Dziękujemy, że jesteście z nami
Strona Główna » Na dworcach Sobieskiego, Górczyn i Garbary oraz w zajezdni przy ulicy Kaczej powstaną kolejne stacje ładowania autobusów elektrycznych

Komunikaty

5  6  7  8  10  ...
03.10.2020
Prace gwarancyjne na węźle Bałtyk

2  11  17  18  124  ...
01.10.2020
Stałe zmiany w komunikacji miejskiej od 1 października br.

201  202  231
30.09.2020
29.10.2020
Przeglądy stacji prostownikowych

158  247
28.09.2020
Zmiana lokalizacji przystanku „Daszewicka”

157
21.09.2020
28.09.2020
Prace drogowe na skrzyżowaniu Warszawska/Mogileńska

168  236  246
07.09.2020
Prace budowlane na ul. Zakopiańskiej

Wszystkie linie tramwajowe  164  236  239  246  ...
 
Zmiany w komunikacji od 1 września

01.09.2020
Zmiany nazw i statusów przystanków

01.09.2020
Zasadniczy rozkład jazdy 2020/2021

151  163  168  169  171  ...
24.08.2020
03.09.2020
Zmiana lokalizacji przystanku „Urząd Wojewódzki”

231  232  237  244  247
20.08.2020
Tymczasowe wyłączenie przystanku Rondo Rataje

2  6  7  10  13  ...
17.08.2020
1 etap remontu ronda Rataje i zamknięcie ulicy Wierzbięcice

152  162  166  181  184  ...
13.07.2020
Zmiany lokalizacji przystanków na dworcu autobusowym "Rondo Rataje"

144  146  147  151  167  ...
29.05.2020
Budowa trasy tramwajowej na Naramowice. Zmiany w komunikacji miejskiej

Sprawdź nasze oferty pracy!

autobus linii 163 laduje sie przez pantografSpółka MPK Poznań ogłosiła przetarg na zaprojektowanie oraz wykonanie infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego. W ramach tego zadania ładowarki autobusów elektrycznych powstaną w zajezdni przy ul. Kaczej oraz na dworcach autobusowych Sobieskiego i Garbary oraz na Górczynie.

MPK Poznań zamawia ładowarki stacjonarne pantografowe, urządzenia stacjonarne plug-in oraz urządzenia mobilne plug-in. Zamówienie ma być realizowane przez wykonawcę w dwóch etapach. Pierwszy obejmuje prace projektowe wraz z niezbędną dokumentacją i uzyskaniem wszystkich pozwoleń, natomiast w drugim etapie wykonane zostaną roboty budowane, a urządzenia zostaną dostarczone, podłączone i uruchomione.

Termin składania ofert mija 24 marca 2020 roku.

Na dworcu autobusowym na os. Jana III Sobieskiego, gdzie już obecnie ładują się autobusy elektryczne, w ramach realizowanego zadania powstanie dodatkowo jedna dwustanowiskowa ładowarka pantografowa. Podobnie na dworcu Garbary – utworzone zostanie jeszcze jedno dwustanowiskowe urządzenia pantografowe.

W zajezdni autobusowej Kacza przewidziano montaż 18 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych, umożliwiających ładowanie poprzez wtyczkę plug-in oraz jednego dwustanowiskowego urządzenia pantografowego. Dodatkowo z myślą o tej zajezdni zamówiono trzy mobilne stacje ładowania pojazdów.

Nową lokalizacją, w której pojawią się ładowarki jest też dworzec autobusowy Górczyn – tam przewidziano dwa dwustanowiskowe urządzenia pantografowe.

Zamawiane ładowarki maja być uniwersalne. Zresztą, zgodnie z wytycznymi, wszystkie zamawiane elementy infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego powinny współpracować z już eksploatowanymi autobusami z napędem elektrycznym oraz z autobusami, które zostaną dostarczone w ramach toczącego się już postępowania przetargowego.

Całość zadania ma się zakończyć do 30 sierpnia 2021 roku. Na jesień 2021 roku planowane są natomiast pierwsze dostawy nowych autobusów elektrycznych. Trwa właśnie postępowanie przetargowe na ich zakup – MPK Poznań zamawia 37 pojazdów: 31 standardowych, czyli 12-metrowych oraz 6 przegubowych, czyli 18-metrowych. Oferty dla obu tych zadań złożyła tylko jedna firma – Solaris Bus&Coach. S.A. Wczoraj nastąpiło otwarcie ofert, trwa weryfikacja dokumentacji.

Na całe przedsięwzięcie pod nazwą „Elektryfikacja wybranych linii autobusowych w Poznaniu” MPK Poznań otrzyma dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa VI „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”, działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach”.

fundusze unijne_37 elektrykow