Solaris Urbino 18 Hybrid
Solaris Urbino 18 Hybrid to pierwszy w Polsce autobus o napędzie hybrydowym. Wyprodukowany w podpoznańskich zakładach Solaris Bus & Coach. Jest to model bliźniaczy do Solaris Urbino 18. Jednostkę napędową stanowi silnik spalinowy firmy Cummins wraz z przekładnią firmy Allison Transmission. Silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro V. Konieczność zastosowania baterii niezbędnych do magazynowania energii elektrycznej wymusiła dodatkową zabudowę na dachu pojazdu.
Poznański egzemplarz wyposażony jest w klimatyzację całopojazdową oraz system monitoringu. W barwach MPK jeździ od 3 listopada 2008 roku.
| Producent | Solaris |
| Model | Urbino 18 Hybrid |
| Klasa pojemności | MEGA |
| Długość [mm] | 18 000 |
| Szerokość [mm] | 2 550 |
| Wysokość [mm] | 3 320 |
| Masa własna [kg] | 17 770 |
| Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 28 000 |
| Ilość osi | 3 |
| Ilość i układ drzwi | 4 (2-2-2-2) |
| Ilość miejsc siedzących | 44+3 |
| Ilość miejsc stojących | 93 |
| Wysokość podłogi [mm] | 320 ÷ 340 (mierzona w świetle drzwi) |
| Silnik | Cummins ISBe5 – 250B o pojemności 6 693 cm3 |
| Norma Euro | Euro V z AdBlue |
| Układ silnika | rzędowy, stojący, 6 cylindrów |
| Moc silnika [kW / KM] | 250 / 340 |
| Skrzynia biegów | Alisson EV 50 |
| Zużycie paliwa [l/100km] | 44,0 ÷ 49,3 |