W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Nowy układ komunikacyjny po otwarciu trasy na Naramowice

04.01.2022

tramwaj linii 3 fot.ump-1Po otwarciu trasy tramwajowej na Naramowice, do końcowego przystanku „Błażeja” będą kursować tramwaje linii 3 i 10, natomiast funkcję linii autobusowej 151 przejmie linia 169   – poinformował Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Jak czytamy w opublikowanym komunikacie, Zarząd Transportu Miejskiego na podstawie wnikliwych analiz, poprzedzonych zebraniem opinii rad osiedli ze znacznego obszaru miasta Poznania, zaproponował ostateczny układ tras komunikacji miejskiej po otwarciu całej trasy tramwajowej na Naramowice.

Zgodnie z propozycją, po oddaniu do użytku trasy Wilczak-Błażeja na Naramowice skierowane zostaną dwie linie tramwajowe: 3 i 10 (tramwaje linii 4 dojeżdżać będą do pętli Połabska). Linie tramwajowe będą obsługiwane z podstawową częstotliwością, co 10 minut w rozkładzie zasadniczym w godzinach szczytów komunikacyjnych. ZTM podkreśla, że jest to przebieg linii przewidziany do wprowadzenia w układzie stałym, tzn. po zakończeniu prac prowadzonych na wszystkich odcinkach sieci tramwajowej.

Wśród linii autobusowych największa zmiana ma dotyczyć zastąpienia linii 151 linią 169, która będzie kursować trasą wydłużoną do Os. Sobieskiego (jak obecnie).

– Decyzja o braku powrotu linii 151 została poprzedzona wnikliwą analizą. Między innymi porównano tzw. więźbę ruchu na tym obszarze, dane z napełnień pojazdów oraz skutki finansowe różnych rozwiązań. Z analizy frekwencji wynika, że tylko niewielka liczba pasażerów korzysta z bezpośredniego połączenia północnych rejonów Naramowic i rejonu al. Niepodległości. Te osoby wciąż będą miały do dyspozycji bezpośrednią linię 169 oraz szereg połączeń przesiadkowych – wyjaśnia ZTM w Poznaniu, podkreślając, że aby ułatwić dojazd z Naramowic do ulicy Garbary, po udrożnieniu ulicy Naramowickiej ponownie zostanie uruchomiona linia 147 na trasie z ulicy Boranta do Małych Garbar.

Poniżej opis proponowanych przez ZTM w Poznaniu tras linii komunikacyjnych (po uruchomieniu trasy tramwajowej do przystanku „Błażeja”):

Linia 3: BŁAŻEJA – Naramowicka – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Święty Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – 23 Lutego – PLAC WIELKOPOLSKI

Linia 4: POŁABSKA – Winogrady – Fredry – 23 Lutego – Plac Wielkopolski – Wolnica – Estkowskiego – Jana Pawła II – Zamenhofa – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM

Linia 10: BŁAŻEJA – Naramowicka – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Matyi – Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956 roku – DĘBIEC PKM

Linia 144 –likwidacja

Linia 146 : BORANTA – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Wiechowicza – Szeligowskiego – Szymanowskiego – Stróżyńskiego – Mateckiego – Obornicka – Szarych Szeregów – Strzeszyńska – Biskupińska – STARY STRZESZYN

Linia 147: BORANTA – Naramowicka – Łużycka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – MAŁE GARBARY

powrót: WIELKA – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – al. Praw Kobiet – Łużycka – Naramowicka – BORANTA

Linia 151  – brak wznowienia kursowania

Linia 167: RADOJEWO – Naramowicka – Łużycka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Estkowskiego – RONDO ŚRÓDKA

Linia 169: OS. SOBIESKIEGO – Szeligowskiego – Szymanowskiego – Stróżyńskiego – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego – Kurpińskiego – Wiechowicza – Stoińskiego – Łużycka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Lechicka – Murawa – Słowiańska – Księcia Mieszka I – Przepadek – Al. Niepodległości – Św. Marcin – Bukowska – Przybyszewskiego – Marcelińska – Grochowska – Promienista  – OS. KOPERNIKA

Linia 911: BIEDRUSKO – Radojewo – Naramowicka – Łużycka – al. Praw Kobiet – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Estkowskiego – RONDO ŚRÓDKA

Źródło: ZTM w Poznaniu

Pozostałe aktualności


23. Poznań Maraton. Zmiany w komunikacji miejskiej w niedzielę, 13 października

07.10.2024
Informacja o utrudnieniach związanych z maratonem. Plansza przymocowana do przydrożnego słupa
W niedzielę, 13 października br. odbędzie się 23. edycja Poznań Maratonu. W związku z wydarzeniem wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. - W dniu 13 października o go...

W sobotę, od pierwszych kursów, tramwaje wrócą na ulicę Roosevelta, a autobusy lin...

27.09.2024
Miejsce rozbiórki kamienicy na Roosevelta
Od soboty, 28 września br., tramwaje znów będą jeździć ulicą Roosevelta. Do swoich domów mogą wrócić mieszkańcy budynków sąsiadujących z rozbieraną kamienicą nr 8.  Powiatowy Inspektor Nadzoru B...

Kraszewskiego otwarta dla ruchu kołowego. Powrót tramwajów będzie możliwy po zamon...

26.09.2024
Luka po rozebranej kamienicy na Kraszewskiego
W piątek, 27 września br., od godz. 14.00 na całą ulicę Kraszewskiego ma wrócić ruch kołowy. Natomiast autobusy linii 164 zostaną na nią skierowane wraz z otwarciem ulicy Roosevelta (służą bowiem d...