IKARUS 280.26
Ostatni przedstawiciel najpopularniejszego w dziejach komunikacji miejskiej w Poznaniu typu wysokopodłogowego autobusu przegubowego eksploatowanego w ruchu liniowym w latach 1981 – 2010. Ich producentem były zakłady firmy Ikarus w Budapeszcie. Łącznie MPK otrzymało 211 przegubowców wersji 280.26 (w latach 1981-1990), 55 wersji 280.02 (w 1982 r.) i 19 wersji 280.70A (w 1994 r.) Pozostał tylko jeden wersji 280.26 (nr taborowy 1545, rok produkcji 1986).
| Producent | Ikarus |
| Model | 280.26 |
| Klasa pojemności | MEGA |
| Długość [mm] | 16 500 |
| Szerokość [mm] | 2 500 |
| Wysokość [mm] | 3 040 |
| Masa własna [kg] | 12 260 |
| Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 22 070 |
| Ilość osi | 3 |
| Ilość i układ drzwi | 4 (2-2-2) |
| Ilość miejsc siedzących | 35 + 1 |
| Ilość miejsc stojących | 113 |
| Wysokość podłogi [mm] | 920 |
| Silnik | RABA D 2156 HM 6U o pojemności 10 350 cm3 |
| Norma Euro | Euro 0 |
| Układ silnika | rzędowy, poziomy, 6 cylindrów |
| Moc silnika [kW / KM] | 141 / 192 |
| Manualna skrzynia biegów | Csepel ASH75-2-AB |
| Zużycie paliwa [l/100km] | 42,0 ÷ 47,0 |