Zapraszamy na przejażdżkę Kolejką Parkową Maltanka codziennie od 10.00 do 19.00 co godzinę oraz w soboty, niedziele i święta co 30 minut.
Strona Główna » Szyny ciche i jak nowe

Komunikaty

1  6  13  15  145  ...
19.07.2020
Mecz piłkarski Lech Poznań - Jagiellonia Białystok

834
20.07.2020
Zamknięcie przejazdu kolejowego w Rokietnicy

195
13.07.2020
Otwarcie przejazdu w Psarskim

152  162  166  181  184  ...
13.07.2020
Zmiany lokalizacji przystanków na dworcu autobusowym "Rondo Rataje"

27.06.2020
31.08.2020
Letni rozkład jazdy

201  231
27.06.2020
Stałe zmiany na liniach nocnych 201 i 231

27.06.2020
Zmiany nazw przystanków

6  8
27.06.2020
Przystanek „Pusta”

3  4  7  9  10  ...
27.06.2020
31.08.2020
„Siódemka” wraca na Przybyszewskiego. Zamknięte pętle Wilczak, Połabska i Piątkowska - komunikacja od 27 czerwca

239  243  251
13.06.2020
Zmiany na liniach nocnych. Funkcjonowanie komunikacji od soboty, 13 czerwca

251
01.06.2020
Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanków „Grochowska”

146
30.05.2020
Wydłużenie linii 146 do Strzeszynka

144  146  147  151  167  ...
29.05.2020
Budowa trasy tramwajowej na Naramowice. Zmiany w komunikacji miejskiej

148  177  238  242  243
21.05.2020
Tymczasowe zmiany lokalizacji przystanków „Rolna” i „Os. Bajkowe”

237  320  321  322
 
Tymczasowa zmiana lokalizacji przystanku „Koziegłowy/Os. Karolin”

164  236  246
18.04.2020
Prace na wiadukcie kolejowym nad ul. Kościelną

237  320  321  322  323
11.04.2020
Zmiana organizacji ruchu w związku z budową ronda na skrzyżowaniu ulic Gdyńskiej i Poznańskiej w Koziegłowach

183
06.04.2020
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanków „Dojazd Szpital”

Sprawdź nasze oferty pracy!
szlifowanie-szyn-mChcemy mieć ciche tramwaje przyjazne miastu. Dlatego podejmujemy walkę o obniżenie poziomu hałasu. Tam gdzie hałas pochodzi od nierówności na powierzchni główki tocznej, będziemy szlifować szyny.

Norma dla centrum miasta to 65 decybeli. Różnymi metodami staramy się tej normy nie przekroczyć. Stosujemy specjalne wygłuszenia, elastomerowe okleiny na szyny i gumowe płyty na przejazdach przez tory. Zakładamy elastyczne podkładki likwidujące skutki wibracji – głównej przyczyny hałasu, smarujemy szyny i obręcza kół, wymieniamy napędy drzwiowe na ciche i bezpieczne, likwidujemy spękania szyn, wprowadzamy ograniczenia prędkości, co pozwala ograniczyć poziom hałasu o 10 decybeli, ale niestety wydłuża czas podróży i powoduje wzrost zużycia energii.
Tym razem przystępujemy do następnego etapu walki o tramwaje ciche i przyjazne miastu. Będziemy szlifować szyny, co w znaczący sposób wpłynie na obniżenie poziomu hałasu, poprawi płynność jazdy i ograniczy zużycie torów.
Tory szlifować będzie specjalna maszyna sprowadzona z Niemiec (w Polsce takiej nie ma), która 1 kilometr szyny jest zdolna wyremontować w ciągu 4 godzin. Do tej pory z takiej maszyny jeszcze nie korzystaliśmy; podobną technologię z dobrym rezultatem zastosowaliśmy tylko na PST. Skutek jest wyraźnie odczuwalny.

W sumie zabiegowi szlifowania chcemy poddać ponad 13 kilometrów  szyn.  
Prace rozpoczniemy już w nocy z 19/20 lipca w tych miejscach, w których hałas jest najbardziej dokuczliwy. Oto wykaz tych miejsc:
•    skrzyżowanie ulic Hetmańska/Głogowska do wiaduktu nad Dolną Wildą
•    ul.Strzelecka
•    ul. Głogowska (od Hetmańskiej do Ściegiennego)
•    ul. Dąbrowskiego (od Żeromskiego do Rynku Jeżyckiego)
•    ul. Fredry
•    ul.Gwarna
•    ul. 28 Czerwca 1956 (od Wybickiego do Hetmańskiej)

Prace można prowadzić tylko wtedy gdy tramwaje nie kursują. Dlatego, żeby nie paraliżować komunikacji będziemy szlifować szyny w nocy, licząc na wyrozumiałość mieszkańców, którym może to zakłócić wypoczynek nocny. Dzięki ich zrozumieniu obejdzie się bez utrudnień w ruchu, a tramwaje będą jeździć ciszej po przeprowadzeniu remontu.

Szlifowanie szyn potrwa najprawdopodobniej 2 tygodnie. Jest to zależne od pogody, prace nie mogą bowiem toczyć się w deszczu.