Zmień wersję językową na PL
Zmień wersję językową na DE
Zmień wersję językową na EN

Biuro Rzeczy Znalezionych MPK
Infolinia ZTM
Centrala Nadzoru Ruchu MPK

Wyszukiwarka

Sieci społecznościowe

Newsletter

Aplikacja myMPK

Pobierz aplikację myMPK ze sklepu App Store
Pobierz aplikację myMPK ze sklepu Google Play
Unia Europejska
Biuletyn Informacji Publicznej
UITP Member
Strona Główna / Tramino w poznańskiej wersji

Komunikaty

152  166  222
17.04.2021
Autobusy linii 152, 166 i 222 wracają na stałe trasy

169  182  214  224
19.04.2021
Remont nawierzchni na skrzyżowaniu Grochowska/Grunwaldzka – etap I

152  162  166  181  196  ...
16.04.2021
Zamknięcie wjazdu z ul. Zamenhofa w ul. Piłsudskiego

12.04.2021
Zmiany w komunikacji od poniedziałku, 12 kwietnia br.

3  5  6  9  13  ...
10.04.2021
Projekt „Centrum” – etap II

182  191  193  195
11.04.2021
Demontaż linii wysokiego napięcia na skrzyżowaniu Żeromskiego/Niestachowska/Św. Wawrzyńca

259  833  834  882  891  ...
08.04.2021
Przesunięcie przystanku „Rokietnica/Stacja”

616
07.04.2021
18.04.2021
Obsługa linii 616

183
07.04.2021
Przywrócenie przystanków przy szpitalu MSWiA

152  166  218  222
07.04.2021
Prace na ulicy Piwnej

162
31.03.2021
Przywrócenie lokalizacji przystanku „Spławska”

833
31.03.2021
Awaryjne zamknięcie pętli Starzyny/Rynkowa

167   169   171   178   182  ...
 
TYmczasowa zmiana lokalizacji przystanku Os. Kosmonautów

124  154
22.03.2021
Zawieszenie kursów szkolnych

201  211  212  213  214  ...
01.03.2021
Nowy układ linii nocnych - AKTUALIZACJA

4  7  12  13  18  ...
22.01.2021
II etap przebudowy ronda Rataje - Zamknięcie ul. Zamenhofa

8
14.12.2020
Zmiana trasy linii 8

125  152  154  165  181  ...
03.11.2020
Zamknięcie wiaduktu na ul. Kurlandzkiej

3  4  151  167  169  ...
17.10.2020
Kolejny etap budowy tramwaju na Naramowice. Zamknięcie skrzyżowania ulic Szelągowskiej, Słowiańskiej, Wilczak i Naramowickiej

2  6  7  10  13  ...
17.08.2020
1 etap remontu ronda Rataje i zamknięcie ulicy Wierzbięcice

Sprawdź nasze oferty pracy!
tramino-w-poznanskich-barwach-01-mW zajezdni tramwajowej przy ul. Głogowskiej gości już pierwszy egzemplarz tramwaju Tramino firmy Solaris Bus & Coach, pomalowany w firmowe kolory MPK Poznań Sp. z o.o. Już niebawem podobnych pojazdów pojawi się coraz więcej.


Jan Firlik: Pierwszy egzemplarz Solaris Tramino z puli dostawy dla MPK Poznań Sp. z o.o. uzyskał zezwolenie na jazdy testowe bez pasażerów – mówi Jan Firlik, Dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK Poznań Sp. z o.o. – dlatego można już zobaczyć go na poznańskich trasach. Zgodnie z umową zawartą przez naszą Spółkę z firmą Solaris Bus & Coach, powyższy tramwaj zostanie przekazany nam w czerwcu. I wtedy już na pewno będzie woził pasażerów. Następnie, począwszy od lipca, nasze przedsiębiorstwo będzie otrzymywać do użytku cztery sztuki Solaris Tramino miesięcznie.

tramino-w-poznanskich-barwach-03-s

Pierwszy egzemplarz Solaris Tramino, który pojawił się w Poznaniu w zeszłym roku był pojazdem prototypowym. Już wówczas było wiadomym, że tramwaje docelowo przeznaczone dla MPK Poznań Sp. z o.o. będą różniły się od wersji wczesnorozwojowej.

Jan Firlik: Różnice w stosunku do tego pierwszego prototypu są  znaczące, szczególnie dla pasażerów – mówi Dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK Poznań Sp. z o.o. Już na pierwszy rzut oka widać, że wagon jest inny - pomalowany został w żółto-zielone barwy MPK Poznań Sp. z o.o. Poza tym posiada znacznie szersze drzwi wejściowe - o 20 cm w stosunku do prototypu powiększone są drzwi podwójne, natomiast pojedyncze o 10 cm. Zamiast skośnych wykończeń boków wagonu zastosowano wykończenia proste, dlatego też tramwaj osadzony jest bliżej krawędzi peronu. Jednocześnie sprawia wrażenie szerszego od prototypu pomimo tego, że szerokość w stosunku do pierwszego egzemplarz została pozostawiona bez zmian. Zmianie uległy także siedzenia dla pasażerów. Zamiast plastikowych zastosowano wyściełane tkaniną zieloną w żółte kropki i z obowiązkowym logo naszej firmy. Samych miejsc siedzących jest trochę mniej, gdyż zdecydowaliśmy się na zmniejszenie ich ilości na rzecz szerszego przejścia. Dzięki temu zabiegowi, zyskaliśmy więcej miejsca dla pasażerów w przestrzeni wewnętrznej pojazdu. Docelowo tramwaj będzie miał zainstalowane biletomaty do sprzedawania biletów oraz pełen monitoring wnętrza.
Obecnie Solaris Tramino przez media centralne uznany został za Mercedesa wśród tramwajów. Mam nadzieję, że na takie miano będzie zasługiwał. Bez dwóch zdań jest to na pewno najnowocześniejszy tramwaj w Poznaniu, a myślę, że nawet w Polsce.


tramino-w-poznanskich-barwach-02-s



Więcej zdjęć poznańskiego Tramino znajdziecie na naszym profilu na Facebooku pod adresem facebook.pl/mpkpoznan.