Zapraszamy na przejażdżkę Kolejką Parkową Maltanka codziennie od 10.00 do 19.00 co godzinę oraz w soboty, niedziele i święta co 30 minut.
Strona Główna » Testowe jazdy "trójskładu"

Komunikaty

1  6  13  15  145  ...
08.07.2020
Mecz piłkarski Lech Poznań - Lechia Gdańsk

195
06.07.2020
02.08.2020
Zamknięcie przejazdu w Psarskim

27.06.2020
31.08.2020
Letni rozkład jazdy

201  231
27.06.2020
Stałe zmiany na liniach nocnych 201 i 231

27.06.2020
Zmiany nazw przystanków

6  8
27.06.2020
Przystanek „Pusta”

3  4  7  9  10  ...
27.06.2020
31.08.2020
„Siódemka” wraca na Przybyszewskiego. Zamknięte pętle Wilczak, Połabska i Piątkowska - komunikacja od 27 czerwca

239  243  251
13.06.2020
Zmiany na liniach nocnych. Funkcjonowanie komunikacji od soboty, 13 czerwca

251
01.06.2020
Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanków „Grochowska”

146
30.05.2020
Wydłużenie linii 146 do Strzeszynka

144  146  147  151  167  ...
29.05.2020
Budowa trasy tramwajowej na Naramowice. Zmiany w komunikacji miejskiej

148  177  238  242  243
21.05.2020
Tymczasowe zmiany lokalizacji przystanków „Rolna” i „Os. Bajkowe”

237  320  321  322
 
Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Koziegłowy/Os. Karolin”

164  236  246
18.04.2020
Prace na wiadukcie kolejowym nad ul. Kościelną

237  320  321  322  323
11.04.2020
Zmiana organizacji ruchu w związku z budową ronda na skrzyżowaniu ulic Gdyńskiej i Poznańskiej w Koziegłowach

183
06.04.2020
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanków „Dojazd Szpital”

152  155  157  162  165  ...
23.03.2020
Remont dworca autobusowego przy rondzie Rataje – zmiany w komunikacji

Sprawdź nasze oferty pracy!
trojskladOd soboty 24 listopada 2018 r. MPK Poznań Sp. z o.o., na podstawie ustaleń podjętych z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu, rozpoczęło cykl jazd próbnych tramwajem złożonym z trzech wagonów generacji 105Na. Przejazdy te mają na celu zbadanie zakresu dostosowania infrastruktury torowej, drogowej i przystankowej pod kątem możliwości uruchamiania nowych tramwajów o długości 42-45 metrów.

Opracowanie w tym temacie zrealizuje poznański oddział Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji. Testom będzie poddawana również sygnalizacja świetlna, a także możliwości postoju dłuższych tramwajów na pętlach tramwajowych. Z uwagi na rosnące zainteresowanie mieszkańców transportem zbiorowym miasto Poznań rozważa zarezerwowanie środków finansowych w planach inwestycyjnych na zakup tramwajów o długości 42-45 m. Dłuższe i bardziej pojemne tramwaje zwiększą możliwości przewozowe dla pasażerów, nie powodując dalszego zagęszczania kursów w sieci komunikacyjnej i nadmiernego obciążenia zatłoczonych węzłów tramwajowych, a także wzrostu liczby wozokilometrów i liczby uruchamianych pociągów. Jednym z elementów, który należy uwzględnić przy podejmowaniu takiej decyzji jest ocena stanu infrastruktury i zakresu działań, które należy podjąć, aby umożliwić przejazd dłuższym tramwajom trasami komunikacyjnymi Poznania.

W latach 1988 - 1995 po Poznaniu kursowały już tramwaje zestawione z trzech wagonów typu 105Na. Od 1 stycznia 1993 r. przeprowadzono prawdziwą rewolucję komunikacyjną związaną z wprowadzeniem taryfy czasowej i biletów przesiadkowych. Pozwoliło to ograniczyć ilość linii tramwajowych z 20 do 13, w zamian wyrównano częstotliwość kursowania wszystkich tramwajów, aby zapewnić równomierną ofertę przewozową i połączenia przesiadkowe. Rozwiązanie to pozwoliło na rozpięcie kilkunastu utworzonych wcześniej pociągów trójwagonowych, z powrotem do zestawów dwuwagonowych. Ilość zmian, która zaszła w ciągu ostatnich 20-lat w przestrzeni miejskiej miasta Poznania powoduje konieczność zbadania infrastruktury, aby przygotować ją ponownie na możliwość uruchamiania tramwajów o długości 42-45 m.