Remonty torowisk w Poznaniu. Od 18 sierpnia br. zmiany w rejonie skrzyżowania ulic Hetmańskiej i 28 Czerwca 1956r.
Od poniedziałku, 18 sierpnia br., prace torowe na węźle Traugutta wchodzą w nowy etap: będą koncentrowały się na wymianie elementów rozjazdów od strony północnej (wraz z nawierzchnią drogową). W związku z tym zmieniona zostanie czasowa organizacja ruchu oraz transportu publicznego.
Prowadzone prace remontowe są już dość zaawansowane. W rejonie ulic Roosevelta-Bukowska, gdzie ma zostać wymieniona nawierzchnia torowo-drogowa na fragmencie torowiska oraz na przystanku Bałtyk, zakończono prace rozbiórkowe. Rozpoczyna się układanie nowej nawierzchni torowej.
Na węźle Traugutta (na skrzyżowaniu ulic Hetmańskiej i 28 Czerwca 1956 roku), po wcześniejszej rozbiórce, wymieniono już skrzyżowanie torów pośrodku jezdni. Od 18 sierpnia br. prace wchodzą w nowy etap – będą odbywać się na północnej jezdni, gdzie wymieniany będzie rozjazd. Oznacza to zmiany w organizacji transportu publicznego oraz ruchu drogowego w tym rejonie.
Informacje dla pasażerów
– Od 18 sierpnia br. możliwy będzie już przejazd tramwajów na wprost ul. Hetmańską, ale nastąpi zamknięcie węzła rozjazdowego od strony rynku Wildeckiego – informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Od poniedziałku, 18 sierpnia br. przywrócone zostanie funkcjonowanie linii 1 i 7 na trasach stałych (utrzymane zostaje funkcjonowanie linii 3, 8, 12, 14, 16, 17 i 202 na trasach stałych oraz zawieszenie linii 2, 5, 6 i 9). Nadal zmienionymi trasami kursować będą tramwaje linii 13, 15 i 18.
Linia 10 funkcjonować będzie na nowej trasie zmienionej: DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Święty Marcin – rondo Kaponiera – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Przełajowa – Naramowicka – al. Praw Kobiet – BŁAŻEJA.
Trasa linii 11 ponownie ulegnie zmianie: PIĄTKOWSKA – Wołyńska – Małopolska – Wielkopolska– Pułaskiego – Roosevelta – rondo Kaponiera – Święty Marcin – Towarowa – Most Dworcowy – Głogowska – Hetmańska – rondo Starołęka – rondo Żegrze – UNII LUBELSKIEJ.
Zlikwidowane zostają linie 91 i 93.
Utrzymane zostaje funkcjonowanie dodatkowych linii: 92 (OGRODY – Dąbrowskiego Kraszewskiego – Zwierzyniecka – rondo Kaponiera – Święty Marcin – Towarowa – Matyi –Wierzbięcice – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Aleje Marcinkowskiego – Fredry – Most Teatralny – Roosevelta – Pułaskiego – Wielkopolska –Małopolska – Wołyńska – PIĄTKOWSKA), 95 (MIŁOSTOWO – Warszawska – rondo Śródka – Jana Pawła II – Kórnicka – most św. Rocha – Dowbora-Muśnickiego –Lewandowskiej – Podgórna – Aleje Marcinkowskiego – Święty Marcin – Towarowa – Most Dworcowy – Głogowska – Hetmańska – 28 Czerwca – DĘBIEC PKM) oraz linii 96 (JUNIKOWO – Grunwaldzka – BAŁTYK).
Uruchomiona zostanie dodatkowa linia tramwajowa o numerze 97 na trasie: ZAWADY – Podwale– rondo Śródka – Jana Pawła II – rondo Rataje – Królowej Jadwigi – Wierzbięcice – RYNEK WILDECKI – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – rondo Rataje – Jana Pawła II – rondo Śródka – Podwale – ZAWADY.
Nadal zmienionymi trasami kursować będą autobusy linii 148, 159 (w kierunku Portu Lotniczego Ławica), 163 i 169 (w kierunku Os. Kopernika i Górczyna PKM), 177 oraz tramwaje linii 201.
Autobusy linii 212 i 222 jadące w kierunku Kaczej i Portu Lotniczego Ławica pojadą od ronda Kaponiera objazdem przez Zwierzyniecką i Zeylanda do ulicy Bukowskiej, a autobusy linii 213, 214, 223 i 224 między rondem Kaponiera a Mostem Dworcowym pojadą jezdnią ulicy Roosevelta.
Zmieniona zostanie trasa linii 215. W kierunku os. Dębina, Lubonia i Wir autobusy pojadą trasą zmienioną od przystanku „Pamiątkowa”: 28 Czerwca 1956 r. – Pamiątkowa – Rolna – Hetmańska – rondo Vogla (nawrót na rondzie pod wiaduktem na ul. Hetmańskiej) – Hetmańska – Rolna i od przystanku „Rolna” po trasie stałej. W kierunku os. Sobieskiego autobusy pojadą trasą zmienioną od przystanku „Rolna” na ul. Hetmańskiej: Hetmańska – Fabryczna – 28 Czerwca 1956 r. i od przystanku „Kosińskiego” po trasie stałej.
Autobusy linii 218 między rondem Kaponiera a Mostem Dworcowym jadą jezdnią ulicy Roosevelta (w kierunku ulicy Głogowskiej z nawrotem na ul. Bukowskiej za przystankiem „Bałtyk”). Przystanki „Rondo Kaponiera” i „Most Dworcowy” obsługiwane są w torowisku.
Uruchomiona zostaje dodatkowa linia autobusowa T10 na trasie: TRAUGUTTA – Hetmańska – Fabryczna – 28 Czerwca 1956 r. – Wierzbięcice – Wujka – Aleja Króla Przemysła II – Towarowa – Składowa – UNIWERSYTET EKONOMICZNY – al. Niepodległości – Powstańców Wielkopolskich – Towarowa – Aleja Króla Przemysła II – Wujka – Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956 r. – Pamiątkowa – Rolna – Hetmańska – TRAUGUTTA.
Bardziej szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej ZTM w Poznaniu.
Informacje dla kierowców
Od 18 sierpnia br. zamknięte zostaną dwa prawe pasy północnej jezdni ul. Hetmańskiej w rejonie skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r. W związku z tym nie będzie możliwości wjazdu w północną część ul. 28 Czerwca 1956 r., która będzie wygrodzona na odcinku od ul. Hetmańskiej do ul. Traugutta (schemat czasowej organizacji ruchu do pobrania poniżej).
Objazd wyznaczono: od wschodu – ulicami Hetmańską, Fabryczną i 28 Czerwca 1956 r., od północy – ul. Rolną i w prawo Hetmańską, natomiast od południa – w prawo ul. Hetmańską i ul. Rolną.
Prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i stosowanie się do znaków drogowych.
Dbamy o dobry stan torowisk
Jak już informowaliśmy, wybór miejsc, w których w tym roku prowadzone są remonty podyktowany jest nie tylko dbałością o stan tras tramwajowych, ale także koniecznością poprawy stanu tych fragmentów sieci, które będą miały kluczowe znaczenie podczas zbliżającego się remontu mostu Chrobrego.
Trasy tramwajowe na równoległych przeprawach przez Wartę muszą być odpowiednio przygotowane na większy ruch w okresie, kiedy tramwaje nie będą mogły kursować pomiędzy Śródką a Garbarami.