Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / MPK Poznań testuje nowe tkaniny obiciowe na siedzeniach w autobusie

Komunikaty

T12
12.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Lechicka/Poznań-Plaza”

164  216  226
11.08.2022
20.08.2022
Prace na ul. Kościelnej

1  7
12.08.2022
15.08.2022
Prace na skrzyżowaniu Hetmańska/Jarochowskiego

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br. - Zmiany na dworcu Rataje

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br. - Plac Wiosny Ludów

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br. - otwarcie ul. 28 Czerwca 1956 r. dla ruchu tramwajowego

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br - Remont trasy PST

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

01.08.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 sierpnia br.

164  170
15.07.2022
Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Tołstoja 01” (TOLT01)

178  185
15.07.2022
Przywrócenie organizacji ruchu na skrzyżowaniu Lechicka/Murawa

164
04.07.2022
Remont nawierzchni na ul. Kasprzaka

527
02.07.2022
Zmiana lokalizacji przystanków „Rydzowa”

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

anna siwinska i krzysztof dostatniMPK Poznań rozpoczyna testy nowych materiałów obiciowych - fotele z czterema rodzajami obić zostały już zamontowane w autobusie z numerem bocznym 1001. Ich wytrzymałość i funkcjonalność w komunikacji miejskiej będą sprawdzać pracownicy w trakcie codziennej obsługi pojazdów. Głos oddajemy także pasażerom - uwagi na temat wykorzystanych podczas tekstów tkanin można przesyłać za pośrednictwem ankiety internetowej.

W pojazdach MPK Poznań od lat stosowane są siedzenia tapicerowane – w 2015 roku właśnie takie, jako najbardziej wygodne i spełniające oczekiwania, wybrali pasażerowie. Rozwój technologii stosowanych przez producentów tkanin a także niedawna pandemia Covid-19, która pokazała jak ważne jest utrzymanie w czystości powierzchni dotykanych przez pasażerów, sprawiają, że MPK Poznań chce się dowiedzieć, jak sprawują się inne materiały niż stosowane dotychczas.

- Zależy nam na tym, aby w codziennym użytkowaniu zweryfikować jak sprawdzają się nowe materiały: czy są odporne na zabrudzenia, czy łatwo je utrzymać w czystości, czy są wytrzymałe, odporne na ścieranie, blaknięcie i wybarwianie – mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań. – Zależy nam również na opiniach pasażerów, którzy mogą ocenić, czy materiały na siedzeniach są praktyczne i estetyczne.

autobus nr 1001Aby uzyskać jak najbardziej rzetelne opinie MPK Poznań zamierza realizować testy nowych obić siedzeń przez dłuższy czas (co najmniej rok). To pozwoli na ocenę użyteczności zastosowanych materiałów z uwzględnieniem długotrwałego, intensywnego użytkowania, różnych warunków pogodowych i wielokrotnego czyszczenia.

Dodatkowo opinię na temat nowych tkanin obiciowych na siedzeniach wyrazić mogą również pasażerowie (podczas ocen należy kierować się przede wszystkim komfortem użytkowania, a nie kolorami – do testów wybrano tkaniny w różnych barwach, aby łatwiej ocenić ich stan po wielomiesięcznej eksploatacji).

- W autobusie zastosowano cztery typy naszych materiałów obiciowych, dwa z nich to materiały z tworzywa tzw. sztuczna skóra, dwa pozostałe to tkaniny runowe – mówi Anna Siwińska, dyrektor sprzedaży Lantal Textiles. – Są odporne na zabrudzenia i łatwe do czyszczenia, spełniają wszelkie standardy bezpieczeństwa, a jednocześnie zapewniają komfort siedzenia. Firma Lantal, współpracując z producentami pojazdów i siedzeń na całym świecie, posiada olbrzymie doświadczenie, które pozwala na spełnianie najwyższych oczekiwań klientów, pasażerów, stąd opinie pracowników i pasażerów MPK Poznań zebrane podczas testów będą cenne także dla nas.

siedzenia dla pasazerowTesty realizowane wspólnie z firmą Lantal to początek dyskusji nad kwestią siedzeń w pojazdach poznańskiego przewoźnika. Niewykluczone, że MPK Poznań będzie realizować podobne przedsięwzięcia z innymi partnerami. Dopiero w dalszej kolejności podejmowane będą decyzje dotyczące ewentualnej zmiany wymogów związanych z siedzeniami do nowo kupowanych pojazdów Spółki.

Charakterystyka tkanin zastosowanych podczas testów:

ciemnozielone fotele - obicia ze sztucznej skorySztuczna skóra Lantal Allalin: powierzchnia ze strukturą przypominającą prawdziwą skórę. Materiał odporny na zabrudzenia olejem, wodą i potem - posiada właściwości antybakteryjne; łatwy do czyszczenia i konserwacji; odporny na wybarwienia przez światło, trwały i estetyczny.



jasnozielone fotele - obicia ze sztucznej skorySztuczna skóra Lantal TEC zielona: powierzchnia z gładką strukturą łatwą w utrzymaniu czystości; materiał odporny na zabrudzenia, grzyby i pleśnie, bardzo łatwy w czyszczeniu; odporny na akty wandalizmu tj. porysowanie markerem, długopisem; doskonałe właściwości termiczne, nie podrażnia skóry.



zolte fotele - obicia z tkaniny runowejTkanina runowa Lantal LAMO żółta: Tkanina wytrzymała na ścieranie i rozrywanie; posiada wykończenie plamoodporne.






jasnozielone fotele - obicia z tkaniny runowej

Tkanina runowa Lantal MALO zielona: Tkanina runowa o dużej zawartości wełny, bardzo długa żywotność produktu, odporność na ścieranie i rozrywanie.