Linie turystyczne

W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.

Powered by jakdojade.pl

Stadler Polska: Tramwaj TANGO NF3 dla Sarajewa na jazdach testowych w Poznaniu

04.12.2023

Pierwszy z zamówionych przez Kanton Sarajewo tramwajów typu TANGO NF3 produkowanych w siedleckim zakładzie Stadler Polska rozpoczął jazdy próbne na infrastrukturze miejskiej w Poznaniu. Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych, ale nie wszystkie.

Stadler informuje: – Testy homologacyjne tramwaju prowadzone są we współpracy z Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym, doświadczoną jednostką uprawioną przez Transportowy Dozór Techniczny  i będą trwały do końca lutego 2024. Po zakończeniu części testów statycznych w zajezdni Franowo rozpoczęły się testy dynamiczne obejmujące szczegółowe sprawdzenie wszystkich systemów pojazdu w ruchu. Tramwaj pozytywnie przeszedł badania układu hamulcowego, co zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi pozwala mu na bezpieczne poruszanie się po infrastrukturze miasta Poznania. W ramach prowadzonych badań przeprowadzone zostaną także testy kompatybilności elektromagnetycznej, pomiary pola magnetycznego, hałasu generowanego przez tramwaj oraz szeroko rozumiana prawidłowa współpraca pojazdu z infrastrukturą tramwajową.

Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych bez pasażerów. Niektóre przejazdy będą odbywały się również w ciągu dnia. Mieszkańcy Poznania będą mogli wtedy zobaczyć na torach żółty tramwaj z charakterystycznym zabudowanym czołem pojazdu.

Jak informuje Stadler, Poznań został wybrany na miejsce testów ze względu na rozbudowaną, specjalistyczną infrastrukturę umożliwiającą przeprowadzenie większości wymaganych prób na terenie samej zajezdni Franowo. Tor testowy umożliwiający rozpędzenie pojazdu do 50 km/h był dodatkowym atutem. Nad testami czuwa zespół inżynierów Stadlera z Poznania, Warszawy i Pragi, którzy wspólnie pracowali nad skonstruowaniem pojazdu dla Sarajewa.

 

Zdjęcia: Stadler

Pozostałe aktualności


Chcesz być kierowcą autobusu? Zapisz się na kurs organizowany przez MPK Poznań

11.06.2025
Autobus Mercedes Benz Conecto G - kabina kierowcy
We wrześniu br. rozpocznie się kolejny, organizowany przez MPK Poznań, kurs prawa jazdy kat. D i kwalifikacji wstępnej. Nabór kandydatek i kandydatów trwa. Osoby zainteresowane zachęcamy do składan...

W weekend zapraszamy na przejażdżki historycznymi tramwajami i autobusami

12.06.2025
Rozświetlony wschodzącym słońcem niebieski wagon
Przed nami kolejny weekend z liniami turystycznymi. W sobotę i niedzielę zapraszamy na przejażdżkę historycznymi tramwajami i autobusami. Linie turystyczne, obsługiwane historycznym taborem MPK ...

Poznańskie Inwestycje Miejskie: Kończy się budowa łuku tramwajowego przy Okrąglaku

13.06.2025
Widok z góry na Okrąglak i budowany przy nim łuk tramwajowy
Prace związane z budową łuku tramwajowego przy Okrąglaku wchodzą w ostatnią fazę – informują Poznańskie Inwestycje Miejskie. Niebawem zostanie zamontowana sieć trakcyjna. Przy Okrąglaku rozpocz...