W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Kolejka Parkowa Maltanka


Pojazdy


Parowóz Borsig Bn2t (nr fabryczny 11458)

Parowóz wyprodukowany został w Zakładach Augusta Borsiga w Berlinie w 1925 roku. W tym samym roku rozpoczął prace w Obrzycku. Po II wojnie światowej trafił do Zakładów Azotowych w Chorzowie, gdzie pełnił służbę do 1977 roku. Dwa lata później został ustawiony w parku zakładów jako pomnik. W 1990 roku został przekazany Poznańskiemu Klubowi Modelarzy Kolejowych, a w roku 1994 rozpoczęto jego odbudowę w zakładach Cegielskiego w Poznaniu. 14 czerwca 1999 roku, parowóz został przekazany do ekspl...

Lokomotywa spalinowa WLS-50 (nr fabryczny 1225)

ZNTK Poznań wyprodukowało lokomotywę w 1961 roku. Swoje pierwsze lata przepracowała w Przedsiębiorstwie Ceramiki Budowlanej w Łodzi. Dalsze jej losy nie są do końca znane. Pracownicy MPK Poznań Sp. z o.o. znaleźli ją na Pomorzu, gdzie "służyła" w dawnej cegielni Sucumin. Ostatecznie do Poznania sprowadzili ją w 2008 roku. Lokomotywka, którą planowano przeznaczyć na części zamienne, ocalała i na przełomie 2009 i 2010 roku, przeszła kapitalny remont przez Modertrans. Dziś można ją w całej ok...

Lokomotywa spalinowa WLS-50 (nr fabryczny 1563)

WLs50 to zmodernizowana lokomotywa typu Wls40, w której została podniesiona moc silnika z 40 na 50KM. W 1964 roku wyprodukowały ją Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu. Odbiorcą tej lokomotywy była cegielnia Posadowo. Następnie lokomotywa ta trafiła w bardzo nietypowe miejsce dla pojazdów szynowych - do stadniny koni w Lwówku Wielkopolskim, skąd kupiło ją nasze przedsiębiorstwo. Po naprawie głównej obsługuje Kolej Parkową Maltanka.

Lokomotywa spalinowa WLS-40 (nr fabryczny 100)

Wyprodukowana w 1952 roku w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Poznaniu, na bazie przedwojennej dokumentacji serii lokomotyw kopalnianych 1DK (1931r), jako setna lokomotywka tego typu. Po raz pierwszy wyruszyła z okazji uruchomienia kolejki dziecięcej kursującej z okolic Ogrodu Jordanowskiego na Łęgi Dębińskie, ciągnąc trzy specjalne wagoniki, także wyprodukowane w zakładach HCP. Była prezentem od Społecznego Komitetu Budowy Kolejki Dziecięcej w Parku Tysiąclecia dla Harcerskiej Kol...

MBxc1-41 tzw. „Ryjek”

Jednym z prototypowych pojazdów nowej, spalinowej generacji był „Wóz Motorowy nr 1” wyprodukowany w 1932 roku przez warszawską wytwórnię Lilpop, Rau &Loewenstein na potrzeby wąskotorowej Bydgoskiej Kolei Powiatowej o szerokości toru 600 mm. Kolej ta łączyła od 1895 roku Bydgoszcz z podmiejskimi miejscowościami i była swojego rodzaju poligonem doświadczalnym dla nowo wprowadzanych wagonów spalinowych. MBxc1-41, nazwany przez hobbystów „ryjkiem”, został przekazany Poznańskiemu Klubowi Mo...