Tramwaj Moderus Gamma oraz napis: Apelujemy do pasażerów o stosowanie się do wytycznych zarówno w zakresie liczby podróżujących, jak i zasłaniania twarzy w przestrzeni publicznej. Kierowcy i motorniczowie nie maja bowiem uprawnień ani możliwości, by bezpośrednio weryfikować respektowanie ograniczeń. Pobierz aplikacje ze sklepu Google Play Pobierz aplikacje ze sklepu App Store
Strona Główna » Bezpieczeństwo » Instrumenty
Instrumenty
Od 2008 roku autobusy dostarczane do MPK Poznań Sp. z o.o. wyposażone są w automatyczny system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Liniowy detektor temperatury działa na zasadzie elektrycznej lub hydrauliczno - pneumatycznej.
Więcej…
To program zapewniający drogą radiową cyfrową łączność z autobusem lub tramwajem. Dzięki temu można w każdej chwili dokładnie zlokalizować pojazd. W tramwaju lub autobusie znajduje się pokładowy komputer, który odpowiada m.in. za informacje pojawiające się na wyświetlaczu (np. nazwa przystanku, godzina, numer linii) i zapowiedzi przystankowe płynące z głośników.
Więcej…
Dla umożliwienia pasażerom samodzielnego otwierania drzwi, co jest szczególnie istotne w przypadku, gdy na zewnątrz pojazdu panują niskie temperatury, część pojazdów* wyposażona jest z fotokomórkę. Urządzenie, w przypadku braku ruchu pasażerskiego (np. na pętli), samoczynnie zamyka drzwi. Kiedy napotkają one na jakikolwiek opór (np. noga pasażera, siatka z zakupami), natychmiast otwierają się ponownie.
Drzwi w tramwajach i autobusach z drzwiami typu Bode (otwierane do wewnątrz) zamykają się samoczynnie po czasie t = 3-5s.
W autobusach z drzwiami typu Ventura (odskokowo-przesuwne), otwieranymi na zewnątrz t = 2,5s / 5,5s.
Więcej…
Mamy dostęp do kilkudziesięciu kamer w całym mieście. Dzięki temu Centrala Nadzoru Ruchu może śledzić sytuację na przystankach, najważniejszych rondach i skrzyżowaniach, a także szybciej reagować w przypadku wystąpienia nieprawidłowości na trasie przejazdu komunikacji miejskiej.
Więcej…