W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Szczeciniak mały – silnikowy


Ponieważ w 1945 roku brakowało w Poznaniu sprawnego taboru tramwajowego w latach 1945 – 46 zakupiono w Szczecinie między innymi 8 zdewastowanych podczas działań wojennych używanych tramwajów silnikowych z wejściami na końcach. Były to: wagon typu Dessau z 1925 roku oznaczony w obu miastach numerem 1, oraz bliźniacze typu Bremen z lat 1926 – 27 (w Szczecinie wagony oznaczone były numerami 138, 147, 148, 149, 152, 157 i 159, w Poznaniu nadano im numery 2 – 8). Wagony 7 i 8 różniły się od pozostałych wielkością. W latach 60-tych wycofano je z ruchu pasażerskiego, przekazując część z nich do taboru gospodarczego.