Zmień wersję językową na PL
Zmień wersję językową na DE
Zmień wersję językową na EN

Biuro Rzeczy Znalezionych MPK
Infolinia ZTM
Centrala Nadzoru Ruchu MPK

Wyszukiwarka

Sieci społecznościowe

Newsletter

Aplikacja myMPK

Pobierz aplikację myMPK ze sklepu App Store
Pobierz aplikację myMPK ze sklepu Google Play
Unia Europejska
Biuletyn Informacji Publicznej
UITP Member
Strona Główna / Słupek przystankowy w nowej odsłonie

Komunikaty

193
25.07.2021
Zakończenie remontu ulicy Jawornickiej

167  174  190  214  224  ...
24.07.2021
Zmiany organizacji ruchu w ciągu ulicy Naramowickiej

173  227
20.07.2021
Przywrócenie ruchu na ul. Janikowskiej

174  190  211  212  220  ...
15.07.2021
Zmiany lokalizacji przystanków w obrębie inwestycji „Przebudowa Ronda Rataje”

T4  T5
15.07.2021
Zmiana rozkładu jazdy linii T4 i T5

193
05.07.2021
25.07.2021
Zmiana trasy linii 193 – remont ulicy Jawornickiej

159  171  193  212  213  ...
26.06.2021
Zmiany w komunikacji miejskiej - sieć autobusowa - pozostałe zmiany

167  169  178  185  214  ...
26.06.2021
Zmiany w komunikacji miejskiej - sieć autobusowa - obszar Naramowic

125  152  158  162  166  ...
26.06.2021
Zmiany w komunikacji miejskiej - sieć autobusowa - obszar Starołęki i Rataj

Wszystkie linie tramwajowe
26.06.2021
Zmiany w komunikacji miejskiej - sieć tramwajowa

26.06.2021
31.08.2021
Letni rozkład jazdy

183  185  322
 
Zmiana organizacji ruchu na skrzyżowaniu „Naramowicka/Serbska”

3  5  6  9  13  ...
10.04.2021
Projekt „Centrum” – etap II

4  7  12  13  18  ...
22.01.2021
II etap przebudowy ronda Rataje - Zamknięcie ul. Zamenhofa

125  152  154  165  181  ...
03.11.2020
Zamknięcie wiaduktu na ul. Kurlandzkiej

Sprawdź nasze oferty pracy!Zapraszamy na kursy Kolejką Parkową Maltanką!Reklamuj się w MPK!
slupek-przystankowy-wizualizacjaW październiku ubiegłego roku, na przystankach tramwajowych Poznań Główny w obydwu kierunkach, uruchomiliśmy dwa monitory LCD, które informują pasażerów o obowiązującym rozkładzie jazdy. Zastosowanie takiego rozwiązania jest jednak możliwe tylko na tych przystankach, na których jest zasilanie energetyczne. Tymczasem mamy w Poznaniu 458 przystanków, do których nie dotrzemy z taką technologią bo nie mają dostępu do energii elektrycznej. Chcemy jednak poprawić ich wizerunek i dlatego proponujemy nową wersję słupka przystankowego, który jest o wiele bardziej nowoczesny, estetyczny i wyposażony w praktyczną gablotę ułatwiającą wymianę zaktualizowanych rozkładów jazdy.

Uruchamiając monitory LCD z rozkładami jazdy uprzedzaliśmy, że takie nowe rozwiązanie możliwe jest do zastosowania tylko na przystankach wyposażonych w przyłącza energetyczne. Warunek ten spełnia tylko 70 procent spośród tych, na których są ustawione wiaty.
Tymczasem w sieci komunikacyjnej Poznania, oprócz przystanków z wiatami, mamy 458 przystanków bez wiat, na których nie ma zasilania i jest tylko słupek z rozkładami jazdy.
Uważamy jednak, że prezentacja rozkładu jazdy w formie papierowej, naklejonej na podkładzie blaszanym - a w takiej formie dzisiaj rozkłady jazdy są prezentowane w wszystkich słupkach przystankowych - to pewien anachronizm. Dlatego po konsultacjach z Zarządem Transportu Miejskiego i Pełnomocnikiem Prezydenta Poznania ds. Estetyki Miasta Panem Piotrem Libickim, zdecydowaliśmy się na wyposażenie słupków w gabloty.

slupek-przystankowy-montazDlaczego?
Cel jaki sobie stawiamy wprowadzając to rozwiązanie jest taki sam jaki sobie postawiliśmy mówiąc o tablicach LCD. Tym rozwiązaniem chcemy wyeliminować obecnie praktykowaną technologię wymiany rozkładów jazdy na przystankach. Obecnie, aby wymienić rozkład jazdy należy w pierwszej kolejności nakleić go na podkładzie blaszanym, zabezpieczyć przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych, a następnie na przystanku odkręcić nieaktualny rozkład jazdy, a w jego miejscu zamocować – przykręcić rozkład zaktualizowany.
W proponowanej wersji rozkład, po jego wydrukowaniu, umieszczać będzie można w przeznaczonych do tego celu  „kieszonkach” znajdujących się w gablotach.
Tym samym znacznie upraszczamy  proces wymiany rozkładów jazdy, a jest to istotne zwłaszcza przy zmianach rozkładów  z zimowego na letni oraz z letniego na zimowy.
Przy tej okazji w zasadzie zmianie ulega wizja architektoniczna całego słupka przystankowego.
W nowej, zmienionej formie prezentuje się znak D15/D17 informujący o przystanku autobusowym/tramwajowym, w nowej szacie graficznej zawarta jest informacja o numerach linii obsługujących przystanek oraz nazwa przystanku (tablica SIM)

W wersji testowej nowe słupki przystankowe umieściliśmy w dwóch lokalizacjach:
1. Przystanek tramwajowy linii 2 oraz 9, ul. Strzelecka/Plac Wiosny Ludów, w kierunku ul. Podgórnej
2. Przystanek autobusowy linii 193 oraz 195, ul. Przybyszewskiego, w kierunku ul. Bukowskiej.

Testy mają odpowiedzieć na pytanie - jaka będzie czytelność rozkładów jazdy umieszczonych za szybą gabloty, w zmieniających  się warunkach pogodowych. Jaki wpływ na czytelność rozkładów jazdy będzie miała wilgotność powietrza oraz mróz.
Zaznaczyć przy tym należy, że ekspozycja rozkładów jazdy w gablotach umieszczonych we wiatach przystankowych była zawsze pozytywnie oceniana. Czy zatem potrzebne są testy gablot na słupkach przystankowych? Absolutnie tak. Gablota we wiacie jest zadaszona, osłonięta z trzech stron obudową wiaty. To są zupełnie inne warunki w stosunku do tych gablot, które będą znajdowały się na słupkach przystankowych. Te gabloty nie mają zadaszenia, nie mają ścian osłonowych i będą bezpośrednio narażone na działanie mrozu, deszczu a więc wilgoci. Projektant gablot przewidział w nich odpowiedni, wewnętrzny system wentylacji, ale trzeba ten system sprawdzić.