Zmień wersję językową na PL
Zmień wersję językową na DE
Zmień wersję językową na EN

Biuro Rzeczy Znalezionych MPK
Infolinia ZTM
Centrala Nadzoru Ruchu MPK

Wyszukiwarka

Sieci społecznościowe

Newsletter

Aplikacja myMPK

Pobierz aplikację myMPK ze sklepu App Store
Pobierz aplikację myMPK ze sklepu Google Play
Unia Europejska
Biuletyn Informacji Publicznej
UITP Member
Strona Główna / Umowa na urządzenia do ładowania autobusów elektrycznych podpisana!

Komunikaty

12.04.2021
Zmiany w komunikacji od poniedziałku, 12 kwietnia br.

3  5  6  9  13  ...
10.04.2021
Projekt „Centrum” – etap II

182  191  193  195
11.04.2021
Demontaż linii wysokiego napięcia na skrzyżowaniu Żeromskiego/Niestachowska/Św. Wawrzyńca

259  833  834  882  891  ...
08.04.2021
Przesunięcie przystanku „Rokietnica/Stacja”

616
07.04.2021
Obsługa linii 616

183
07.04.2021
Przywrócenie przystanków przy szpitalu MSWiA

152  166  218  222
07.04.2021
Prace na ulicy Piwnej

162
31.03.2021
Przywrócenie lokalizacji przystanku „Spławska”

833
31.03.2021
Awaryjne zamknięcie pętli Starzyny/Rynkowa

12  14  168  174  190  ...
30.03.2021
Zmiany w komunikacji

167   169   171   178   182  ...
 
TYmczasowa zmiana lokalizacji przystanku Os. Kosmonautów

124  154
22.03.2021
Zawieszenie kursów szkolnych

3  5  6  9  16  ...
20.03.2021
Montaż łuku tymczasowego przy pl. Wiosny Ludów

201  211  212  213  214  ...
01.03.2021
Nowy układ linii nocnych - AKTUALIZACJA

4  7  12  13  18  ...
22.01.2021
II etap przebudowy ronda Rataje - Zamknięcie ul. Zamenhofa

8
14.12.2020
Zmiana trasy linii 8

125  152  154  165  181  ...
03.11.2020
Zamknięcie wiaduktu na ul. Kurlandzkiej

3  4  151  167  169  ...
17.10.2020
Kolejny etap budowy tramwaju na Naramowice. Zamknięcie skrzyżowania ulic Szelągowskiej, Słowiańskiej, Wilczak i Naramowickiej

2  6  7  10  13  ...
17.08.2020
1 etap remontu ronda Rataje i zamknięcie ulicy Wierzbięcice

Sprawdź nasze oferty pracy!

elektrycznyŁadowarki dla nowych poznańskich autobusów elektrycznych wybuduje konsorcjum firm Medcom oraz S&M Energia. Umowa w tej sprawie została już podpisana, infrastruktura ma być gotowa przed jesienią przyszłego roku, kiedy to do MPK Poznań mają dotrzeć pierwsze autobusy elektryczne z nowych dostaw.

Nie tylko o nowe autobusy z napędem elektrycznym, ale także o kolejne ładowarki wzbogaci się w przyszłym roku MPK Poznań. Po umowie na dostawę 37 pojazdów, podpisana została umowa na budowę infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego.

- Poznańska komunikacja miejska staje się coraz bardziej ekologiczna. Mniejsze zanieczyszczenie powietrza spalinami równa się wyższa jakość życia mieszkańców, a nowoczesny tabor dla pasażerów oznacza większą niezawodność, komfort i bezpieczeństwo podróżowania – mówi Marek Grzybowski, wiceprezes Zarządu MPK Poznań ds. technicznych.

Zgodnie z umową z firmą Solaris Bus&Coach, w przyszłym roku do MPK Poznań ma dotrzeć 37 autobusów elektrycznych: 31 standardowych, 12-metrowych oraz 6 przegubowych, 18-metrowych (będą kierowane na trasy linii przebiegających przez poznańskie osiedla: 145, 149, 163, 175, 176, 179, 190 i 193). Do tego czasu przygotowana zostanie infrastruktura niezbędna do ich ładowania.

Na podstawie zawartej umowy, na dworcu autobusowym na os. Jana III Sobieskiego (gdzie już obecnie ładują się autobusy elektryczne) powstanie dodatkowo jedna dwustanowiskowa ładowarka pantografowa. Podobnie na dworcu Garbary – utworzone zostanie jeszcze jedno dwustanowiskowe urządzenie pantografowe.

Ładowarki pojawią się również w całkowicie nowych lokalizacjach: na dworcu autobusowym Górczyn przewidziano dwa dwustanowiskowe urządzenia pantografowe; w zajezdni przy ul. Kaczej przewidziano montaż 18 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych, umożliwiających ładowanie poprzez wtyczkę plug-in oraz jednego dwustanowiskowego urządzenia pantografowego (obecnie „elektryki” ładują się w zajezdni przy ul. Warszawskiej). Dodatkowo z myślą o zajezdni Kacza zamówiono trzy mobilne stacje ładowania pojazdów.

- Zamówienie ma być realizowane przez wykonawcę w dwóch etapach. Pierwszy obejmuje prace projektowe wraz z niezbędną dokumentacją i uzyskaniem wszystkich pozwoleń, natomiast w drugim etapie wykonane zostaną roboty budowlane, a urządzenia zostaną dostarczone, podłączone i uruchomione – wyjaśnia Marek Grzybowski.

Dofinansowanie na zakup 37 autobusów elektrycznych oraz budowę infrastruktury ładowania przyznano w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa VI „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”, działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach”.
fundusze_unijne_37_elektrykw