Przejazdy techniczne po łuku przy Okrąglaku. Testy wypadły pomyślnie
W niedzielę, 22 czerwca br., MPK Poznań – we współpracy z Poznańskimi Inwestycjami Miejskimi oraz wykonawcą prac – przeprowadziło przejazdy techniczne po nowym łuku tramwajowym wybudowanym przy Okrąglaku. Możliwość skrętu w ulicę Mielżyńskiego zwiększy elastyczność sieci komunikacyjnej i sprawi, że będzie ona bardziej odporna na ewentualne awarie
Łuk przy Okrąglaku to niewielki, ale bardzo istotny fragment sieci tramwajowej w Poznaniu – umożliwi skręt w prawo dla tramwajów jadących ulicą 27 Grudnia. Wagony będą mogły kontynuować jazdę nie tylko przez ul. Fredry w kierunku mostu Teatralnego lub przez ul. Gwarną w stronę ulicy Św. Marcin: zyskają również możliwość kursów w kierunku Garbar i Śródki.
Po zakończeniu prac sieć torowa w centrum zyska zatem na elastyczności. Łuk torowy jeszcze bardziej zyska na znaczeniu po otwarciu trasy w ul. Ratajczaka – w sytuacji np. konieczności wprowadzenia doraźnych zmian w układzie linii możliwie będzie wytyczenie połączenia z Dębca, Wildy lub Górczyna przez centrum w kierunku Garbar, Śródki czy Miłostowa.
– Jeszcze większe możliwości wykorzystania torów przy Okrąglaku pojawią się wraz z zakończeniem II etapu trasy tramwajowej na Naramowice (Wilczak-Małe Garbary), a także w przyszłości: po wybudowaniu tras tramwajowych na osiedle Kopernika oraz od Zawad do ulicy Głównej. Powstanie wówczas potrzeba wytyczenia w sieci całkowicie nowych połączeń i bez wątpienia nowa relacja w ścisłym centrum będzie miała istotne znaczenie dla całego układu komunikacyjnego – informuje Miasto Poznań.
Łuk umożliwiający skręt tramwajów z ul. 27 Grudnia w ul. Mielżyńskiego jest dopełnieniem prac w rejonie Okrąglaka i placu Wolności zrealizowanych do tej pory w ramach Programu Centrum.