W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Neoplan N4016


Trzecim typem autobusu z obniżoną podłogą w wejściach kupionym w ramach wielkiej dostawy z lat 1996-97 były jednoczłonowe, trzydrzwiowe, o długości 12 m i pojemności 102 pasażerów, Neoplany N4016 (32 szt. w latach 1996-1999). Zbudowała je firma Neoplan Polska z Bolechowa. Były to wozy niskopodłogowe, niewiele dłuższe od modelu N4009 , ale znacznie wygodniejsze dla pasażerów z racji trzecich drzwi i niskiej podłogi..Były to pierwsze pojazdy niskopodłogowe dostarczone na zajezdnię przy ulicy Warszawskiej. W 2014 roku skreślono ze stanu inwentarzowego ostatnie wozy tego typu.

Producent Neoplan
Model N4016
Klasa pojemności MAXI
Długość [mm] 12 000
Szerokość [mm] 2 500
Wysokość [mm] 2 780
Masa własna [kg] 10 800
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 16 000
Ilość osi 2
Ilość i układ drzwi 3 (2-2-2)
Ilość miejsc siedzących 29+1
Ilość miejsc stojących 73
Wysokość podłogi [mm] 320 ÷ 625 (mierzona w świetle drzwi)
Silnik DAF GS 160 M o pojemności 8 660 cm3
Norma Euro Euro II
Układ silnika rzędowy, leżący, 6 cylindrów
Moc silnika [kW / KM] 160 / 218
Automatyczna skrzynia biegów Voith D851.3
Zużycie paliwa [l/100km] 40,0 ÷ 44,8