Powered by jakdojade.pl

Remont mostu Chrobrego – AKTUALIZACJA

31.10.2025
Obowiązuje: 17.10.2025 -
Dotyczy: 1, 2, 6, 7, 8, 10, 12, 17, 18, 28, 167, 190, 213, 223, 911

Informujemy, że w poniedziałek, 3 listopada 2025 r. nastąpi całkowite wyłączenie ruchu tramwajowego przez most Chrobrego. Dodatkowo w tym etapie prowadzone będą prace remontowe na przystankach Pl. Wielkopolski, a także trwać będzie budowa przejścia trapezowego na węźle Małe Garbary. Ruch tramwajowy będzie zatem wstrzymany całkowicie na odcinku od ronda Śródka do węzła Okrąglak.
W komunikacji tramwajowej wprowadzone będą zmiany związane zarówno z zamknięciem mostu Chrobrego, jak i z budową Tramwaju na Ratajczaka. Poniżej opis wszystkich zmian w komunikacji tramwajowej:

  • linia 1 funkcjonować będzie na trasie skróconej: BUDZISZYŃSKA – Grunwaldzka – Reymonta – Hetmańska – rondo Starołęka – rondo Żegrze – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Szwedzka – FRANOWO,
  • linia 2 funkcjonować będzie na trasie zmienionej: DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 r. – Górna Wilda – Królowej Jadwigi – rondo Rataje – Jana Pawła II – trasa kórnicka – Chartowo – Żegrze – rondo Żegrze – rondo Starołęka – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM,
  • linia 6 funkcjonować będzie na trasie zmienionej i wydłużonej: MIŁOSTOWO – Warszawska – rondo Śródka – Jana Pawła II – rondo Rataje – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Podgórna – Aleje Marcinkowskiego – Święty Marcin – Towarowa – Most DworcowyRoosevelta Grunwaldzka – JUNIKOWO,
  • linia 7 funkcjonować będzie na trasie skróconej: OGRODY – Przybyszewskiego – Reymonta – Hetmańska – rondo Starołęka – Zamenhofa – rondo Rataje – Jana Pawła II – rondo Śródka – Podwale – ZAWADY,
  • linia 8 funkcjonować będzie na trasie zmienionej: OGRODY – Dąbrowskiego – Kraszewskiego – Zwierzyniecka – rondo Kaponiera – Święty Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – Lewandowskiej – Most św. Rocha – Kórnicka – Jana Pawła II – rondo Śródka – Warszawska – MIŁOSTOWO,
  • linia 10 funkcjonować będzie na trasie zmienionej: DĘBIEC PKM – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Przełajowa – Naramowicka – al. Praw Kobiet – BŁAŻEJA,
  • linia 12 funkcjonować będzie na trasie zmienionej: OS. SOBIESKIEGO – trasa PST – Dworzec Zachodni – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Święty Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – rondo Rataje – Zamenhofa – rondo Starołęka – Starołęcka – STAROŁĘKA PKM,
  • linia 17 funkcjonować będzie na trasie zmienionej: GÓRCZYN PKM – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Święty Marcin – Gwarna – Fredry – Most Teatralny – Roosevelta – Pułaskiego – Winogrady – Murawa – rondo Solidarności – POŁABSKA,
  • linia 18 funkcjonować będzie na trasie zmienionej: FRANOWO – Szwedzka – Piaśnicka – trasa kórnicka – Jana Pawła II – rondo Rataje – Królowej Jadwigi – Górna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Dąbrowskiego – OGRODY,
  • linia 28 będzie dodatkową linią wzmacniającą połączenie Jeżyc z centrum na tymczasowej trasie: OGRODY – Dąbrowskiego – Most Teatralny – Fredry – Gwarna – Święty Marcin – ALEJE MARCINKOWSKIEGO – 27 Grudnia – Fredry – Most Teatralny – Dąbrowskiego – OGRODY.

W komunikacji autobusowej wprowadzone zostają następujące zmiany:

  • linie 167 i 911 zostają skierowane do dworca przy rondzie Rataje: RONDO RATAJE – Królowej Jadwigi – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Garbary – … – RADOJEWO / BIEDRUSKO/PARK (powrót: BIEDRUSKO/PARK / RADOJEWO – … – Garbary – Królowej Jadwigi – RONDO RATAJE),
  • linia 190 zostaje skrócona do węzła AWF. Przystankiem końcowym i początkowym dla tej linii będzie przystanek AWF05 znajdujący się na ul. Kazimierza Wielkiego tuż po skręcie z ulicy Garbary,
  • linia T7 będzie funkcjonować jako linia zastępująca tramwaje na zamkniętym odcinku. Przebieg trasy linii jest następujący: RONDO ŚRÓDKA – Wyszyńskiego – Estkowskiego – Małe Garbary – Wolnica – Aleje Marcinkowskiego – ALEJE MARCINKOWSKIEGO. Rozpoczęcie kursu na peronie 0 dworca przy rondzie Śródka. Na trasie autobusu zatrzymanie na wszystkich przystankach oraz na przystankach dodatkowych: Pl. Wielkopolski – na Alejach Marcinkowskiego pomiędzy ulicami Solną a 23 Lutego oraz Al. Marcinkowskiego – przystanek końcowy na Al. Marcinkowskiego przed Placem Wolności na wysokości parkingu oraz przystanek początkowy pod Muzeum Narodowym. Na dworcu Śródka przystanek początkowy na peronie numer 6.

W dniu 31 października od około godziny 18.00 przywrócona zostanie stała lokalizacja przystanku Katedra 02 (KATE02 – w kierunku Małych Garbar).

Przystanki: Rondo Śródka 41, Rondo Śródka 42, Katedra 41, Katedra 42, Małe Garbary 41, Małe Garbary 42, Pl. Wielkopolski 41, Pl. Wielkopolski 42, Pl. Ratajskiego 41 i Pl. Ratajskiego 42 zostają wyłączone z użytkowania.

UWAGA! W celu usprawnienia funkcjonowania komunikacji tramwajowej, przystanek Kórnicka 78 (KORN78 – na ul. Kórnickiej w kierunku centrum) będzie od poniedziałku, 3 listopada br. obsługiwany tylko przez tramwaje linii 5 i 8 oraz autobusy linii nocnych 211, 220 i 221.

Na obszarze mostu Chrobrego jezdnia w kierunku centrum jest zwężona do jednego pasa. Rozpocznie się budowa przejazdów przez torowisko.

Pasażerom korzystającym dotychczas z tramwajów jadących przez most Chrobrego polecamy korzystanie z tramwajów linii 5 i 8 kursujących pomiędzy rondem Śródka a centrum miasta.