W Poznaniu trwa podbijanie torów tramwajowych. Prace prowadzone są w nocy
Na poznańskich torowiskach prowadzone są prace utrzymaniowe z wykorzystaniem podbijarki torowej, czyli specjalnej maszyny regulującej położenie toru. Dzięki takiemu zabiegowi torowisko zyskuje większą stabilność, a przejazdy po nim stają się bardziej komfortowe.
Podbijanie torowisk prowadzone jest w Poznaniu regularnie. Podczas prac maszyna podnosi tory, nagarnia i zagęszcza tłuczeń pod uniesionymi podkładami, a następnie ponownie układa tory – na odpowiedniej wysokości i płaszczyźnie. Jest to działanie realizowane w ramach prac utrzymaniowych. Powoduje ono – poprzez zapewnienie wymaganego położenia torów – zwiększenie bezpieczeństwa jazdy oraz komfortu podróży, a dla Miasta oznacza również dłuższą żywotność torów.
Z uwagi na kursowanie za dnia tramwajów, prace wykonywane są w godzinach nocnych – dzięki temu praca podbijarki nie wpływa na rozkład jazdy. Może natomiast powodować hałas. Dlatego przepraszamy mieszkańców za niedogodności.
W maju br., na zlecenie MPK Poznań (w ramach umowy realizowanej z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu) podbijarka pracowała na torowisku na ul. Jana Pawła II, na odcinku od ronda Śródka do węzła rozjazdowego Kórnicka. Obecnie prace są realizowane na ul. Hetmańskiej, gdzie przewidziano podbicie toru na odcinku od ronda Starołęka do węzła Głogowska/Hetmańska.
Kolejne miejsca, w których w tym roku planowane jest podbicie stabilizacyjne torów to:
- Zamenhofa na odcinku od ronda Starołęka do skrzyżowania z ul. Kruczą;
- Warszawska – od ronda Śródka do skrzyżowania z ul. Krańcową;
- fragment trasy piątkowskiej – od Al. Solidarności do pętli tramwajowej Piątkowska;
- Królowej Jadwigi – od Półwiejskiej do ul. Wierzbięcice;
- Przybyszewskiego – od Marcelińskiej do ul. Dąbrowskiego;
- Grunwaldzka – od ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego do ronda Krzysztofa Skubiszewskiego.
Łącznie w 2025 roku do podbicia przewidziano ok. 23 km toru pojedynczego.