Solaris Urbino 18 Hybrid
Solaris Urbino 18 Hybrid to pierwszy w Polsce autobus o napędzie hybrydowym. Wyprodukowany w podpoznańskich zakładach Solaris Bus & Coach. Jest to model bliźniaczy do Solaris Urbino 18. Jednostkę napędową stanowi silnik spalinowy firmy Cummins wraz z przekładnią firmy Allison Transmission. Silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro V. Konieczność zastosowania baterii niezbędnych do magazynowania energii elektrycznej wymusiła dodatkową zabudowę na dachu pojazdu.
Poznański egzemplarz wyposażony jest w klimatyzację całopojazdową oraz system monitoringu. W barwach MPK jeździ od 3 listopada 2008 roku.
| Producent | Solaris | 
| Model | Urbino 18 Hybrid | 
| Klasa pojemności | MEGA | 
| Długość [mm] | 18 000 | 
| Szerokość [mm] | 2 550 | 
| Wysokość [mm] | 3 320 | 
| Masa własna [kg] | 17 770 | 
| Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 28 000 | 
| Ilość osi | 3 | 
| Ilość i układ drzwi | 4 (2-2-2-2) | 
| Ilość miejsc siedzących | 44+3 | 
| Ilość miejsc stojących | 93 | 
| Wysokość podłogi [mm] | 320 ÷ 340 (mierzona w świetle drzwi) | 
| Silnik | Cummins ISBe5 – 250B o pojemności 6 693 cm3 | 
| Norma Euro | Euro V z AdBlue | 
| Układ silnika | rzędowy, stojący, 6 cylindrów | 
| Moc silnika [kW / KM] | 250 / 340 | 
| Skrzynia biegów | Alisson EV 50 | 
| Zużycie paliwa [l/100km] | 44,0 ÷ 49,3 |