Linie turystyczne

W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.

Powered by jakdojade.pl

W Poznaniu trwa podbijanie torów tramwajowych. Prace prowadzone są w nocy

25.06.2025

Na poznańskich torowiskach prowadzone są prace utrzymaniowe z wykorzystaniem podbijarki torowej, czyli specjalnej maszyny regulującej położenie toru. Dzięki takiemu zabiegowi torowisko zyskuje większą stabilność, a przejazdy po nim stają się bardziej komfortowe.

Podbijanie torowisk prowadzone jest w Poznaniu regularnie. Podczas prac maszyna podnosi tory, nagarnia i zagęszcza tłuczeń pod uniesionymi podkładami, a następnie ponownie układa tory – na odpowiedniej wysokości i płaszczyźnie. Jest to działanie realizowane w ramach prac utrzymaniowych. Powoduje ono – poprzez zapewnienie wymaganego położenia torów – zwiększenie bezpieczeństwa jazdy oraz komfortu podróży, a dla Miasta oznacza również  dłuższą żywotność torów.

Z uwagi na kursowanie za dnia tramwajów, prace wykonywane są w godzinach nocnych – dzięki temu praca podbijarki nie wpływa na rozkład jazdy. Może natomiast powodować hałas. Dlatego przepraszamy mieszkańców za niedogodności.

W maju br., na zlecenie MPK Poznań (w ramach umowy realizowanej z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu) podbijarka pracowała na torowisku na ul. Jana Pawła II, na odcinku od ronda Śródka do węzła rozjazdowego Kórnicka. Obecnie prace są realizowane na ul. Hetmańskiej, gdzie przewidziano podbicie toru na odcinku od ronda Starołęka do węzła Głogowska/Hetmańska.

Kolejne miejsca, w których w tym roku planowane jest podbicie stabilizacyjne torów to:

  • Zamenhofa na odcinku od ronda Starołęka do skrzyżowania z ul. Kruczą;
  • Warszawska – od ronda Śródka do skrzyżowania z ul. Krańcową;
  • fragment trasy piątkowskiej – od Al. Solidarności do pętli tramwajowej Piątkowska;
  • Królowej Jadwigi – od Półwiejskiej do ul. Wierzbięcice;
  • Przybyszewskiego – od Marcelińskiej do ul. Dąbrowskiego;
  • Grunwaldzka – od ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego do ronda Krzysztofa Skubiszewskiego.

Łącznie w 2025 roku do podbicia przewidziano ok. 23 km toru pojedynczego.

Pozostałe aktualności


Chcesz być kierowcą autobusu? Zapisz się na kurs organizowany przez MPK Poznań

11.06.2025
Autobus Mercedes Benz Conecto G - kabina kierowcy
We wrześniu br. rozpocznie się kolejny, organizowany przez MPK Poznań, kurs prawa jazdy kat. D i kwalifikacji wstępnej. Nabór kandydatek i kandydatów trwa. Osoby zainteresowane zachęcamy do składan...

Remonty torowisk na ulicach Głogowskiej i Kórnickiej. Początek prac: 28 czerwca br.

25.06.2025
Tramwaj na torowisku. Widoczne uszkodzenia asfaltu przy szynach
W sobotę (28 czerwca br.) rozpoczną się remonty torowisk w dwóch lokalizacjach: na ul. Głogowskiej oraz Kórnickiej. Wprowadzone zostaną zmiany w organizacji transportu publicznego. Służby MPK P...

Lato na Madalinie: inauguracja sezonu w najbliższy weekend

25.06.2025
Hala starej zajezdni. W otwartej bramie stoi tramwaj
Dawna zajezdnia przy ulicy Madalińskiego znów będzie tętnić życiem. W najbliższą sobotę (28 czerwca br.) rozpoczyna się dziesiąty sezon Lata na Madalinie. Zajezdnia  tramwajowa przy ulicy Madali...