Linie turystyczne
W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Tramwaje wrócą na ul. 23 Lutego

06.09.2022

W październiku trasa linii 98 zostanie wydłużona i tramwaje będą dojeżdżać w rejon pl. Cyryla Ratajskiego. Dzięki temu pasażerowie będą mogli dojechać tramwajem bezpośrednio do centrum od strony placu Wielkopolskiego.

Prowadzone obecnie remonty infrastruktury torowo-sieciowej spowodowały konieczność wyłączenia ruchu tramwajowego w znacznej części centrum miasta. Powoduje to liczne utrudnienia dla pasażerów, jednak na bieżąco podejmowane są działania, mające na celu ich minimalizowanie. Dzięki czynionym staraniom już w październiku będzie można dojechać tramwajem w rejon placu Cyryla Ratajskiego.

– Kiedy jest to możliwe, stosujemy w Poznaniu niestandardowe rozwiązania, które mogłyby ułatwić podróżowanie pasażerom – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Przykładami może być tymczasowy łuk torowy na pl. Wiosny Ludów, dzięki któremu możliwe było prowadzenie ruchu tramwajowego przez centrum, czy też obsługa odcinka trasy tramwajowej na Naramowice pomiędzy przystankami Włodarska i Lechicka/Naramowicka dwukierunkowo po jednym torze jeszcze w czasie trwania prac na dalszym jej przebiegu.

W podobnym duchu szukano również możliwości zapewnienia dojazdu tramwajów w rejon pl. Cyryla Ratajskiego. Planowane było ułożenie tzw. nakładki torowej na ul. 23 Lutego. Rozwiązanie takie wymagałoby jednak podwieszenia dodatkowych, niezbędnych elementów napowietrznej sieci trakcyjnej do fasad kamienic, co okazało się niemożliwe. Z tego względu przyjęto rozwiązanie, polegające na wbudowaniu rozjazdu umożliwiającego przejazd z jednego toru na drugi w rejonie pętli na pl. Wielkopolskim. Konieczne jest także ustawienie dwóch tymczasowych słupów trakcyjnych doprowadzających zasilanie. Prace te nie były możliwe do wykonania przy prowadzonym na tym odcinku do końca sierpnia regularnym ruchu tramwajowym i z tego powodu zostaną one wykonane we wrześniu.

Dzięki planowanym rozwiązaniom już w październiku pomiędzy pl. Cyryla Ratajskiego a pl. Wielkopolskim tramwaje będą mogły poruszać się po jednym torze. Ponadto pomiędzy placem Wielkopolskim a rondem Śródka kursować będą po odpowiednich torach, jak to było przed wprowadzeniem linii wahadłowej. Pozwoli to na zwiększenie przejrzystości komunikacji, ponieważ pasażerowie będę mieli pewność, z której strony nadjedzie tramwaj.

Dwukierunkowe kursowanie tramwajów po jednym torze w ul. 23 Lutego wymagać będzie wprowadzenia odpowiednich zmian organizacji ruchu. Szczegóły zostaną przedstawione w późniejszym terminie.

Źródło:  Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu


Pozostałe aktualności


Święto Narodowe Trzeciego Maja. Uroczystości na placu Wolności

29.04.2024
tramwaj typu i-1
Tegoroczne poznańskie obchody rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja odbędą się na placu Wolności w samo południe. Wcześniej pojawi się tam Orkiestra Reprezentacyjna Sił Powietrznych, która zagra k...

Najnowszy Solaris Urbino 18 electric na testach w Poznaniu

29.04.2024
Producent informuje, że Solaris Urbino 18 electric, zbudowany w oparciu o nową architekturę układu napędowego i najnowszą technologię bateryjną, gwarantuje całodzienną operacyjność i wyjątkową wyda...

Autobus Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell w Poznaniu! Jako pierwsi w Polsce testuj...

29.04.2024
Elektryczny autobus z duszą maratończyka. To możliwe dzięki połączeniu baterii najnowszej generacji i kompaktowego ogniwa paliwowego – w ten sposób producent opisuje eCitaro G fuel cell. O tym, jak...