Jelcz PR110
W latach 1977-1992 MPK posiadało dla ruchu liniowego autobusy Jelcz PR110U budowane w Jelczu na licencji francuskiej firmy Berliet. Do Poznania trafiły łącznie 182 fabrycznie nowe wozy tego typu. W 1991 r. kilkanaście z nich przekazano okolicznym gminom w celu uruchomienia przez nie własnej komunikacji autobusowej, pozostałe wycofano z ruchu liniowego do 1992 r. W 2008 r. kupiono w firmie Transkom w Czerwonaku wyprodukowany w 1991 r. autobus Jelcz PR110M. W MPK został on autobusem historycznym.
| Producent | Jelcz |
| Model | PR110 |
| Klasa pojemności | MAXI |
| Długość [mm] | 12 000 |
| Szerokość [mm] | 2 500 |
| Wysokość [mm] | 3 040 |
| Masa własna [kg] | brak danych |
| Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 17 080 |
| Ilość osi | 2 |
| Ilość i układ drzwi | 3 (2-2-2) |
| Ilość miejsc siedzących | 36 |
| Ilość miejsc stojących | 74 |
| Wysokość podłogi [mm] | 642÷957 (mierzona w świetle drzwi) |
| Silnik | SW 680 /78/1 |
| Norma Euro | brak danych |
| Układ silnika | rzędowy, leżący, 6 cylindrowy, 11 100cm3 |
| Moc silnika [kW / KM] | 126 / 185 |
| Manualna skrzynia biegów | FPS S4-95 |
| Zużycie paliwa [l/100km] | 38 |