W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Autobusy historyczne


Pojazdy


Jelcz M121M

Pierwszy w Poznaniu i jeden z pierwszych w kraju częściowo niskopodłogowy autobus miejski wprowadzony do eksploatacji w 1995 r., typ Jelcz M121M, nr taborowy 1551. Wyprodukowany został on w Jelczu w 1995 r. Producent Jelcz Model M121M Klasa pojemności MAXI Długość [mm] 12 000 Szerokość [mm] 2 500 Wysokość [mm] 3 021 Masa własna [kg] 9 800 Dopuszczalna masa całkowita [kg] 16 000 Ilość osi 2 Ilość i układ drzwi 3 (2-2-2) Ilość m...

Jelcz M-11

W latach osiemdziesiątych XX wieku, z uwagi na brak możliwości zwiększenia produkcji Jelczy PR110M, zdecydowano się na budowę w Jelczu wysokopodłogowych autobusów miejskich na węgierskich podwoziach z Ikarusów 260. Wozy te otrzymały oznaczenie typu Jelcz M11. Pierwszy, prototypowy Jelcz M11 wyjechał z zajezdni Warszawska do obsługi linii 70 w dniu 21 grudnia 1984 roku. Łącznie MPK otrzymało 94 Jelcze M11 oraz 6 Jelczy L11 (odpowiedników wozów M11 przeznaczonych dla ruchu podmiejskiego). Autob...

Jelcz 043

Lata 1964 – 1985 to okres eksploatacji w MPK autobusów Jelcz 272Mex (wersja miejska) i Jelcz 043Caro (wersja międzymiastowa). Montowano je w Jelczańskich Zakładach Samochodowych na czeskich podwoziach. Przez wiele lat wozy Jelcz 272Mex były podstawowym typem taboru autobusowego w Poznaniu. Fabrycznie nowych Jelczy 043 Caro MPK Poznań otrzymało w latach 1964-1978  32 szt. Niestety nie zachował się do dnia dzisiejszego żaden z tych autobusów. Natomiast w 2004 r. udało się odkupić w Goleniowie w...

DAF MB 200

W 1991 r. MPK otrzymało w darze od holenderskiego miasta Utrecht 29 autobusów DAF MB200 wyprodukowanych w 1982 r. Okazały się one bardzo niezawodne w eksploatacji. Niektóre z nich wykorzystywano w ruchu liniowym  do 2008 r. Do dnia dzisiejszego zachowano jeden z tych wozów nr 1934. Producent DAF Model MB 200 Klasa pojemności MAXI Długość [mm] 10 800 Szerokość [mm] 2 500 Wysokość [mm] 3 060 Masa własna [kg] 9 800 Dopuszczalna masa całkowita [kg]...

Jelcz PR110

W latach 1977-1992 MPK posiadało dla ruchu liniowego autobusy Jelcz PR110U budowane w Jelczu na licencji francuskiej firmy Berliet. Do Poznania trafiły łącznie 182 fabrycznie nowe wozy tego typu. W 1991 r. kilkanaście z nich przekazano okolicznym gminom w celu uruchomienia przez nie własnej komunikacji autobusowej, pozostałe wycofano z ruchu liniowego do 1992 r. W 2008 r. kupiono w firmie Transkom w Czerwonaku wyprodukowany w 1991 r. autobus Jelcz PR110M. W MPK został on autobusem historyczny...

IKARUS 280.26

Ostatni przedstawiciel najpopularniejszego w dziejach komunikacji miejskiej w Poznaniu typu wysokopodłogowego autobusu przegubowego eksploatowanego w ruchu liniowym w latach 1981 – 2010. Ich producentem były zakłady firmy  Ikarus w Budapeszcie. Łącznie MPK otrzymało 211 przegubowców wersji 280.26 (w latach 1981-1990), 55 wersji 280.02 (w 1982 r.) i 19 wersji 280.70A (w 1994 r.) Pozostał tylko jeden wersji 280.26 (nr taborowy 1545, rok produkcji 1986). Producent Ikarus Model 280....

IKARUS 260.04

Uzupełnieniem parku przegubowych autobusów wysokopodłogowych Ikarus były wprowadzone do ruchu liniowego w Poznaniu od 1983 r. jednoczłonowe autobusy Ikarus 260.04. Do 1985 r. MPK otrzymało 65 takich wozów. Ostatni z nich wycofano z ruchu liniowego w 2010 roku. Jeden z wozów tego typu (nr 1735, rok produkcji 1985) zaliczono do taboru historycznego. Producent Ikarus Model 260 Klasa pojemności MAXI Długość [mm] 11 000 Szerokość [mm] 2 500 Wysokość [mm] 3 040...

MAN NG 313

MAN NG 313 to 18-metrowy, przegubowy autobus, który jest przedstawicielem nowoczesnego autobusu miejskiego w pełni niskopodłogowego, III generacji produkowanego przez firmę MAN. Pojazd został wyposażony w ogrzewanie konwektorowe oraz w klimatyzację stanowiska kierowcy. Przy drugich drzwiach została zainstalowana rozkładana platforma ułatwiająca wjazd wózkiem inwalidzkim do wnętrza autobusu. W tym modelu zrezygnowano z podwójnych siedzeń montowanych w NG 312, a w ich miejsce zamontowano po dwa...