Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Poznańskie Inwestycje Miejskie: W sierpniu tramwaje wrócą na ulicę 28 Czerwca 1956r.

Komunikaty

T12
12.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Lechicka/Poznań-Plaza”

164  216  226
11.08.2022
20.08.2022
Prace na ul. Kościelnej

1  7
12.08.2022
15.08.2022
Prace na skrzyżowaniu Hetmańska/Jarochowskiego

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br. - Zmiany na dworcu Rataje

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br. - Plac Wiosny Ludów

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br. - otwarcie ul. 28 Czerwca 1956 r. dla ruchu tramwajowego

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br - Remont trasy PST

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br.

164  170
15.07.2022
Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Tołstoja 01” (TOLT01)

178  185
15.07.2022
Przywrócenie organizacji ruchu na skrzyżowaniu Lechicka/Murawa

164
04.07.2022
Remont nawierzchni na ul. Kasprzaka

527
02.07.2022
Zmiana lokalizacji przystanków „Rydzowa”

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

nowe torowisko - widok z lotu ptakaPrace na ulicy 28 Czerwca 1956 r. (która jest gruntownie przebudowywana na odcinku od skrzyżowania z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda do ul. Kilińskiego i Krzyżowej) są coraz bardziej zaawansowane. Pozwoli to na powrót tramwajów na tę ulicę w sierpniu – informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.

- Budowa torowiska jest już bardzo zaawansowana, rozpoczął się także montaż sieci trakcyjnej zasilającej tramwaje. Wykonawca prac planuje jeszcze w tym miesiącu przeprowadzić testy techniczne przebudowanej trasy i zająć się wszelkimi formalnościami tak, aby w sierpniu można było uruchomić kursy z pasażerami na pokładzie - mówi Tomasz Płóciniczak, dyrektor ds. przygotowania i realizacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Równolegle trwa budowa konstrukcji jezdni i chodników, powstają również perony przystankowe. Zrealizowano także większość prac związanych z infrastrukturą podziemną, taką jak m.in. sieć wodociągowa, kanalizacyjna, energetyczna i telekomunikacyjna.

Dzięki zastąpieniu starego torowiska zupełnie nowym, po zakończeniu prac poprawi się komfort pasażerów jadących tramwajami ulicą 28 Czerwca 1956 r. Zastosowane rozwiązania ograniczą drgania i hałas wywoływane przez poruszające się pojazdy. Zmienią się również przystanki komunikacji miejskiej, które dostosowane będą do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przy rynku Wildeckim - w wyniku przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda - planowany jest węzeł przesiadkowy z przystankami w formie antyzatok. Pojawi się tam również parking na rowery.

Wszystkie odnowione przystanki na przebudowywanym odcinku zostaną wyposażone w tablice informacji pasażerskiej. Sprawniejszą jazdę tramwajów umożliwi odseparowanie ruchu samochodowego od torowiska (poza odcinkiem przebiegającym przez rynek Wildecki). Jezdnia, miejsca parkingowe i chodniki zyskają nową nawierzchnię. Całość uzupełni mała architektura oraz zieleń, w tym kilkanaście drzew. Na odcinku między ul. Sikorskiego a ul. Krzyżową i Kilińskiego (poza skrzyżowaniem z ul. św. Jerzego) torowisko będzie zielone tak, jak na ul. Wierzbięcice, która została przebudowana w pierwszym etapie inwestycji.

W dalszym ciągu odcinek ul. 28 Czerwca 1956 r. od ul. Wierzbięcice do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową jest zamknięty dla ruchu pojazdów. Wzdłuż placu budowy wyznaczone są korytarze dla pieszych, których przebieg zmienia się dynamicznie wraz z postępem prac. W rejonie robót należy zachować ostrożność. 

Źródło: Poznańskie Inwestycje Miejskie