MAN NL 202
W 1995 roku władze miejskie podjęły decyzję o zakupie dla MPK 122 autobusów niskopodłogowych spełniających ponadto normę czystości spalin EURO-1. Pierwszymi wozami kupionymi w ramach tego zakupu było 40 sztuk autobusów niskopodłogowych 12-metrowych marki MAN NL 202. Wyposażono je w silnik zamontowany w pozycji leżącej umieszczony za II osią, która była osią napędzaną. Posiadały one po trzy pary drzwi otwierających się do wewnątrz z mechanizmem rewersowania, który zapewniał bezpiecznie ich zamknięcie. Wozy te zmontowano w Zakładzie Naprawy Autobusów w Biskupicacch i przekazano do MPK w 1996 r. Otrzymała je zajezdnia przy ul. Kaczej. W 2014 r. wycofano z eksploatacji ostatnie autobusy tego typu.
| Producent | MAN |
| Model | NL 202 |
| Klasa pojemności | MAXI |
| Długość [mm] | 11 675 |
| Szerokość [mm] | 2 500 |
| Wysokość [mm] | 2 872 |
| Masa własna [kg] | 9 940 |
| Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 18 000 |
| Ilość osi | 2 |
| Ilość i układ drzwi | 3 (2-2-2) |
| Ilość miejsc siedzących | 30+1 |
| Ilość miejsc stojących | 70 |
| Wysokość podłogi [mm] | 320 ÷ 584 (mierzona w świetle drzwi) |
| Silnik | MAN D 0826 LUH 03 o pojemności 6 871 cm3 |
| Norma Euro | Euro I |
| Układ silnika | rzędowy leżący, 6 cylindrów |
| Moc silnika [kW / KM] | 157 / 213 |
| Automatyczna skrzynia biegów | Voith DIWA 851.3 |
| Zużycie paliwa [l/100km] | 39,0 ÷ 43,7 |