Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Autobus MAN Lion's City
Strona Główna / SUPERmotorniczym 2011 został Rafał Dawidziński

Komunikaty

198
24.01.2022
23.02.2022
Funkcjonowanie linii 198 w okresie nauki zdalnej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza

186  219  833  834
21.01.2022
Powrót przystanków „Chojnicka” do stałej lokalizacji

124  154  188  198
17.01.2022
30.01.2022
Zimowe ferie szkolne

186  219  833  834
10.01.2022
Przesunięcie przystanków „Chojnicka”

154  220
03.01.2022
Zakończenie prac drogowych na Szczepankowie

184
01.01.2022
Kursowanie linii 184 od 1 stycznia 2022 r.

176
27.12.2021
Zmiana trasy linii 176

T2
 
Zmiana lokalizacji przystanku końcowego „Dębiec PKM“ dla linii T2

124  154  184  188  198
20.12.2021
Ograniczenia w komunikacji miejskiej w okresie nauki zdalnej oraz zamknięcia ogrodów zoologicznych

17  18  216  226
20.12.2021
Otwarcie przystanków wiedeńskich „Rynek Jeżycki”

13.12.2021
[Aktualizacja] Zmiany w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 13 grudnia 2021 r.

167  178  911
27.11.2021
Zmiany organizacji ruchu w okolicach węzła Lechicka/Naramowicka

144  146  167  214  218  ...
19.11.2021
Zmiany organizacji ruchu w okolicach węzła Lechicka/Naramowicka

2  13  17  18  201  ...
15.11.2021
Zmiany w komunikacji od poniedziałku, 15 listopada br.

154   220
02.11.2021
Prace drogowe na Szczepankowie

125  189  194
02.11.2021
Zmiany w komunikacji autobusowej na Starołęce

216  219  226  258
02.11.2021
Przesunięcie przystanku „Rondo Kaponiera”

180  184  193
24.10.2021
Niedziele handlowe

833  834
12.10.2021
Prace kanalizacyjne w Kiekrzu

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!
najlepszy-motorniczy-2011-rafal-dawidzinski-mTegorocznym zmaganiom o tytuł SUPERmotorniczego nieustannie towarzyszyła liczba jedenaście. Finał konkursu na Najlepszego Motorniczego MPK 2011 odbył się w sobotę 11 czerwca w zajezdni przy ul. Fortecznej. Zakwalifikowało się do niego jedenastu zawodników, wyłonionych na podstawie obserwacji ich zachowania podczas obsługi linii komunikacyjnych. W ostatecznej rozgrywce wzięło więc udział dziesięciu mężczyzn i jedna kobieta.

Po testach teoretycznych, przyszedł czas na zadanie praktyczne. Konkurencja było skomplikowana, gdyż należało cofać tramwajem do miejsca, gdzie na słupkach znajdowały się cztery kręgle. Należało stanąć drzwiami na odpowiedniej wysokości, tak aby przy ich otwieraniu specjalna rączka przewróciła tylko środkowy - czerwony kręgiel. Na trasie zlokalizowano dwa takie punkty.
najlepszy-motorniczy-kregle-s

Następnie należało ostatnimi drzwiami drugiego wagonu zatrzymać się na wysokości słupka ustawionego na końcu toru. Potem uczestnicy mieli za zadanie podjechać do przodu i zahamować tak, aby piłeczki umieszczone w tubie zamontowanej przy lusterku wpadły do wiaderka umieszczonego na sygnalizatorze.
najlepszy-motorniczy-kregle-s

Dodatkowe utrudnienie stanowiły trzy buteleczki z piaskiem, umieszczone na małych uchwytach wewnątrz pojazdu. Musiały w czasie drogi być cały czas na miejscu, inaczej zawodnik tracił dodatkowe punkty.
najlepszy-motorniczy-kregle-s

Obrady jury były długie, jednak ostatecznie zwycięzcą został Rafał Dawidziński. Jest to o tyle ciekawe, że Rafał na co dzień prowadzi dobrze znane pasażerom "helmuty", natomiast konkurencja finałowa odbywała się w wagonie 105Na. "Tak się jeździ 'stopiątką'!" - zakrzyknął żartobliwie do kolegów i koleżanek po odebraniu nagrody. Drugie miejsce wywalczył Tomasz Ziętek, natomiast trzecie przypadło w udziale Andrzejowi Naworskiemu. Wręczono także nagrodę dla ulubieńca pasażerów. Podobnie jak przed rokiem został nim Łukasz Gołaski. Dodatkowo wyróżniono także zawodnika, który zdobył najlepsze noty podczas zadania finałowego na placu manewrowym - to Paweł Maćkowiak. Najlepsza z pań, Paulina Makowska, ostatecznie znalazła się na 10'tym miejscu.
Zobacz fotorelację z tego wydarzenia!