Zmień wersję językową na PL
Zmień wersję językową na DE
Zmień wersję językową na EN

Biuro Rzeczy Znalezionych MPK
Infolinia ZTM
Centrala Nadzoru Ruchu MPK

Wyszukiwarka

Sieci społecznościowe

Newsletter

Unia Europejska
Biuletyn Informacji Publicznej
UITP Member
Strona Główna / Historia przetargu / Jakie tramwaje pojawią się w Poznaniu?
zajezdnia-glogowska-mCoraz bliżej nam do znalezienia odpowiedzi na pytanie: jakie tramwaje pojawią się w Poznaniu. Spośród 6 firm, które pozostały na polu walki o wygraną w przetargu na dostawę  40  nowoczesnych, komfortowych, klimatyzowanych,  pojemnych, niskopodłogowych pojazdów, oferty złożyło trzech kontrahentów: bydgoska PESA, podpoznański SOLARIS znany jako producent autobusów oraz CAF z Madrytu.

W poniedziałek, 17 sierpnia br.  upłynął ostateczny termin na składanie ofert w naszym przetargu na zakup 40 tramwajów.
Najtańszą ofertę (wartość kontraktu  245 mln zł netto) złożyła bardzo ekspansywna bydgoska PESA, która  brawurowo wygrywa wszystkie w kraju przetargi na dostawę tramwajów .
SOLARIS z podpoznańskiego Bolechowa – znany jako producent autobusów  zaproponował  kontrakt o wartości 280 mln zł, a hiszpański CAF z Madrytu zobowiązał się podpisać umowę, która opiewa na 419 mln zł.
Wartość kontraktu nie dotyczy jednak tylko samych tramwajów. Nie można więc określić ceny jednostkowej pojazdu, która wynikałaby z  prostego rachunku. . Wartość kontraktu dotyczy zarówno 40 tramwajów, jak też wyposażenia zajezdni i pakietu naprawczego na cały czas obowiązywania terminu gwarancji.
W ogłoszonym przetargu cena była najważniejszym kryterium (73 procent). Ale nie jedynym. Komisja przetargowa bierze pod uwagę także warunki gwarancji (12 procent) oraz dane techniczne (15 procent) takie między innymi  jak pojemność, szerokość drzwi, szerokość przejść w tramwaju, a zatem wszystkie te elementy, które stanowią o nowoczesności, standarcie i komforcie przejazdu.
W ostatecznych ofertach dwóch kontrahentów (PESA i SOLARIS) zaproponowało nam niezwykle korzystne warunki gwarancji (5 lat dla całego pojazdu i 14 lat dla konstrukcji mechanicznych) i atrakcyjne ceny. To wielki sukces, bo takich warunków nie zaoferowano w żadnym innym przetargu. A wiele ich ogłoszono  w kraju.
W ciągu najbliższego tygodnia komisja przetargowa będzie badała złożone oferty pod względem formalnym. Wtedy już będzie wiadomo – jakiego dokonaliśmy wyboru. Jeśli w ciągu 10 następnych  dni nie zostaną złożone protesty, prześlemy wszystkie dokumenty do Urzędu Zamówień Publicznych do uprzedniej kontroli. Jeśli nie będzie zastrzeżeń, może uda się podpisać  umowę  jeszcze w październiku?