W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Poznańskie torowiska: 30 lat Trasy Winiarskiej


ksiezniczka-Poznańskie torowiska30 lat temu na Winiary jeździł nocny tramwaj, a w bruku ul. Wołyńskiej i Winiarskiej znajdował się pojedynczy tor, na którym ruch prowadzony był w obu kierunkach. Trasa Winiarska powstała jako „zastępcze” połączenie Piątkowa z centrum miasta, które stworzono, kiedy okazało się, że nie dojdzie do uruchomienia PST. 8 lutego 2010 r. minęło 30 lat od czasu przekazania tego odcinka do eksploatacji, dlatego w rocznicę MPK Poznań Sp. z o.o. i KMPS zaprosiły pasażerów w podróż historyczną trasą.

30 lat temu nowa linia tramwajowa została przedłużona od pętli Winiary (przed kościołem Św. Stanisława Kostki), poprzez tereny niezabudowane do pętli przy skrzyżowaniu Piątkowskiej i Bronowej. Do pętli „Piątkowska” jechały „dziewiątka” (także nocna) i „jedenastka” oraz – od 23 lutego – linia 24 z Piątkowskiej do Lampego (po trasie linii 9, powrót przez Czerwonej Armii i rondo Kopernika), kursująca tylko w dni robocze w godzinach szczytu.

Jednocześnie „zlikwidowano ostatni pojedynczy tor przy ul. Wołyńskiej i Winiarskiej, budując wydzielony odcinek dwutorowy na poboczu, a dalej i nasypie, wzdłuż tych ulic. Tym samym w lipcu 1979 r. zaprzestano eksploatacji odcinka, gdzie ruch prowadzony był w obu kierunkach po jednym torze”.

Źródło: Dutkiewicz, P. Tramwaje w Poznaniu.