Neoplan N4016
Trzecim typem autobusu z obniżoną podłogą w wejściach kupionym w ramach wielkiej dostawy z lat 1996-97 były jednoczłonowe, trzydrzwiowe, o długości 12 m i pojemności 102 pasażerów, Neoplany N4016 (32 szt. w latach 1996-1999). Zbudowała je firma Neoplan Polska z Bolechowa. Były to wozy niskopodłogowe, niewiele dłuższe od modelu N4009 , ale znacznie wygodniejsze dla pasażerów z racji trzecich drzwi i niskiej podłogi..Były to pierwsze pojazdy niskopodłogowe dostarczone na zajezdnię przy ulicy Warszawskiej. W 2014 roku skreślono ze stanu inwentarzowego ostatnie wozy tego typu.
| Producent | Neoplan |
| Model | N4016 |
| Klasa pojemności | MAXI |
| Długość [mm] | 12 000 |
| Szerokość [mm] | 2 500 |
| Wysokość [mm] | 2 780 |
| Masa własna [kg] | 10 800 |
| Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 16 000 |
| Ilość osi | 2 |
| Ilość i układ drzwi | 3 (2-2-2) |
| Ilość miejsc siedzących | 29+1 |
| Ilość miejsc stojących | 73 |
| Wysokość podłogi [mm] | 320 ÷ 625 (mierzona w świetle drzwi) |
| Silnik | DAF GS 160 M o pojemności 8 660 cm3 |
| Norma Euro | Euro II |
| Układ silnika | rzędowy, leżący, 6 cylindrów |
| Moc silnika [kW / KM] | 160 / 218 |
| Automatyczna skrzynia biegów | Voith D851.3 |
| Zużycie paliwa [l/100km] | 40,0 ÷ 44,8 |