Zmień wersję językową na PL
Zmień wersję językową na DE
Zmień wersję językową na EN

Biuro Rzeczy Znalezionych MPK
Infolinia ZTM
Centrala Nadzoru Ruchu MPK

Wyszukiwarka

Sieci społecznościowe

Newsletter

Unia Europejska
Biuletyn Informacji Publicznej
UITP Member
Strona Główna / O MPK / Tabor / Autobusy liniowe
Autobusy liniowe

MPK Poznań Sp. z o.o. posiada ogółem 317 autobusów liniowych, 5 autobusów szkoleniowych, 1 autobus turystyczny oraz 9 autobusów historycznych

Autobusy liniowe

  • Kapena 65C Urby - 2 pojazdy
  • Solaris Urbino 8.6 - 26 pojazdów
  • Solaris Urbino 12 - 91 pojazdów
  • Solaris Urbino 12 electric - 6 pojazdów
  • Solaris Urbino 18 - 137 pojazdów
  • Solaris Urbino 18 hybrid - 1 pojazd
  • Solaris Urbino 18 electric - 15 pojazdów
  • MAN NL 223 - 1 pojazd
  • MAN NL 283 - 3 pojazdy
  • MAN Lion's City - 35 pojazdów

Autobusy szkoleniowe

  • Autosan A1010T - 1 pojazd
  • Solaris Urbino 12 - 1 pojazd
  • MAN Lion's City - 1 pojazd
  • Solaris Urbino 18 - 1 pojazd
  • Autosan Lider 10 - 1 skład

Autobus turystyczny

  • Scania Irizar - 1 pojazd

Autobusy historyczne

  • Jelcz RTO - 1 pojazd
  • przyczepa P-01 - 1 pojazd
  • Jelcz PR110 - 1 pojazd
  • DAF MB200 - 1 pojazd
  • Ikarus 260 - 1 pojazd
  • Ikarus 280 - 1 pojazd
  • Jelcz M121M - 1 pojazd
  • Jelcz M11 - 1 pojazd
  • MAN NG 313 - 1 pojazd
Więcej…
solaris-urbino-18-electric-01Poznańskie autobusy elektryczne – niezwykle ciche i nowoczesne - spełniają najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa. To autobusy niskopodłogowe, przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności, ale też tych, które podróżują z dziećmi w wózkach.

Są wyposażone w system wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy oraz drzwi odskokowo-przesuwne z fotokomórką, co gwarantuje płynną wymianę pasażerów. Przyciski dodatkowo oznaczono w alfabecie Braille’a.
Więcej…
solaris-hybrydaSolaris Urbino 18 Hybrid to pierwszy w Polsce autobus o napędzie hybrydowym. Wyprodukowany w podpoznańskich zakładach Solaris Bus & Coach. Jest to model bliźniaczy do Solaris Urbino 18. Jednostkę napędową stanowi silnik spalinowy firmy Cummins wraz z przekładnią firmy Allison Transmission. Silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro V. Konieczność zastosowania baterii niezbędnych do magazynowania energii elektrycznej wymusiła dodatkową zabudowę na dachu pojazdu.
Poznański egzemplarz wyposażony jest w klimatyzację całopojazdową oraz system monitoringu. W barwach MPK jeździ od 3 listopada 2008 roku.
Więcej…
solaris-urbino18Solaris Urbino 18 jest przegubowym przedstawicielem rodziny autobusów Urbino. Jest to pojazd produkcji polskiej. Na całej długości, podobnie jak Solaris Urbino 12 jest autobusem niskopodłogowym. Jednostki napędowe w tych pojazdach to silniki MAN oraz DAF współpracujące ze skrzyniami biegów Voith lub ZF. Pierwsze wozy tego typu MPK Poznań zakupiło w roku 2001, w 2006 roku została zrealizowana dostawa 30 sztuk, w późniejszych latach firma zamówiła kolejne wozy tego typu. Wszystkie pojazdy od roku 2006 są wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.
Więcej…
solaris-urbino12Solaris Urbino 12 to dwunastometrowy autobus produkowany w zakładach Solaris Bus & Coach S.A. w Bolechowie koło Poznania. Jest to pojazd całkowicie niskopodłogowy.
W strukturach poznańskiego MPK jeżdżą egzemplarze wyposażone w silniki MAN i skrzynie biegów produkcji Voith oraz ZF.
Więcej…
solaris-urbino-8-6-mUrbino 8,6 ma długość 8,6 m i jest o piętnaście centymetrów węższy w porównaniu z innymi autobusami. Pojazdy mogą zabrać na pokład do 50 pasażerów i są wykorzystywane na liniach o mniejszym natężeniu ruchu pasażerskiego.
Więcej…
kapena-urby-mKapena Urby jest minibusem zbudowanym na podwoziu samochodu dostawczego Iveco Daily. Pojazd przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych. Drzwi pojazdu otwierają się na zewnątrz, tylna para jest szersza i prowadzi do niskopodłogowej części wyposażonej w oparcie wyściełane miękką tkaniną, pozwalające na przypięcie pasażera pasem bezpieczeństwa. Dodatkowo może się on kontaktować z kierowcą za pomocą umieszczonych w pobliżu przycisków "stop", "prośba o pomoc". Kapena Urby jest klimatyzowana, posiada monitoring zarówno wnętrza jak i otoczenia pojazdu (a także kamerę cofania) oraz znany mieszkańcom system informacji pasażerskiej. Ponadto każdy fotel wyposażony jest w pasy bezpieczeństwa, uchylany „stolik”, czy specjalne podpory na nogi. Istnieje też możliwość regulacji fotela, co sprawia, że autobus miejski ma też elementy autobusu turystycznego.

Więcej…
man-lions-cityNowa seria Lion's City to IV generacja autobusów miejskich produkowanych przez koncern MAN AG będąca następcą popularnego modelu NL 223, który również jest eksploatowany w MPK Poznań. Ten nowoczesny autobus wyposażono w klimatyzacje całopojazdową oraz monitoring wnętrza autobusu, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróżujących pasażerów. MAN Lion's City został wyposażony w silnik MAN D 2866 LUH 27 o pojemności 11 967cm3, który osiąga moc 260 KM i spełnia normę emisji spalin Euro III. Autobusy tego typu wyposażono w 4-biegowe automatyczne skrzynie biegów firmy Voith, oraz w 6-biegowe automatyczne skrzynie biegów firmy ZF. MAN Lion's City charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem oraz ciekawym wystrojem wnętrza. Na początku 2009 roku dostarczono 4 szt. pojazdów wyposażonych w silnik MAN D2066 LUH 21 o pojemności 10 500 cm3, który spełnia normę Euro IV.
Więcej…
man-nl283-mAutobus MAN NL 283 jest modelem przejściowym pomiędzy znanym już NL 223, a nową serią autobusów miejskich Lion's City. Podstawową różnicą jest moc silnika - zwiększona do 280 KM w porównaniu z 220 KM z wersji NL223. Zewnątrz nie doszukamy się większych zmian, lecz wewnątrz napotkamy na inne rozmieszczenie siedzeń w tylnej części autobusu. MPK Poznań zakupiło 5 takich autobusów,3 wyprodukowane w 2005 roku oraz po jednej sztuce z 2004 i 2003 roku.Jeden autobus posiada wieżową zabudowę jednostki napędowej oraz inny układ wnętrza przestrzeni pasażerskiej za II osią.
Więcej…
man-nl223-mMAN NL 223 jest autobusem 12-metrowym III generacji, który należy do klasy długości MAXI. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań jest w pełni nikopodłogowy. W zależności od wersji niektóre autobusy zostały wyposażone w klimatyzację przedziału kierowcy. W drugich drzwiach znajduje się otwierana ręcznie platforma ułatwiająca wjazd wózkom inwalidzkim do wnętrza pojazdu. MPK posiada autobusy MAN NL 223, które są wyposażone w silniki spełniające normę emisji spalin Euro II i Euro III.
Więcej…
man-ng313MAN NG 313 to 18-metrowy, przegubowy autobus, który jest przedstawicielem nowoczesnego autobusu miejskiego w pełni niskopodłogowego, III generacji produkowanego przez firmę MAN. Pojazd został wyposażony w ogrzewanie konwektorowe oraz w klimatyzację stanowiska kierowcy. Przy drugich drzwiach została zainstalowana rozkładana platforma ułatwiająca wjazd wózkiem inwalidzkim do wnętrza autobusu. W tym modelu zrezygnowano z podwójnych siedzeń montowanych w NG 312, a w ich miejsce zamontowano po dwa siedzenia jednoosobowe.
Więcej…