Linie turystyczne
W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Stadler Polska: Tramwaj TANGO NF3 dla Sarajewa na jazdach testowych w Poznaniu

04.12.2023

Pierwszy z zamówionych przez Kanton Sarajewo tramwajów typu TANGO NF3 produkowanych w siedleckim zakładzie Stadler Polska rozpoczął jazdy próbne na infrastrukturze miejskiej w Poznaniu. Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych, ale nie wszystkie.

Stadler informuje: – Testy homologacyjne tramwaju prowadzone są we współpracy z Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym, doświadczoną jednostką uprawioną przez Transportowy Dozór Techniczny  i będą trwały do końca lutego 2024. Po zakończeniu części testów statycznych w zajezdni Franowo rozpoczęły się testy dynamiczne obejmujące szczegółowe sprawdzenie wszystkich systemów pojazdu w ruchu. Tramwaj pozytywnie przeszedł badania układu hamulcowego, co zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi pozwala mu na bezpieczne poruszanie się po infrastrukturze miasta Poznania. W ramach prowadzonych badań przeprowadzone zostaną także testy kompatybilności elektromagnetycznej, pomiary pola magnetycznego, hałasu generowanego przez tramwaj oraz szeroko rozumiana prawidłowa współpraca pojazdu z infrastrukturą tramwajową.

Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych bez pasażerów. Niektóre przejazdy będą odbywały się również w ciągu dnia. Mieszkańcy Poznania będą mogli wtedy zobaczyć na torach żółty tramwaj z charakterystycznym zabudowanym czołem pojazdu.

Jak informuje Stadler, Poznań został wybrany na miejsce testów ze względu na rozbudowaną, specjalistyczną infrastrukturę umożliwiającą przeprowadzenie większości wymaganych prób na terenie samej zajezdni Franowo. Tor testowy umożliwiający rozpędzenie pojazdu do 50 km/h był dodatkowym atutem. Nad testami czuwa zespół inżynierów Stadlera z Poznania, Warszawy i Pragi, którzy wspólnie pracowali nad skonstruowaniem pojazdu dla Sarajewa.

 

Zdjęcia: Stadler


Pozostałe aktualności


Od poniedziałku (29 kwietnia) Kolejka Parkowa Maltanka będzie kursować codziennie

24.04.2024
Trzymane w dłoni dwa bilety z grafiką przedstawiającą parowóz
Na ten moment czekało wielu miłośników Kolejki Parkowej Maltanka: od poniedziałku, 29 kwietnia br., kolejka będzie czynna codziennie. W dni robocze kursy będą realizowane co godzinę, natomiast w we...

Sezon 2024 na liniach turystycznych. Pierwsze kursy – w sobotę, 27 kwietnia

24.04.2024
Dwa mijające się pojazdy - na wprost stary, ciemnozielony tramwaj a obok niego czerwony autobus
Tradycyjnie już wraz z ostatnim weekendem kwietnia rozpoczyna się sezon linii turystycznych. Na poznańskie ulice i torowiska powrócą historyczne autobusy i tramwaje MPK Poznań. Na przejażdżkę nimi ...

Ulica Hetmańska: Wymiana zwrotnic na węźle i nawierzchni na przejeździe tramwajowym

22.04.2024
Przejście dla pieszych przez torowisko. Widoczne szyby i spękany, pofałdowany asfalt
Na 27 kwietnia br. planowane jest rozpoczęcie prac w ciągu ulicy Hetmańskiej. Wymieniana będzie część węzła rozjazdowego Głogowska/Hetmańska oraz nawierzchnia na przejeździe tramwajowym na skrzyżow...