Tramwaj Moderus Gamma oraz napis: Apelujemy do pasażerów o stosowanie się do wytycznych zarówno w zakresie liczby podróżujących, jak i zasłaniania twarzy w przestrzeni publicznej. Kierowcy i motorniczowie nie maja bowiem uprawnień ani możliwości, by bezpośrednio weryfikować respektowanie ograniczeń. Pobierz aplikacje ze sklepu Google Play Pobierz aplikacje ze sklepu App Store
Strona Główna » O MPK » Tabor » Autobusy liniowe
Autobusy liniowe
Ogółem - 333, w tym:

Solaris Urbino 18 Electric - 15
Solaris Urbino 18 Hybrid - 1
Solaris Urbino 18 - 141
Solaris Urbino 12 - 100
Solaris Urbino 8.6 - 26
MAN Lion's City - 35
MAN NG 313 - 3
MAN NL 283 - 4
MAN NL 223 - 6
Kapena 65C Urby - 2

Więcej…
solaris-urbino-18-electric-01Poznańskie autobusy elektryczne – niezwykle ciche i nowoczesne - spełniają najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa. To autobusy niskopodłogowe, przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności, ale też tych, które podróżują z dziećmi w wózkach.

Są wyposażone w system wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy oraz drzwi odskokowo-przesuwne z fotokomórką, co gwarantuje płynną wymianę pasażerów. Przyciski dodatkowo oznaczono w alfabecie Braille’a.
Więcej…
solaris-hybrydaSolaris Urbino 18 Hybrid to pierwszy w Polsce autobus o napędzie hybrydowym. Wyprodukowany w podpoznańskich zakładach Solaris Bus & Coach. Jest to model bliźniaczy do Solaris Urbino 18. Jednostkę napędową stanowi silnik spalinowy firmy Cummins wraz z przekładnią firmy Allison Transmission. Silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro V. Konieczność zastosowania baterii niezbędnych do magazynowania energii elektrycznej wymusiła dodatkową zabudowę na dachu pojazdu.
Poznański egzemplarz wyposażony jest w klimatyzację całopojazdową oraz system monitoringu. W barwach MPK jeździ od 3 listopada 2008 roku.
Więcej…
solaris-urbino18Solaris Urbino 18 jest przegubowym przedstawicielem rodziny autobusów Urbino. Jest to pojazd produkcji polskiej. Na całej długości, podobnie jak Solaris Urbino 12 jest autobusem niskopodłogowym. Jednostki napędowe w tych pojazdach to silniki MAN oraz DAF współpracujące ze skrzyniami biegów Voith lub ZF. Pierwsze wozy tego typu MPK Poznań zakupiło w roku 2001, w 2006 roku została zrealizowana dostawa 30 sztuk, w późniejszych latach firma zamówiła kolejne wozy tego typu. Wszystkie pojazdy od roku 2006 są wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.
Więcej…
solaris-urbino12Solaris Urbino 12 to dwunastometrowy autobus produkowany w zakładach Solaris Bus & Coach S.A. w Bolechowie koło Poznania. Jest to pojazd całkowicie niskopodłogowy.
W strukturach poznańskiego MPK jeżdżą egzemplarze wyposażone w silniki MAN i skrzynie biegów produkcji Voith oraz ZF.
Więcej…
solaris-urbino-8-6-mUrbino 8,6 ma długość 8,6 m i jest o piętnaście centymetrów węższy w porównaniu z innymi autobusami. Pojazdy mogą zabrać na pokład do 50 pasażerów i są wykorzystywane na liniach o mniejszym natężeniu ruchu pasażerskiego.
Więcej…
kapena-urby-mKapena Urby jest minibusem zbudowanym na podwoziu samochodu dostawczego Iveco Daily. Pojazd przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych. Drzwi pojazdu otwierają się na zewnątrz, tylna para jest szersza i prowadzi do niskopodłogowej części wyposażonej w oparcie wyściełane miękką tkaniną, pozwalające na przypięcie pasażera pasem bezpieczeństwa. Dodatkowo może się on kontaktować z kierowcą za pomocą umieszczonych w pobliżu przycisków "stop", "prośba o pomoc". Kapena Urby jest klimatyzowana, posiada monitoring zarówno wnętrza jak i otoczenia pojazdu (a także kamerę cofania) oraz znany mieszkańcom system informacji pasażerskiej. Ponadto każdy fotel wyposażony jest w pasy bezpieczeństwa, uchylany „stolik”, czy specjalne podpory na nogi. Istnieje też możliwość regulacji fotela, co sprawia, że autobus miejski ma też elementy autobusu turystycznego.

Więcej…
man-lions-cityNowa seria Lion's City to IV generacja autobusów miejskich produkowanych przez koncern MAN AG będąca następcą popularnego modelu NL 223, który również jest eksploatowany w MPK Poznań. Ten nowoczesny autobus wyposażono w klimatyzacje całopojazdową oraz monitoring wnętrza autobusu, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróżujących pasażerów. MAN Lion's City został wyposażony w silnik MAN D 2866 LUH 27 o pojemności 11 967cm3, który osiąga moc 260 KM i spełnia normę emisji spalin Euro III. Autobusy tego typu wyposażono w 4-biegowe automatyczne skrzynie biegów firmy Voith, oraz w 6-biegowe automatyczne skrzynie biegów firmy ZF. MAN Lion's City charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem oraz ciekawym wystrojem wnętrza. Na początku 2009 roku dostarczono 4 szt. pojazdów wyposażonych w silnik MAN D2066 LUH 21 o pojemności 10 500 cm3, który spełnia normę Euro IV.
Więcej…
man-nl283-mAutobus MAN NL 283 jest modelem przejściowym pomiędzy znanym już NL 223, a nową serią autobusów miejskich Lion's City. Podstawową różnicą jest moc silnika - zwiększona do 280 KM w porównaniu z 220 KM z wersji NL223. Zewnątrz nie doszukamy się większych zmian, lecz wewnątrz napotkamy na inne rozmieszczenie siedzeń w tylnej części autobusu. MPK Poznań zakupiło 5 takich autobusów,3 wyprodukowane w 2005 roku oraz po jednej sztuce z 2004 i 2003 roku.Jeden autobus posiada wieżową zabudowę jednostki napędowej oraz inny układ wnętrza przestrzeni pasażerskiej za II osią.
Więcej…
man-nl223-mMAN NL 223 jest autobusem 12-metrowym III generacji, który należy do klasy długości MAXI. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań jest w pełni nikopodłogowy. W zależności od wersji niektóre autobusy zostały wyposażone w klimatyzację przedziału kierowcy. W drugich drzwiach znajduje się otwierana ręcznie platforma ułatwiająca wjazd wózkom inwalidzkim do wnętrza pojazdu. MPK posiada autobusy MAN NL 223, które są wyposażone w silniki spełniające normę emisji spalin Euro II i Euro III.
Więcej…
man-ng313MAN NG 313 to 18-metrowy, przegubowy autobus, który jest przedstawicielem nowoczesnego autobusu miejskiego w pełni niskopodłogowego, III generacji produkowanego przez firmę MAN. Pojazd został wyposażony w ogrzewanie konwektorowe oraz w klimatyzację stanowiska kierowcy. Przy drugich drzwiach została zainstalowana rozkładana platforma ułatwiająca wjazd wózkiem inwalidzkim do wnętrza autobusu. W tym modelu zrezygnowano z podwójnych siedzeń montowanych w NG 312, a w ich miejsce zamontowano po dwa siedzenia jednoosobowe.
Więcej…