Zmień wersję językową na PL
Zmień wersję językową na DE
Zmień wersję językową na EN

Biuro Rzeczy Znalezionych MPK
Infolinia ZTM
Centrala Nadzoru Ruchu MPK

Wyszukiwarka

Sieci społecznościowe

Newsletter

Unia Europejska
Biuletyn Informacji Publicznej
UITP Member
Strona Główna / Poznański Budżet Obywatelski 2022: Głosowanie trwa do południa 22 października. Można wybrać m.in. remont „Dużego Szczeciniaka”

Komunikaty

1  6  13  15  163  ...
22.10.2021
Mecz Lech Poznań – Wisła Płock

1  6  7  8  13  ...
23.10.2021
24.10.2021
Wzmocnienie dojazdów na cmentarze w weekend 23-24 października br.

164  216  226
22.10.2021
25.10.2021
Prace drogowe na ul. Kościelnej

180  184  193
24.10.2021
Niedziele handlowe

179
20.10.2021
Prace drogowe na skrzyżowaniu Hetmańska/Dmowskiego

341
18.10.2021
Awaria wodociągowa w Bolechowie-Osiedlu

833  834
12.10.2021
Prace kanalizacyjne w Kiekrzu

174  190  212  222
11.10.2021
Przywrócenie stałej lokalizacji przystanku „Serafitek”

167  169  214  218  224  ...
09.10.2021
Zmiany w komunikacji autobusowej od 9 października br.

2  9  10  12
18.09.2021
Przystanki „Rynek Wildecki”

2  8  9  10  12  ...
18.09.2021
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 18 września br.

177
16.09.2021
Budowa chodnika i ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Złotowskiej

152  162  166  181  196
10.09.2021
Zmiany na rondzie Rataje

125  174  184  190  211  ...
01.09.2021
Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 września - Sieć autobusowa - Rataje, Starołęka

01.09.2021
Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 września - Sieć tramwajowa

01.09.2021
Zasadniczy rozkład jazdy od 1 września 2021 r.

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

pbo 2022Można jeszcze oddawać głosy w Poznańskim Budżecie Obywatelskim. Na liście znajduje się 150 projektów: 25 ogólnomiejskich, 11 w ramach Zielonego Budżetu i 114 rejonowych. Nie zabrakło projektów związanych z komunikacją miejską. Zachęcamy do zapoznania się z nimi!

Jak informuje Urząd Miasta Poznania, w Poznańskim Budżecie Obywatelskim głosować może każdy mieszkaniec Poznania – nie ma ograniczeń wiekowych, ani wymogu zameldowania w Poznaniu. Każdy może oddać maksymalnie 4 głosy: jeden na projekt ogólnomiejski, jeden - na projekt ogólnomiejski z Zielonego Budżetu oraz maksymalnie dwa głosy na wybrane projekty rejonowe.

Jak głosować? Przeczytaj poradnik przygotowany przez Urząd Miasta Poznania

Tradycyjnie już, wśród zgłoszonych projektów, nie zabrakło tych dotyczących komunikacji zbiorowej.

Wśród projektów ogólnomiejskich znajduje się projekt „Wyremontujmy starą bimbę”, zakładający remont zabytkowego tramwaju typu S2D „Duży Szczeciniak” z 1930 roku:

- Projekt obejmuje remont zabytkowego, doczepnego wagonu tramwajowego typu S2D „Duży Szczeciniak” o numerze taborowym 423. Wyprodukowano go w Waggonfabrik Wismar w 1930 roku. Początkowo kursował w Szczecinie, stąd nazywany był „Dużym Szczeciniakiem”. Do Poznania został sprowadzony w 1946 roku. Po usunięciu niewielkich zniszczeń wojennych został wprowadzony do eksploatacji w tym samym roku – opisuje wnioskodawca, Michał Błaszczyk, pracownik MPK Poznań oraz członek Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych w Poznaniu.

tramwaj duzy szczeciniak  fot. archiwum kmpsJak mówi, „Duży Szczeciniak” charakteryzował się znajdującym się w połowie długości wagonu wejściem prowadzącym do części niskopodłogowej. Na końcach, na podwyższonej podłodze znajdowały się przedziały pasażerskie wyposażone w ławki. W trakcie remontu w 1960 roku usunięty został szeroki pas nadokienny stanowiący rynienkę dla spływającej z dachu wody, zmieniono oświetlenie zewnętrzne, dodano gniazdo złącza międzywagonowego oraz oświetlenie tablicy numerycznej na dachu. W takiej postaci wagon był eksploatowany do 1970 roku i został sprzedany, a później zaadaptowany na altankę ogrodową.

- „Duży Szczeciniak” wymaga odbudowy z odtworzeniem stanu zgodnego z czasów produkcji. Należałoby wyremontować stalową konstrukcję pudła wraz z wózkiem oraz odtworzyć wnętrze wagonu wykończone drewnem. Przeprowadzenie renowacji i odbudowy zabytkowego tramwaju S2D pozwoliłoby na przywrócenie go do ruchu: mieszkańcy Poznania oraz turyści mogliby korzystać z przejażdżek nim na przykład na linii turystycznej lub podczas przejazdów okolicznościowych. Z uwagi na obniżone wejście w środkowej części wagonu z tej atrakcji mogłyby również skorzystać osoby z niepełnosprawnościami – mówi Michał Błaszczyk.

Wśród projektów ogólnomiejskich znajduje się także projekt „Przystanki na życzenie”, który polega na zmianie sformułowania określającego przystanki – z „na żądanie” na „na życzenie”. W ramach Zielonego Budżetu znalazła się propozycja utworzenia na ul. Królowej Jadwigi (pomiędzy Półwiejską a Strzelecką) zielonego torowiska. Natomiast wśród projektów rejonowych znaleźć można projekt przewidujący remont platform przystankowych na przystankach tramwajowych: Murawa, Os. Pod Lipami i Rondo Solidarności przy ul. Murawa oraz „Cichy tramwaj Hetmańska”, który zakłada wyciszenie torowiska tramwajowego na odcinku pomiędzy Głogowską i Dmowskiego.

Głosowanie w PBO22 potrwa do 22 października do godz. 12.00 (w południe).

Gorąco zachęcamy do udziału!