Zmień wersję językową na PL
Zmień wersję językową na DE
Zmień wersję językową na EN

Biuro Rzeczy Znalezionych MPK
Infolinia ZTM
Centrala Nadzoru Ruchu MPK

Wyszukiwarka

Sieci społecznościowe

Newsletter

Aplikacja myMPK

Pobierz aplikację myMPK ze sklepu App Store
Pobierz aplikację myMPK ze sklepu Google Play
Unia Europejska
Biuletyn Informacji Publicznej
UITP Member
Strona Główna » MPK w Poznańskiej Radzie Transportu Aglomeracyjnego

Komunikaty

154  162  244
 
Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanków „Spławska”

201  231  237
22.01.2021
Zakończenie regularnych nocnych prac torowych na Trasie Kórnickiej

4  7  12  13  18  ...
22.01.2021
II etap przebudowy ronda Rataje - Zamknięcie ul. Zamenhofa

165
23.01.2021
Zawieszenie funkcjonowania linii 165

124   154
18.01.2021
Przywrócenie kursów szkolnych

167  183  185  322  911
15.01.2021
Zmiana lokalizacji przystanku „Naramowicka/Serbska” w kierunku ronda Solidarności

146  832  904  907
11.01.2021
Przebudowa ulicy Mateckiego

188  902
30.12.2020
Tymczasowe zmiany lokalizacji przystanku „Wietrzna”

201  233  243  248
 
Zmiany tras linii nocnych – prace torowe

8
14.12.2020
Zmiana trasy linii 8

201  231  237
06.12.2020
Zamknięcie skrzyżowania Jana PawłaII/Św. Rocha

167  248  911
30.11.2020
Przesunięcie przystanku Wilczak

125  152  154  165  181  ...
03.11.2020
Zamknięcie wiaduktu na ul. Kurlandzkiej

Wszystkie linie tramwajowe
02.11.2020
Stałe zmiany w komunikacji miejskiej

3  4  151  167  169  ...
17.10.2020
Kolejny etap budowy tramwaju na Naramowice. Zamknięcie skrzyżowania ulic Szelągowskiej, Słowiańskiej, Wilczak i Naramowickiej

2  6  7  10  13  ...
17.08.2020
1 etap remontu ronda Rataje i zamknięcie ulicy Wierzbięcice

Sprawdź nasze oferty pracy!

autobusy mpk poznan i kombus kornikPoznańska Rada Transportu Aglomeracyjnego (PRTA) rozpoczęła działalność. W jej skład wchodzą przedstawiciele przewoźników, w tym MPK Poznań, samorządów lokalnych, środowisk naukowych, organizacji społecznych itd., którzy będą przekazywać swoje uwagi i rekomendacje odnośnie proponowanych przez ZTM rozwiązań w komunikacji zbiorowej.

- Powstanie Rady zostało zainicjowane przez pracowników Zarządu Transportu Miejskiego, którzy zarazili mnie tym pomysłem, równocześnie proponując objęcie obowiązków moderatora - mówi dr Hubert Igliński, specjalizujący się w transporcie niskoemisyjnym i logistyce miejskiej. - Rada skupia szerokie grono osób, którym na sercu leży dobro współmieszkańców oraz troska o rozwój i jak najwyższą jakość transportu, zwłaszcza zbiorowego i współdzielonego. Naszym podstawowym celem jest, aby w toku dyskusji identyfikować obszary, gdzie transport publiczny niedomaga i aby na drodze konsensusu wykuwać rekomendacje zmian i usprawnień.

Pomysł utworzenia PRTA został przedstawiony w połowie roku, podczas posiedzenia Komisji Transportu i Polityki Mieszkaniowej Rady Miasta Poznania. Już wówczas dyrektor ZTM wyjaśniał, że Rada nie ma zastępować konsultacji społecznych, ale konfrontować różne opinie i wypracowywać kompromisy: - Będzie głosem doradczym i - na co liczymy - ułatwi podejmowanie optymalnych dla pasażera decyzji - wyjaśnia Jan Gosiewski.

Tworząc założenia Rady, ZTM opierał się na działającej od ponad 2 lat Radzie Warszawskiego Transportu Publicznego.

Poznańska Rada ma dwa razy w roku organizować otwarte spotkania, podczas których będzie można m.in. zapoznać się z jej rekomendacjami, opiniami ekspertów, wziąć udział w dyskusji, zgłosić własne propozycje usprawnień (organizacyjnych, przewozowych, handlowych, taryfowych, czy infrastrukturalnych) w zakresie komunikacji zbiorowej.

Spółkę MPK Poznań w Poznańskiej Radzie Transportu Aglomeracyjnego reprezentuje Krzysztof Dostatni, wiceprezes Zarządu ds. operacyjnych.

Warto przeczytać: Inauguracja Poznańskiej Rady Transportu Publicznego