W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Stadler Polska: Tramwaj TANGO NF3 dla Sarajewa na jazdach testowych w Poznaniu

04.12.2023

Pierwszy z zamówionych przez Kanton Sarajewo tramwajów typu TANGO NF3 produkowanych w siedleckim zakładzie Stadler Polska rozpoczął jazdy próbne na infrastrukturze miejskiej w Poznaniu. Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych, ale nie wszystkie.

Stadler informuje: – Testy homologacyjne tramwaju prowadzone są we współpracy z Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym, doświadczoną jednostką uprawioną przez Transportowy Dozór Techniczny  i będą trwały do końca lutego 2024. Po zakończeniu części testów statycznych w zajezdni Franowo rozpoczęły się testy dynamiczne obejmujące szczegółowe sprawdzenie wszystkich systemów pojazdu w ruchu. Tramwaj pozytywnie przeszedł badania układu hamulcowego, co zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi pozwala mu na bezpieczne poruszanie się po infrastrukturze miasta Poznania. W ramach prowadzonych badań przeprowadzone zostaną także testy kompatybilności elektromagnetycznej, pomiary pola magnetycznego, hałasu generowanego przez tramwaj oraz szeroko rozumiana prawidłowa współpraca pojazdu z infrastrukturą tramwajową.

Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych bez pasażerów. Niektóre przejazdy będą odbywały się również w ciągu dnia. Mieszkańcy Poznania będą mogli wtedy zobaczyć na torach żółty tramwaj z charakterystycznym zabudowanym czołem pojazdu.

Jak informuje Stadler, Poznań został wybrany na miejsce testów ze względu na rozbudowaną, specjalistyczną infrastrukturę umożliwiającą przeprowadzenie większości wymaganych prób na terenie samej zajezdni Franowo. Tor testowy umożliwiający rozpędzenie pojazdu do 50 km/h był dodatkowym atutem. Nad testami czuwa zespół inżynierów Stadlera z Poznania, Warszawy i Pragi, którzy wspólnie pracowali nad skonstruowaniem pojazdu dla Sarajewa.

 

Zdjęcia: Stadler


Pozostałe aktualności


Protest rolników. Możliwe utrudnienia od godzin porannych we wtorek, 20 lutego

19.02.2024
Pracownicy Nadzoru Ruchu MPK Poznań na skrzyżowaniu. Obok tramwaj, w tle mnóstwo traktorów
Na wtorek, 20 lutego br. rolnicy zapowiadają rozpoczęcie kolejnego protestu: - Nie będziemy wjeżdżać do miasta, tylko po prostu będziemy blokowali główne węzły komunikacyjne – zapowiadają. Na trasa...

Walentynkowe przejazdy kolejką. W niedzielę zapraszamy na Maltankę!

15.02.2024
Ryjek ciągnący wagon na łuku torowiska. Dookoła śnieg
Wczoraj obchodzone były Walentynki. Pozostając w ich nastroju mamy dla Was wspaniałą wiadomość: w najbliższą niedzielę (18 lutego br.) uruchomiona zostanie Kolejka Parkowa Maltanka. Na przejazdy za...

Protest rolników w piątek, 9 lutego br. Mogą wystąpić utrudnienia komunikacyjne

08.02.2024
Na zdjęciu widoczni są (na tle tramwaju) dwaj mężczyźni w białych czapkach i odblaskowych kamizelkach z napisami: Nadzór ruchu oraz Zabezpieczenie ruchu
Centrum Zarządzania Kryzysowego Miasta Poznania informuje, że na piątek, 9 lutego br., zapowiadany jest protest rolników i przejazd ciągników pod Urząd Wojewódzki przy al. Niepodległości. W związku...