Dziękujemy, że jesteście z nami
Strona Główna » Nowa „hybryda” na testach w Poznaniu. Mercedes będzie kursował na liniach 151, 171 i 191

Komunikaty

201  231  237
06.12.2020
Zamknięcie skrzyżowania Jana PawłaII/Św. Rocha

180  181  184
 
Niedziele handlowe w grudniu 2020 r.

167  248  911
30.11.2020
Przesunięcie przystanku Wilczak

167  911
04.12.2020
14.12.2020
Remont peronu 6 na dworcu Śródka

124  154
09.11.2020
Zawieszenie kursów szkolnych

125  152  154  165  181  ...
03.11.2020
Zamknięcie wiaduktu na ul. Kurlandzkiej

159  242
02.11.2020
Zmiana organizacji ruchu na terenie Portu Lotniczego Ławica

Wszystkie linie tramwajowe
02.11.2020
Stałe zmiany w komunikacji miejskiej

201
23.10.2020
Zmiana rozkładu jazdy linii 201

22.10.2020
Górczyn: Zmiana lokalizacji przystanku końcowego

3  4  151  167  169  ...
17.10.2020
Kolejny etap budowy tramwaju na Naramowice. Zamknięcie skrzyżowania ulic Szelągowskiej, Słowiańskiej, Wilczak i Naramowickiej

124
12.10.2020
Zmiana rozkładu jazdy linii autobusowej 124

167  911
01.10.2020
Zmiana peronów odjazdowych na dworcu przy rondzie Śródka

2  11  17  18  124  ...
01.10.2020
Stałe zmiany w komunikacji miejskiej od 1 października br.

168  236  246
07.09.2020
Prace budowlane na ul. Zakopiańskiej

2  6  7  10  13  ...
17.08.2020
1 etap remontu ronda Rataje i zamknięcie ulicy Wierzbięcice

152  162  166  181  184  ...
13.07.2020
Zmiany lokalizacji przystanków na dworcu autobusowym "Rondo Rataje"

Sprawdź nasze oferty pracy!

mercedes citaro g  hybrid 1Mercedes-Benz Citaro G Hybrid będzie woził pasażerów w Poznaniu! Autobus jest testowany przez MPK Poznań. Będzie kierowany na linie 151, 171 oraz 191.

MPK Poznań jest otwarte na nowe technologie, dlatego na bieżąco śledzi nowinki z branży. Do połowy czerwca br. – w ramach prowadzonych testów - po ulicach Poznania będzie wozić pasażerów Citaro G Hybrid – dzięki temu dowiemy się, jak pojazd sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych. Autobus po raz pierwszy wyjedzie na trasę jutro w godzinach popołudniowych.

Pojazd z napędem hybrydowym został przekazany na testy przez spółkę EvoBus Polska.

- Podstawowa zasada działania nowego modelu Citaro Hybrid jest prosta: Elektryczny silnik tarczowy zintegrowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym a automatyczną skrzynią biegów. Pełni funkcję generatora, przetwarzając energię pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd. Wytworzony prąd zostaje zmagazynowany. Bez technologii hybrydowej energia pozyskiwana w fazie rekuperacji byłaby tracona, zaś nowy Citaro Hybrid wykorzystuje ją: Gdy tylko autobus rusza z miejsca, silnik elektryczny wspomaga silnik diesla dodatkowym momentem obrotowym. Dzięki temu, silnikowi spalinowemu wystarczy wytworzenie mniejszej mocy, by ruszyć z miejsca, oszczędzając na paliwie. Dodatkowo silnik elektryczny wspomaga pracę na biegu jałowym. Poprawia to sprawność silnika spalinowego, przyczyniając się też do znacznego obniżenia zużycia paliwa a tym samym również do obniżenia poziomu emisji – informuje EvoBus Polska.

W autobusie znajduje się 135 miejsc, w tym 41 siedzących. Przypominamy o obowiązujących ograniczeniach w komunikacji zbiorowej, związanych z pandemią koronawirusa.