Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Umowa na remont fragmentu trasy PST podpisana

Komunikaty

T12
12.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Lechicka/Poznań-Plaza”

164  216  226
11.08.2022
20.08.2022
Prace na ul. Kościelnej

1  7
12.08.2022
15.08.2022
Prace na skrzyżowaniu Hetmańska/Jarochowskiego

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br. - Zmiany na dworcu Rataje

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br. - Plac Wiosny Ludów

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br. - otwarcie ul. 28 Czerwca 1956 r. dla ruchu tramwajowego

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br - Remont trasy PST

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br.

164  170
15.07.2022
Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Tołstoja 01” (TOLT01)

178  185
15.07.2022
Przywrócenie organizacji ruchu na skrzyżowaniu Lechicka/Murawa

164
04.07.2022
Remont nawierzchni na ul. Kasprzaka

527
02.07.2022
Zmiana lokalizacji przystanków „Rydzowa”

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

podpisanie umowy na remont trasy pstMPK Poznań Sp. z o.o. oraz firma PORR SA podpisały umowę na remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska. Zakres przedsięwzięcia obejmuje kompleksową modernizację torowiska, a więc przede wszystkim wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej.

- Po ponad 25 latach intensywnej eksploatacji te prace są konieczne. Wydłużą o dalsze kilkadziesiąt lat możliwość korzystania z trasy i poprawią komfort realizowanych po niej przejazdów - mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań.

W pierwszej kolejności wykonawca skompletuje niezbędną dokumentację i pozwolenia, aby następnie móc przystąpić do prac w terenie. Rozpoczną się one w połowie wakacji i potrwają maksymalnie sześć miesięcy.

- Wykorzystanych zostanie wiele nowatorskich, niestosowanych wcześniej na poznańskich torowiskach rozwiązań. Na łukach, tam gdzie dotychczas były podkłady drewniane, zamontowane zostaną podkłady z tworzywa sztucznego, a na odcinkach prostych podkłady betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Te rozwiązania pozwolą wydłużyć żywotność trasy i ograniczą drgania – mówi Marek Grzybowski, wiceprezes Zarządu ds. Technicznych MPK Poznań. – Nową izolację uzyskają koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską. Zostaną one również wyłożone matami wibroizolacyjnymi, co będzie skutkowało lepszym zabezpieczeniem obiektów.

- PORR SA jako wykonawca modernizacji trasy PST ma świadomość, że stanowi ona kręgosłup komunikacyjny Poznania. Dlatego kluczowym wyzwaniem będzie sprawna organizacja pracy w celu dotrzymania zakładanych terminów, tak aby mieszkańcy stolicy Wielkopolski mogli jak najszybciej ponownie korzystać z tego efektywnego środka transportu. Równocześnie ten kontrakt ma dla nas wymiar symboliczny. PORR jest od ponad dekady znaczącym wykonawcą na rynku inwestycji kolejowych w Polsce, natomiast ten projekt jest pierwszym realizowanym przez nas dla branży tramwajowej. Jesteśmy przekonani, że będzie on nie tylko okazją do poszerzenia naszych doświadczeń, ale pozwoli nam też wejść w nowy, perspektywiczny obszar inwestycyjny – mówi Siegfried Weindok, członek zarządu, dyrektor Pionu Kolei w PORR SA.

MPK Poznań przeprowadza przetarg w ramach umowy powierzenia realizowanej z Zarządem Transportu Miejskiego. Organizację komunikacji zastępczej na czas zamknięcia trasy PST przygotowuje ZTM, który również - z racji innego źródła finansowania - prowadzi postępowanie przetargowe na remont PST na odcinku od przystanku Słowiańska do Szymanowskiego.