Linie turystyczne
W związku z trwającymi remontami, koniecznością uruchamiania dodatkowych linii oraz trudną sytuacją kadrową wynikającą ze zwiększonego zapotrzebowania na obsługę kierowców autobusów informujemy, że mogą zdarzać się braki w regularnym kursowaniu na poszczególnych liniach. Powstała sytuacja nie jest całkowicie zależna od przewoźnika, dlatego prosimy o wyrozumiałość.

W związku z utrudnieniami powstałymi z przyczyn wyżej określonych, przewoźnik zwraca się z prośbą o uwzględnienie sytuacji podczas planowania podróży komunikacją miejską. Zalecamy również stosowanie aplikacji mobilnych prezentujących ruch pojazdów w czasie rzeczywistym.
Powered by jakdojade.pl

Stadler Polska: Tramwaj TANGO NF3 dla Sarajewa na jazdach testowych w Poznaniu

04.12.2023

Pierwszy z zamówionych przez Kanton Sarajewo tramwajów typu TANGO NF3 produkowanych w siedleckim zakładzie Stadler Polska rozpoczął jazdy próbne na infrastrukturze miejskiej w Poznaniu. Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych, ale nie wszystkie.

Stadler informuje: – Testy homologacyjne tramwaju prowadzone są we współpracy z Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznańskim Instytutem Technologicznym, doświadczoną jednostką uprawioną przez Transportowy Dozór Techniczny  i będą trwały do końca lutego 2024. Po zakończeniu części testów statycznych w zajezdni Franowo rozpoczęły się testy dynamiczne obejmujące szczegółowe sprawdzenie wszystkich systemów pojazdu w ruchu. Tramwaj pozytywnie przeszedł badania układu hamulcowego, co zgodnie z obowiązującymi wymaganiami prawnymi pozwala mu na bezpieczne poruszanie się po infrastrukturze miasta Poznania. W ramach prowadzonych badań przeprowadzone zostaną także testy kompatybilności elektromagnetycznej, pomiary pola magnetycznego, hałasu generowanego przez tramwaj oraz szeroko rozumiana prawidłowa współpraca pojazdu z infrastrukturą tramwajową.

Większość jazd testowych będzie prowadzona w godzinach nocnych bez pasażerów. Niektóre przejazdy będą odbywały się również w ciągu dnia. Mieszkańcy Poznania będą mogli wtedy zobaczyć na torach żółty tramwaj z charakterystycznym zabudowanym czołem pojazdu.

Jak informuje Stadler, Poznań został wybrany na miejsce testów ze względu na rozbudowaną, specjalistyczną infrastrukturę umożliwiającą przeprowadzenie większości wymaganych prób na terenie samej zajezdni Franowo. Tor testowy umożliwiający rozpędzenie pojazdu do 50 km/h był dodatkowym atutem. Nad testami czuwa zespół inżynierów Stadlera z Poznania, Warszawy i Pragi, którzy wspólnie pracowali nad skonstruowaniem pojazdu dla Sarajewa.

 

Zdjęcia: Stadler


Pozostałe aktualności


Noc Muzeów: w sobotę można wybrać się na przejażdżkę liniami turystycznymi H, 0, 2...

15.05.2024
Stary, kremowo-ciemnozielony tramwaj przed gmachem opery w Poznaniu
Już w najbliższą sobotę, 18 maja br.,  odbędzie się Noc Muzeów. To doskonała okazja, aby zwiedzić instytucje kultury po zmroku, to również możliwość wybrania się na przejażdżkę historycznym taborem...

Wymiana części węzła rozjazdowego u zbiegu ulic Kraszewskiego i Dąbrowskiego

13.05.2024
Mijające się tramwaje na ulicy Dąbrowskiego
W sobotę, 18 maja br. - po zakończeniu prac na węźle Głogowska-Hetmańska - na swoje stałe trasy wrócą tramwaje linii nr 1, 7 i 11. Tego samego dnia rozpocznie się naprawa części rozjazdu u zbiegu u...

Wybory do rad osiedli. Bezpłatny dojazd do lokali wyborczych dla seniorów i osób z...

09.05.2024
Miasto Poznań - zdjęcie z lotu ptaka
W niedzielę, 12 maja br. odbędą się wybory do czterdziestu rad osiedli. Zgodnie z taryfą ZTM, osoby, które mają 60 lat lub więcej, a także osoby z niepełnosprawnościami wraz z opiekunem nie muszą p...