Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Zarząd Transportu Miejskiego: Autobusy przegubowe na linii 190

Komunikaty

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

autobus linii 190Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, dziś od porannych kursów na linii 190 kursowały wyłącznie najbardziej pojemne autobusy przegubowe. W efekcie poprawiono sytuację na newralgicznej linii łączącej północ Poznania z centrum.

Po rozpoczęciu remontu trasy PST, łącząca Piątkowo i Winogrady z centrum linia autobusowa 190 stała się jedną z najbardziej popularnych w mieście. Już w sierpniu notowaliśmy na niej największy wzrost pasażerów – mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Jednak pomimo wzrostu liczby pasażerów korzystających z linii 190 aż do 1 września nie odnotowano przepełnień. Te pojawiły się dopiero 2 września rano. W związku z tym, w celu poprawy warunków komunikacyjnych na trasie z Wilczaka do centrum, podjęto decyzję, żeby już w poniedziałek (5 września) od pierwszych kursów obsługa tej linii odbywała się wyłącznie najbardziej pojemnymi autobusami przegubowymi – informuje ZTM.

- Dziś sytuacja była zdecydowanie lepsza niż w piątek, niemniej wciąż będziemy wnikliwie monitorować funkcjonowanie tej oraz innych linii łączących północ Poznania z centrum – wskazuje Jan Gosiewski. – Zależy nam, żeby komunikacja była jak najbardziej dogodna dla pasażerów, jednak należy pamiętać, że operatorzy komunikacji miejskiej mają olbrzymi problem z dostępnością kierowców, co ogranicza możliwość kierowania na linie dodatkowych autobusów.

W celu zwiększenia liczby połączeń autobusowych na ulicach Szelągowskiej i Garbary rozważana jest m.in. czasowa zmiana trasy linii 183, zgodnie z którą autobus miałby jechać z ronda Śródka ulicami Wyszyńskiego i Estkowskiego, następnie przez Garbary i Szelągowską do ulicy Serbskiej i dalej stałą trasą w kierunku Szarych Szeregów. Czynione są także starania, żeby wraz z rozpoczęciem roku akademickiego zwiększyć częstotliwość kursowania autobusu zastępczego T12.

Więcej informacji na ten temat - na stronie internetowej ZTM w Poznaniu

Tymczasem MPK Poznań przez cały czas aktywnie poszukuje do pracy wyszkolonych kierowców z prawem jazdy kategorii D i świadectwem kwalifikacji. Spółka  organizuje również kursy dla tych osób, które chciałyby pracować na stanowisku kierowcy autobusu, ale wymaganych uprawnień nie mają - najbliższy taki kurs rozpocznie się w drugiej połowie września (jest darmowy dla osób, które 3 lata przepracują w firmie).  Poza chęcią podjęcia pracy w spółce po ukończeniu kursu, wymagane jest posiadanie wykształcenia min. zawodowego, prawa jazdy kat. B, ukończone 21 lat, niekaralność, odporność na stres, dyspozycyjność, umiejętność komunikowania się, sumienność oraz wysoka kultura osobista.

Ogłoszenia o możliwości podjęcia pracy publikowane są w Internecie, także w mediach społecznościowych oraz na ekranach LCD w pojazdach; na bieżąco prowadzona jest współpraca z  urzędem pracy, agencjami pracy, szkołami itd. Wszystkie aktualne oferty pracy dostępne są w zakładce Kariera.