Zapraszamy na przejażdżkę Kolejką Parkową Maltanka codziennie od 10.00 do 19.00 co godzinę oraz w soboty, niedziele i święta co 30 minut.
Strona Główna » Elektryczny Mercedes na ulicach Poznania

Komunikaty

834
03.08.2020
Otwarcie przejazdu kolejowego w Rokietnicy

231
01.08.2020
Likwidacja przystanku „Rondo Żegrze”

160
25.07.2020
Powrót linii 160 na stałą trasę

195
27.07.2020
16.08.2020
Zamknięcie przejazdu w Psarskim

834
20.07.2020
Zamknięcie przejazdu kolejowego w Rokietnicy

152  162  166  181  184  ...
13.07.2020
Zmiany lokalizacji przystanków na dworcu autobusowym "Rondo Rataje"

27.06.2020
31.08.2020
Letni rozkład jazdy

3  4  7  9  10  ...
27.06.2020
31.08.2020
„Siódemka” wraca na Przybyszewskiego. Zamknięte pętle Wilczak, Połabska i Piątkowska - komunikacja od 27 czerwca

239  243  251
13.06.2020
Zmiany na liniach nocnych. Funkcjonowanie komunikacji od soboty, 13 czerwca

251
01.06.2020
Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanków „Grochowska”

146
30.05.2020
Wydłużenie linii 146 do Strzeszynka

144  146  147  151  167  ...
29.05.2020
Budowa trasy tramwajowej na Naramowice. Zmiany w komunikacji miejskiej

148  177  238  242  243
21.05.2020
Tymczasowe zmiany lokalizacji przystanków „Rolna” i „Os. Bajkowe”

237  320  321  322
 
Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Koziegłowy/Os. Karolin”

237  320  321  322  323
11.04.2020
Zmiana organizacji ruchu w związku z budową ronda na skrzyżowaniu ulic Gdyńskiej i Poznańskiej w Koziegłowach

183
06.04.2020
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanków „Dojazd Szpital”

Sprawdź nasze oferty pracy!
mercedes-citaro-01Taki właśnie elektryczny, bezemisyjny autobus eCitaro pojawiać się będzie przez najbliższy tydzień na liniach 163 i 190 w ramach testów, które przeprowadzamy wspólnie z firmą EvoBus Polska Sp. z o.o.





mercedes-citaro-02- Dominującym trendem w dzisiejszej motoryzacji  jest elektromobilność jako odpowiedź na rosnące zanieczyszczenie powietrza – mówi Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – Co prawda od dawna kupujemy autobusy o najbardziej restrykcyjnej normie emisji spalin, ale chcemy być w zgodzie z obowiązującymi trendami. Kupiliśmy już 21 elektrycznych autobusów marki Solaris, które dotrą do nas niebawem, ale uważnie przyglądamy się temu co dzieje się w branży, bo jesteśmy otwarci na nowe technologie. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić jak eCitaro sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych.

mercedes-citaro-03Testowany autobus ma 82 miejsca dla pasażerów, ładowarki USB, systemy bezpieczeństwa ESP, ASR i Asystent hamowania BAS oraz układ rekuperacji. Magazyn energii stanowią w nim baterie NMC o pojemności 243 kWh, firmy AKASOL, z układem chłodzenia. Zastosowano w eCitaro ładowanie typu plug-in. System sterowania klimatyzacją i ogrzewaniem pracuje w trybie w pełni zautomatyzowanym "całość zarządzana jest przez „inteligentny thermomanagement”.

mercedes-citaro-04- Nasz autobus przeszedł wielomiesięczne testy związanie z zarządzeniem termiką i zużyciem energii w najbardziej surowych warunkach klimatycznych – mówi Alexander Skrzypczak, menedżer ds. kluczowych klientów w firmie EvoBus Polska – od Hiszpanii po Finlandię gdzie temperatury osiągały skrajne wartości, od +35 stopni do -10. Temperatura komfortu w przestrzeni pasażerskiej dobierana jest przez algorytm w zależności od temperatury zewnętrznej, a siła nadmuchu powietrza dostosowana jest do liczby pasażerów i stanu załadowania autobusu.

Ponieważ nadchodzą upalne dni, pasażerowie linii 163 i 190 będą mogli sami się o tym przekonać.