Zmień wersję językową na PL
Zmień wersję językową na DE
Zmień wersję językową na EN

Biuro Rzeczy Znalezionych MPK
Infolinia ZTM
Centrala Nadzoru Ruchu MPK

Wyszukiwarka

Sieci społecznościowe

Newsletter

Unia Europejska
Biuletyn Informacji Publicznej
UITP Member
neoplan-n4009-mOstatnimi autobusami z obniżoną podłogą w wejściach otrzymanymi w ramach wielkiej dostawy z lat 1996-97 były 22 midibusy Neoplan N4009. Stacjonowały one w zajezdni przy ul. Warszawskiej.
Neoplan N4009 był najmniejszym autobusem miejskim z rodziny Neoplana. Był to pojazd dwudrzwiowy niskowejściowy, za drugimi drzwiami rozpoczynał się wznios podłogi. Dzięki niewielkiej długości był pojazdem zwrotnym i wykorzystywanym do obsługi małoobciążonych linii komunikacyjnych. Był produkowany przez firmę Neoplan Polska. Z ruchu liniowego w Poznaniu wozy tego typu wycofano w latach 2011-2012.
Producent Neoplan
Model N4009
Klasa pojemności MIDI
Długość [mm] 8 960
Szerokość [mm] 2 500
Wysokość [mm] 2 780
Masa własna [kg] 8 500
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 12 800
Ilość osi 2
Ilość i układ drzwi 2 (1-2)
Ilość miejsc siedzących 23+1
Ilość miejsc stojących 30
Wysokość podłogi [mm] 320 (mierzona w świetle drzwi)
Silnik DAF NS 133 M o pojemności 6 218 cm3
Norma Euro Euro II
Układ silnika rzędowy, stojący, 6 cylindrów
Moc silnika [kW / KM] 133 / 181
Automatyczna skrzynia biegów Voith D851.3
Zużycie paliwa [l/100km] 31,0 ÷ 34,7