Zmień wersję językową na PL
Zmień wersję językową na DE
Zmień wersję językową na EN

Biuro Rzeczy Znalezionych MPK
Infolinia ZTM
Centrala Nadzoru Ruchu MPK

Wyszukiwarka

Sieci społecznościowe

Newsletter

Unia Europejska
Biuletyn Informacji Publicznej
UITP Member
Strona Główna / Frezowanie szyn tramwajowych: Efekt? Mniejszy hałas

Komunikaty

145  148  159  160  164  ...
17.10.2021
13. PKO Poznań Półmaraton - zmiany w komunikacji autobusowej

2  3  5  6  7  ...
17.10.2021
13. PKO Poznań Półmaraton - zmiany w komunikacji tramwajowej

833  834
12.10.2021
Prace kanalizacyjne w Kiekrzu

179
11.10.2021
Prace drogowe na skrzyżowaniu Hetmańska/Dmowskiego

174  190  212  222
11.10.2021
Przywrócenie stałej lokalizacji przystanku „Serafitek”

167  169  214  218  224  ...
09.10.2021
Zmiany w komunikacji autobusowej od 9 października br.

2  9  10  12
18.09.2021
Przystanki „Rynek Wildecki”

2  8  9  10  12  ...
18.09.2021
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 18 września br.

177
16.09.2021
Budowa chodnika i ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Złotowskiej

152  162  166  181  196
10.09.2021
Zmiany na rondzie Rataje

125  174  184  190  211  ...
01.09.2021
Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 września - Sieć autobusowa - Rataje, Starołęka

01.09.2021
Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 września - Sieć tramwajowa

01.09.2021
Zasadniczy rozkład jazdy od 1 września 2021 r.

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

frezarka vossloh na terenie zajezdni 1Metr po metrze, frezarka – jadąc po torach – w miejscach tego wymagających usuwa powierzchniową warstwę szyny o grubości do 0,6 mm, tym samym likwidując nierówności. Po tym „zabiegu” główka szyny jest jak nowa, a przejazd tramwaju – cichszy! Do Poznania dotarła już specjalna maszyna do frezowania szyn, która zregeneruje w tym roku 18,6 km.

MPK Poznań zamówiło – w trybie postępowania przetargowego – usługę frezowania szyn. Specjalna maszyna firmy Vossloh, wraz z obsługą, jest już w Poznaniu i zaczyna pracę. Dzięki niej, na wybranych odcinkach torowisk usunięte zostanie zużycie faliste szyn, czyli nierówności powierzchni pojawiające się w stałych odstępach. Tego rodzaju zużycie powstaje podczas eksploatacji, powoduje hałas i przyspiesza degradację torów oraz tramwajów.

Maszyna usuwa nierówności i tzw. uszkodzenia kontaktowe oraz odtwarza profil szyny (jednocześnie zbierając powstające w trakcie pracy wióry). Po tym „zabiegu” główka szyny jest jak nowa, co oznacza: dla MPK Poznań – dłuższą żywotność szyny oraz taboru, dla mieszkańców - zmniejszenie hałasu, który powstaje na styku koła tramwajowego z szyną oraz wskutek drgań tramwaju, a dla pasażerów – wzrost poziomu komfortu poruszania się komunikacją tramwajową.

Frezowanie odbywa się w tempie do 400 metrów toru pojedynczego na godzinę. Będzie prowadzone nocami, aby nie paraliżować codziennego ruchu tramwajów - już teraz przepraszamy mieszkańców za niedogodności wynikające z hałasu generowanego przez frezarkę.

Prace prowadzone będą m.in. na odcinkach torowisk na ulicach Hetmańskiej, Głogowskiej, Grunwaldzkiej, 23 Lutego, Strzeleckiej, Zamenhofa, Jana Pawła II oraz w tunelu na trasie na Franowo.

Najbliższej nocy prace przewidziane są na torowisku na ul. Zamenhofa.