Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Reklama » Regulamin
ZASADY REALIZACJI USŁUG REKLAMOWYCH w MPK Poznań Sp. z o.o.

Niniejsze Zasady regulują zagadnienia związane z udostępnianiem powierzchni przeznaczonych pod ekspozycję reklam, umiejscowionych na/w środkach komunikacji miejskiej.

Zakres świadczonych usług

§ 1.

1. W ramach usług związanych z udostępnianiem powierzchni reklamowych wyklejanych folią, MPK Poznań Sp. z o. o. (dalej MPK) dysponuje miedzy innymi następującymi rodzajami zewnętrznych powierzchni pojazdów komunikacji miejskiej:

1) w ramach wagonu tramwajowego typu GT-8 - powierzchnię ściany bocznej, po stronie bezdrzwiowej bez szyb,

2) w ramach reklamy na tylnej ścianie autobusu powierzchnię obejmującą również tylną szybę fullback, na autobusach nie objętych okresem gwarancyjnym,

3)   powierzchnię wyłącznie tylnej szyby, na autobusach objętych okresem gwarancyjnym

2. W przypadku stosowania każdej reklamy, której grafika obejmuje również szyby, Zamawiający ma obowiązek zastosowania perforowanej folii PCV typu „one-way-vision” w dowolnej technologii druku. Grafiki mogą być zabezpieczone w dowolny sposób, jednak pod warunkiem zapewnienia co najmniej 60% przepuszczalności światła patrząc od strony wewnętrznej pojazdu oraz zachowaniu estetycznego wyglądu pojazdu.

3. Zabrania się:

1) nanoszenia reklam na:

a) drzwiach autobusów, na szybach w drzwiach tramwajów,

b) szybach kabiny prowadzącego pojazd,

c) szybach stanowiących wyjście awaryjne,

d) pierwszej szybie za pierwszymi drzwiami,

e) fugach wokół okien,

f) na szybach po stronie drzwiowej

2) docinania reklamy na pojeździe.

Przy naklejaniu folii na szyby konieczne jest zachowanie minimum 5 mm przerw dylatacyjnych pomiędzy szybą a uszczelką. Ponadto szyby oklejane folią perforowaną winny zostać stosownie oznakowane, a MPK musi wraz z projektem reklamy otrzymać od Zamawiającego specyfikację użytych materiałów.

4. Zabronione jest nanoszenie elementów graficznych na powierzchnie zewnętrzne, zarezerwowane na logo MPK, herb Miasta Poznania, znak informacyjny Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu, numery taborowe i piktogramy informacyjne wynikające z Normy Zakładowej MPK.

5. W każdej reklamie zewnętrznej, w której występują ciemne barwy, zmniejszające widoczność pojazdu, muszą zostać umieszczone elementy graficzne w ostrych, jaskrawych kolorach. Niedopuszczalne jest stosowanie bardzo ciemnych kolorów na tylnej powierzchni pojazdu.

6. Z uwagi na niedopuszczalność klejenia folią listew ochronnych i kratek wentylacyjnych wagonów tramwajowych, dopuszcza się ich malowanie w kolorze reklamy.

7. Powierzchnie pojazdów oraz poszczególnych ich elementów, na których reklamy zewnętrznej nie wolno nanosić – winny pozostać nienaruszone, tzn. ich kolorystyka musi być zgodna z aktualnie obowiązującą w tym zakresie normą zakładową.

8. Wewnątrz pojazdów, reklamy mogą być umieszczane:

1) w przeznaczonych do tego celu ramkach,

2) w uchwytach pasażerskich, poręczach,

3) na tylnej stronie oparcia fotela pasażerskiego, przy użyciu materiałów ustalonych z MPK przed akceptacją projektu reklamy,

4) na podłodze, przy użyciu materiałów ustalonych z MPK przed akceptacją projektu reklamy. Materiał nośnika reklamy musi przede wszystkim spełniać wymagania niepalnościowe i przeciwpoślizgowe, potwierdzone odpowiednim certyfikatem.

9. Niedopuszczalne jest naklejanie plakatów reklamowych na szybach (w tym wiatrołapy).

10. MPK ma możliwość świadczenia usług w zakresie ekspozycji reklamy na chorągiewkach wyeksponowanych na pojazdach, a także – w ramach reklamy korporacyjnej – na materiałach drukowanych oraz nośnikach opierających się o elektroniczne systemy komunikacji wewnętrznej.

11. MPK zastrzega sobie prawo świadczenia usług reklamowych w drodze indywidualnych ustaleń między stronami, w tym z pominięciem lub modyfikacją niniejszych Zasad.

Warunki świadczenia usług reklamowych

§ 2.

1. Wszelkie sprawy związane z realizacją usług reklamowych prowadzi i koordynuje Biuro Obsługi i Promocji Spółki MPK - ul. Głogowska 131/133, 60-244 Poznań, tel. 61 839 62 01, fax 61 839 62 09, email: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

2. MPK świadczy usługi reklamowe w zakresie regulowanym niniejszymi zasadami na podstawie umów zawieranych między Zamawiającym a MPK poprzez zatwierdzenie przez MPK zamówienia. Wzory zamówień na określone usługi stanowią następujące Załączniki do niniejszych Zasad:

1) nr 2 - odnośnie ekspozycji reklamy wewnętrznej,

2) nr 3 - odnośnie ekspozycji reklamy zewnętrznej.

Wedle wyboru MPK zatwierdzenie zamówienia może nastąpić poprzez podpisanie przez strony stosownego dokumentu umowy (dalej Umowy), w szczególności, gdy określony przez Zamawiającego zakres zamówienia nie jest objęty odpowiednim wzorem zamówienia lub warunki świadczenia usług reklamowych przez MPK miałyby stanowić odstępstwo od niniejszych Zasad, tj. wykraczać poza ich treść lub regulować pewne postanowienia odmiennie.

W przypadku różnicy między treścią niniejszych Zasad, a treścią umowy pierwszeństwo stosowania mają zapisy umowy.

Zamówienie Zamawiającego złożone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załączniki do niniejszych Zasad stanowi ofertę w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego. 

3. Wszelkie urządzenia reklamowe i materiały montowane wewnątrz pojazdów muszą spełniać wymogi, określone przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz odpowiednich aktualnych norm w tym zakresie.

4. Złożenie zamówienia jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody Zamawiającego na przetwarzanie jego danych osobowych dla celów wykonywania usług reklamowych przez MPK  zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity - Dz.U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.) oraz bez odrębnego wynagrodzenia w ramach realizacji usług reklamowych na wykonywanie przez MPK zdjęć eksponowanych reklam i ich wykorzystywania do celów promujących działalność MPK.

5. Wszelkie umowy, w tym również zamówienie Zamawiającego i zatwierdzenie zamówienia przez MPK oraz zmiany do umów wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

6. Przed zawarciem umowy MPK ma prawo odmowy ekspozycji reklamy bez podania przyczyn, w takim przypadku nie dochodzi do realizacji usługi a Zamawiający nie ma prawa dochodzenia jakichkolwiek roszczeń wobec MPK z tego tytułu.

7. Zawarcie umowy następuje z dniem potwierdzenia zamówienia przez MPK lub podpisania przez strony Umowy.

8. Zapewnienie bezpieczeństwa pracy osób realizujących umowy po stronie Zamawiającego  należy do Zamawiającego.

Zamawiający może dopuścić do realizacji umów określone przez siebie osoby wyłącznie po uprzednim przeszkoleniu , o którym mowa w § 5 ust. 9.

Udostępnienie pojazdu pod reklamę

§ 3.

1. Zamawiający  składając zamówienie nie jest uprawniony do wiążącego dla MPK wyboru typu pojazdu pod ekspozycję reklamy ani konkretnej linii komunikacyjnej, na której dany pojazd/dane pojazdy będą eksploatowane.

2. Warunkiem przyjęcia zamówienia do realizacji i udostępnienia powierzchni pod ekspozycję reklamy, jest zatwierdzenie zamówienia przez MPK lub podpisanie przez strony Umowy, które muszą być poprzedzone:

1) uzyskaniem przez Zamawiającego akceptacji pełnobarwnego projektu reklamy, przesłanego na adres mailowy jak w § 2 ust. 1 lub dostarczenie go (w formie elektronicznej) w inny sposób do Biura Obsługi i Promocji Spółki. W przypadku zmiany naniesionej reklamy w trakcie ekspozycji, również konieczna jest akceptacja poprawionego/nowego projektu;

2) przedłożeniem przez Zamawiającego aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) lub w przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą – zaświadczenia o wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG), jak również dokumentu potwierdzającego nr PESEL;

3) wedle potrzeby przedłożeniem na żądanie MPK innych dokumentów niż wskazane w pkt. 2);

4) w przypadku reklamy elektronicznej – wcześniejszym jej dostosowaniem do wymogów przedstawionych przez MPK;

5) potwierdzeniem przez MPK technicznej możliwości realizacji zamówienia.

Treść i zmiany reklamy

§ 4.

1. Zamawiający odpowiada za treść i formę reklamy.

2. Reklama nie może naruszać obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności stanowić naruszenia dóbr osobistych, czynu nieuczciwej konkurencji, a także – ze względu na treść lub formę – godzić w dobre obyczaje lub interesy MPK.

3. Składając zamówienie, Zamawiający oświadcza, że posiada stosowną zgodę na wykorzystanie widocznych w projekcie reklamy wizerunków osób oraz przedmiotów – w pełnym zakresie objętym umową i że nie narusza praw osób trzecich, w tym praw autorskich. W przypadku wystąpienia do MPK przez osobę trzecią z roszczeniami związanymi z ekspozycją reklamy, Zamawiający jest zobowiązany do ich zaspokojenia, a tym samym zwolnienia MPK od obowiązku świadczeń z tego tytułu, względnie do zwrotu poniesionych przez MPK wydatków związanych z takimi roszczeniami.

4. MPK zastrzega sobie prawo do usunięcia – na koszt Zamawiającego – reklamy, która jest niezgodna z zatwierdzonym projektem, bez prawa Zamawiającego do jakichkolwiek roszczeń z tego tytułu.

5. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający może dokonywać zmian treści reklamy wyłącznie za zgodą MPK. Zmiana projektu reklamy oznacza jej ponowne wykonanie, zgodnie z warunkami umowy.

Warunki prac związanych z reklamą

§ 5.

1. Powierzchnie przeznaczone do nałożenia reklamy na pojazdach określone są w aktualnie obowiązującej normie zakładowej MPK oraz w niniejszych Zasadach.

2. Z uwzględnieniem pozostałych zapisów w niniejszych Zasadach wszelkie prace związane z wykonaniem, zmianą, odnowieniem, naprawą oraz usunięciem reklamy na/w pojazdach wykonuje Zamawiający na własny koszt i ryzyko. Zamawiający wykonując wszelkie prace związane z reklamą na/w pojazdach jest zobowiązany do przestrzegania wszelkich wymagań technicznych oraz zasad postępowania właściwych dla danego typu pojazdu w tym zakresie (w tym wymagań producenta pojazdu), dla zachowania uprawnień gwarancyjnych pojazdu oraz powierzchni reklamowej w stanie nienaruszonym. Reklamy na chorągiewkach, są umieszczane na taborze                               i demontowane przez pracowników MPK.

3. MPK wyznacza wszelkie terminy prac w związku z reklamą.

4. Zamawiający ma obowiązek wykonywać wszelkie prace związane z reklamą na pojazd/w pojeździe w terminie wyznaczonym przez MPK, po uprzednim potwierdzeniu tego terminu z danym wydziałem obsług tramwajów/autobusów. Jeżeli Zamawiający nie dotrzyma terminu, na jego wniosek możliwe jest udostępnienie pojazdu w terminie późniejszym.

5. W przypadku nie przystąpienia do prac związanych z reklamą  na /w pojeździe w wyznaczonym terminie, bez uprzedniego poinformowania MPK z minimum 2-dniowym (dni robocze od poniedziałku do piątku) wyprzedzeniem, powoduje obciążenie Zamawiającego karą umowną w związku z przedłużonym postojem pojazdu – w wysokości 1000 zł /dzień, liczonym do czasu ponownego uruchomienia pojazdu.

6. Wszelkie prace związane z wykonaniem, zmianą, odnowieniem, naprawą reklamy na/w pojazdach odbywają się na terenach wydziałów obsług taboru tramwajowego/autobusowego – na podstawie przekazanego wydziałom przez Biuro Obsługi i Promocji Spółki formularza „Protokół odbioru pojazdu”, którego wzór stanowi Załącznik nr 4 do niniejszych Zasad. Ww. protokół:

1) winien być wystawiony w 2 egzemplarzach, z których jeden pozostaje w wydziale obsług taboru tramwajowego/autobusowego, drugi zaś otrzymuje Zamawiający,

2) bezwzględnie musi zostać podpisany ze strony MPK przez mistrza wydziału, którego pojazd został udostępniony pod reklamę oraz przez Zamawiającego – każdorazowo po wykonaniu przez Zamawiającego prac w nim określonych,

3) musi zawierać fotografie naniesionej reklamy, wykonane przez Zamawiającego w obecności mistrza wydziału lub osoby przez niego wyznaczonej. Zdjęcia w formie elektronicznej powinny zostać dostarczone do Biura Obsługi i Promocji Spółki lub przesłane na adres Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , w terminie 2 dni kalendarzowych od daty montażu/demontażu reklamy.

7.   Zamawiający jest obowiązany wypełnić „Kartę Wykonawcy/Zamawiającego Reklamę” (F7-06-4), której wzór stanowi Załącznik nr 5 do Zasad, wystawioną przez wydział obsług tramwajów/autobusów, na którego terenie będzie wykonywał prace związane z reklamą, w 2 egzemplarzach, z których jeden pozostaje w tym wydziale, drugi zaś otrzymuje Zamawiający.

8.   Wejście przedstawicieli Zamawiającego na teren MPK odbywa się wyłącznie na podstawie przepustek imiennych. Wystawiane są one pracownikom  nanoszącym reklamę na podstawie danych (imię, nazwisko, numer dowodu osobistego, marka  i nr rejestracyjny samochodu) przesłanych przez Zamawiającego na adres e-mailowy Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .

9.   Zamawiający lub przedstawiciele Zamawiającego co najmniej na 7 dni przed planowanym rozpoczęciem realizacji umowy są zobowiązani do zgłoszenia się do MPK celem odebrania informacji od przedstawiciela MPK o zagrożeniach dla zdrowia i życia występujących na terenie, na którym mają być wykonywane prace – zgodnie z postanowieniami zawartymi w „Zasadach prowadzenia szkoleń pracowników z zakresu bhp i p.poż oraz ich dokumentowania”, stanowiących akt wykonawczy do Regulaminu pracy MPK. Jednocześnie Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za przestrzeganie przepisów BHP i p.poż. przez niego lub osoby, którymi posługuje się przy wykonywaniu umowy podczas wszelkich prac związanych z nanoszeniem reklamy, jej konserwacją czy likwidacją. Zamawiający lub osoba, którą posługuje się przy wykonywaniu umowy oraz przedstawiciel MPK obustronnie potwierdzają pisemnie przekazanie i otrzymanie informacji, o których mowa w niniejszym przepisie na dokumencie, o którym mowa w ust. 7.

10.   Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie do składania pisemnego raportu o każdej z wykonywanych prac pracownikowi Biura Obsługi i Promocji Spółki MPK Poznań Sp. z o.o. prowadzącemu reklamę w uzgodnionej formie, ze szczególnym uwzględnieniem trudności w realizacji oraz powstałych podczas prac uszkodzeń na pojeździe.

11.   Odpady i zanieczyszczenia powstające podczas prac związanych z reklamą, w tym również na/w pojeździe, muszą zostać usunięte i zagospodarowane przez Zamawiającego. Zamawiający jako wytwórca odpadów, o których mowa w zdaniu poprzedzającym ponosi odpowiedzialność za ich zgodne z powszechnie obowiązującym prawem usuwanie i zagospodarowanie. Odpady winny być usuwane z terenu MPK niezwłocznie. Na żądanie MPK, Zamawiający obowiązany jest przedstawić dokument potwierdzający utylizację wszystkich niebezpiecznych odpadów powstałych podczas prac związanych z reklamą.

12.   W odniesieniu do reklam na chorągiewkach, Zamawiający zobowiązany jest dostarczyć w wyznaczonym czasie, określoną ilość chorągiewek w umówione miejsce, następnie pracownicy zajezdni montują i demontują chorągiewki. Tyczka chorągiewek powinna być wykonana z tworzywa sztucznego, a jej wielkość zostanie ustalona z Pracownikiem Biura Obsługi i Promocji Spółki.

Eksploatacja reklamy,

Uszkodzenie reklamy i odpowiedzialność odszkodowawcza

§ 6.

1. Zamawiający zobowiązany jest dbać o estetyczny wygląd reklamy przez cały okres jej eksponowania.

2. W przypadku wystąpienia uszkodzenia reklamy lub gdy reklama nie spełnia wymagania wskazanego w ust. 1, Zamawiający zobowiązany jest do:

1) dokonywania napraw lub odnowienia reklamy – niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 7 dni kalendarzowych od daty powiadomienia przez MPK,

2) usunięcia przez niego graffiti – niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 3 dni kalendarzowych od informacji powiadomienia przez MPK.

Powiadomienie, o którym mowa powyżej może nastąpić mailowo lub pisemnie przez Pracownika Biura Obsługi i Promocji Spółki MPK, mistrza wydziału obsług lub pracownika nadzorującego infrastrukturę.

W przypadku, gdy Zamawiający nie wywiąże się ze zobowiązań, o których mowa w pkt. 1 i 2 w wyznaczonych terminach liczonych od powiadomienia przez MPK – MPK może zlecić wykonanie powyższych prac własnym służbom lub firmie zewnętrznej, na koszt Zamawiającego.

Prace, o których mowa w tym przepisie nie powodują zawieszenia biegu umowy.

3. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 Zamawiający ma prawo w terminie określonym na naprawę, odnowienie lub usunięcie grafiki zamiast dokonywać powyższych prac zrezygnować z kontynuacji ekspozycji reklamy. Zobowiązany jest poinformować o tym fakcie pracownika Biura Obsługi i Promocji Spółki najpóźniej do momentu upływu odpowiednich terminów podanych w zdaniu poprzedzającym, na piśmie, pod rygorem nieważności oraz dokonać demontażu reklamy zgodnie z zasadami opisanymi w § 7. Umowa ulega w takim przypadku zakończeniu z momentem demontażu reklamy, a uiszczone z góry opłaty za ekspozycję reklamy nie podlegają zwrotowi.

4. W przypadku awarii technicznej pojazdu z reklamą bądź jego uczestnictwa w wypadku, powodującym konieczność wycofania pojazdu z ruchu, MPK obowiązana jest do usunięcia uszkodzeń technicznych pojazdu w jak najkrótszym czasie.

5. MPK udostępniając pojazdy do ekspozycji reklamy, zobowiązuje się do eksploatacji pojazdów, zgodnie z potrzebami przewozowymi, według obowiązującego układu linii i częstotliwości kursowania z uwzględnieniem cykli eksploatacyjnych. Okresowe przeglądy techniczne w wymiarze średnio 2 dni w każdym miesiącu kalendarzowym dla każdego pojazdu nie mają wpływu na określone powyżej założenia. MPK jest zobligowana do poinformowania Zamawiającego – w formie pisemnej lub mailem– o wszelkich uszkodzeniach pojazdu z reklamą,  powodujących wycofanie jednostki z ruchu na okres powyżej kolejnych 7 dni kalendarzowych.

6. MPK zobowiązuje się do odpowiedniego przedłużenia ekspozycji reklam na pojazdach wycofanych z ruchu na okres powyżej kolejnych 7 dni kalendarzowych.

7. W przypadku konieczności kasacji pojazdu z reklamą lub jego długotrwałego (tj. trwającego powyżej jednego miesiąca) odstawienia na skutek zderzenia, pożaru, remontu itp. zdarzeń losowych, Zamawiający może – na własny koszt – odtworzyć reklamę na innym, podstawionym przez MPK pojeździe i eksponować ją w okresie, jaki pozostał do zakończenia ekspozycji zgodnie z umową.

W przypadku nie wskazania nowego pojazdu do odtworzenia reklamy umowa ulega wygaśnięciu, a MPK, na wniosek Zamawiającego, zobowiązana jest zwrócić mu uiszczone z góry opłaty za ekspozycję reklamy w wysokości proporcjonalnej do okresu, przez który reklama nie była eksponowana, zgodnie z tą umową liczonego od daty stwierdzenia przez MPK konieczność kasacji lub odstawienia pojazdu do momentu jej zakończenia. Jeżeli Zamawiający nie podejmuje się w wyznaczonym przez MPK terminie odtworzenia reklamy mimo podstawienia przez MPK innego pojazdu umowa wygasa z upływem tego terminu, a uiszczone z góry opłaty za ekspozycję reklamy nie podlegają zwrotowi.

8. Reklama ani nośniki reklamowe należące do Zamawiającego nie są chronione przez MPK ubezpieczeniem obejmującym ryzyko spowodowane np. kolizją drogową, wypadkiem, dewastacją lub innym zdarzeniem losowym. W związku z powyższym:

1) na Zamawiającym spoczywa ryzyko poniesione z tytułu uszkodzenia reklamy,

2) Zamawiający nie ma prawa do wysuwania wobec MPK jakichkolwiek roszczeń odszkodowawczych,

3) Zamawiający może – na własny koszt – dokonać ubezpieczenia reklamy u dowolnie wybranego przez siebie ubezpieczyciela.

9. MPK, na pisemny wniosek Zamawiającego, zobowiązana jest do przedłożenia na piśmie zestawienia pełnego uruchomienia pojazdu z reklamą za okres ujęty w umowie.

10. MPK przyjmuje obowiązek dbania o czystość pojazdu z reklamą w takim zakresie, jak dla pozostałych pojazdów liniowych.

11. W przypadku zastrzeżeń co do jakości lub sposobu realizacji prac związanych z wykonaniem, nanoszeniem, zmianą, odnowieniem naprawą oraz usunięciem reklamy wykonywanych przez Zamawiającego, niezależnie od innych konsekwencji przewidzianych niniejszymi Zasadami, MPK może nałożyć karę umowną w wysokości 1.000,00 zł za każdy stwierdzony przypadek.

12. Zamawiający odpowiada względem MPK za wszelkie uszkodzenia mienia MPK jakie powstały w związku z udostępnieniem powierzchni reklamowych Zamawiającemu, w szczególności Zamawiający odpowiada za uszkodzenia mienia MPK spowodowane pracami związanymi z montażem, odnowieniem, naprawą lub demontażem reklamy.

13. Niezależnie od innych zapisów niniejszych Zasad MPK nie ponosi odpowiedzialności z tytułu braku realizacji usług reklamowych z przyczyn niezależnych, w tym w szczególności:

1) uszkodzenia reklamy lub nośników reklamowych przez osobę trzecią;

2) decyzji dysponentów nieruchomości, a także organów administracji rządowej lub samorządowej, w tym w szczególności zarządców dróg, urzędów właściwych dla spraw budowlanych lub ZTM, dotyczących pośrednio lub bezpośrednio wykonywania usług reklamowych objętych umową;

3) zaistnienia warunków pogodowych uniemożliwiających realizację umowy w całości lub w części;

4) zaistnienia przypadku siły wyższej uniemożliwiającego w całości lub w części realizację umowy, w tym w szczególności stanu klęski żywiołowej, stanu wojny, stanu wyjątkowego, wypadków drogowych, strajków, akcji protestacyjnych, katastrof budowlanych, zamachów terrorystycznych, a także zamknięcia dostępu do określonych obszarów przez władze państwowe lub samorządowe.

Zasady usunięcia reklamy

§ 7.

1. Zamawiający zobowiązany jest przekazać pracownikowi Biura Obsługi i Promocji Spółki informację o chęci przedłużenia umowy (wydłużenia ekspozycji nałożonej reklamy), najpóźniej na 7 dni roboczych (od poniedziałku do piątku) przed wygaśnięciem umowy.

2. W przypadku wygaśnięcia/rozwiązania umowy, Zamawiający obowiązany jest:

1) w przypadku reklam na/w pojazdach – przywrócić pojazd po demontażu reklamy do stanu nie gorszego niż przed montażem reklamy, poprzez usunięcie reklamy w terminie wskazanym przez MPK jednak nie dłuższym niż 7 dni kalendarzowych od daty wygaśnięcia/rozwiązania umowy. Prace związane z usuwaniem reklamy nie mogą trwać dłużej niż 3 dni kalendarzowe,

2) w przypadku chorągiewek – odebrać je od pracownika Biura Obsługi i Promocji Spółki w ciągu 7 dni od wygaśnięcia umowy,

3. Jeżeli usunięcie reklamy spowoduje uszkodzenie powierzchni lakierniczej pojazdu, Zamawiający obowiązany jest – według decyzji mistrza wydziału, do którego należy pojazd, z zastrzeżeniem dalszej części tego przepisu po pkt. 2):

1) dokonać naprawy powłoki lakierniczej (na własny koszt), pokryć koszty naprawy wykonanej przez MPK (pkt. 3 stosuje się odpowiednio), a w tym, gdy powłoka lakiernicza pojazdu objęta jest gwarancją udzieloną na ten pojazd pokryć koszty naprawy koniecznej dla zachowania uprawnień gwarancyjnych dla tego pojazdu, względnie, ustalić z MPK inny sposób naprawy według wymagań MPK w tym zakresie. Naprawa powłoki lakierniczej musi być przeprowadzona zgodnie z obowiązującą w tym zakresie normą zakładową oraz technologią lakierowania dla danego typu pojazdu,

2) oczyścić dokładnie pojazd z resztek kleju środkami nie powodującymi uszkodzeń malatury.

3) W przypadku konieczności wykonania naprawy powłoki lakierniczej autobusu, z zastrzeżeniem odmiennej decyzji MPK, wszelkie prace w tym zakresie wykonywane są jedynie przez MPK, a ich koszty Zamawiający jest zobowiązany pokryć na podstawie przedstawionej przez MPK kalkulacji naprawy w terminie 7 dni kalendarzowych od przekazania Zamawiającemu odpowiedniego dokumentu księgowego w tym zakresie.

4)   Do momentu naprawy powłoki lakierniczej, na żądanie MPK wymaga się użycia tymczasowej folii w kolorach taboru zgodnie z normą zakładową.

Prace, do których wykonania jest zobowiązany Zamawiający zgodnie z pkt. 1) i 2) nie mogą trwać dłużej niż 7 dni kalendarzowych, chyba że MPK postanowi inaczej.

4. Procedura odbioru technicznego pojazdu po usunięciu z niego reklamy jest identyczna jak w przypadku odbioru po nałożeniu reklamy, tj. przebiega zgodnie z postanowieniami § 5 ust.  6 . W przypadku konieczności wykonania prac, o których mowa w ust. 4 obowiązek ich wykonania zaznacza się w treści protokołu odbioru wraz z określeniem terminu na ich wykonanie. Po wykonaniu tych prac strony podpisują nowy protokół z odpowiednim zastosowaniem § 5 ust.  6 . 

5. Przepis § 5 ust. 8 i 9 stosuje się odpowiednio odnośnie prac związanych z usunięciem reklamy.

6. Niedotrzymanie przez Zamawiającego terminów usunięcia reklamy lub naprawy bądź oczyszczenia pojazdu, powodują możliwość wykonania tych prac przez MPK na koszt Zamawiającego.

7. W przypadku wykonywania napraw powierzchni reklamowych przez Zamawiającego, MPK ma prawo naliczenia kary umownej za każdy dzień opóźnienia w wykonaniu takiej naprawy, względem terminu wyznaczonego na jej wykonanie przez MPK w wysokości 1000 zł.  

Płatności

§ 8.

1. Za udostępnienie powierzchni pod ekspozycję reklamy, Zamawiający reguluje należność zgodną z aktualnie obowiązującym cennikiem, stanowiącym Załącznik nr 1 do niniejszych Zasad.

Do wszystkich kwot należności, dolicza się należny podatek VAT.

2. Należna opłata brutto musi zostać przekazana przez Zamawiającego na konto MPK, z góry w terminie 7 dni kalendarzowych od daty zatwierdzenia zamówienia lub podpisania Umowy przed przystąpieniem do prac związanych z nałożeniem reklamy, a w przypadku umów gdzie czas ekspozycji jest dłuższy niż trzy miesiące, może być również przekazywana w równych ratach miesięcznych, z tym że pierwsza rata winna być przekazana w terminie 7 dni kalendarzowych od daty zatwierdzenia zamówienia lub podpisania Umowy przed przystąpieniem do prac związanych z nałożeniem reklamy.  Przewidziana niniejszym przepisem płatność w ratach nie dotyczy ekspozycji reklamy wewnętrznej w pojazdach, przewidzianej w załączniku nr 2, która musi być opłacona z góry.

3. W przypadku dopuszczonej przez prawo reklamy alkoholu, wyrobów tytoniowych lub papierosów elektronicznych za umieszczenie reklamy, Zamawiający obowiązany jest uiścić dodatkową opłatę w wysokości 50% wartości określonej w umowie.

4. MPK wystawi fakturę VAT w terminie 7 dni od daty wpłaty pierwszej należności. Kolejne należności będą regulowane przez Zamawiającego w terminie 7 dni kalendarzowych od daty wystawienia przez MPK faktur w cyklu miesięcznym. Za datę płatności uważa się datę uznania rachunku bankowego MPK.

5. Wszelkie koszty związane z opracowaniem projektu, przygotowaniem powierzchni pod reklamę, jej naniesieniem, odnowieniem i demontażem oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego  – pokrywa Zamawiający.

6. W przypadku nieuiszczenia zapłaty w terminie, MPK naliczy ustawowe odsetki za opóźnienie.

7. Za bezumowne eksponowanie reklamy w przypadku niedochowania terminu usunięcia reklamy określonego zgodnie z § 7 ust. 3 pkt. 1 lub 2 Zamawiający obowiązany jest do uregulowania kwoty należnej MPK Poznań Sp. z o.o. w wysokości 200% stawki wynikającej z umowy– proporcjonalnie do ilości dni naliczonych od momentu zakończenia umowy do momentu faktycznej likwidacji reklamy,

8. Należności z tytułu realizacji umowy będą regulowane przez Zamawiającego w pełnej wysokości niezależnie od faktycznego eksponowania reklamy, a przede wszystkim w przypadku niewykorzystania udostępnionej powierzchni reklamowej z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. Przerwy w ekspozycji reklamy przewidziane niniejszymi Zasadami nie powodują obniżenia należności z tytułu realizacji umowy za dany okres.

9. Zamawiający upoważnia MPK do wystawiania faktur bez podpisu Zamawiającego.

10. Zamawiający mają prawo do uzyskania następujących rabatów w zależności od liczby aktualnie eksploatowanych jednostek (przez 1 jednostkę rozumie się 1 pociąg tramwajowy lub 1 autobus):

1)   w wysokości 2% aktualnej ceny na reklamę – przy eksploatacji od 5 do 10 jednostek,

2)   w wysokości 4% aktualnej ceny na reklamę – przy eksploatacji od 11 do 20 jednostek,

3)   w wysokości 6% aktualnej ceny na reklamę – przy eksploatacji od 21 do 50 jednostek,

4)   w wysokości 10% aktualnej ceny na reklamę – przy eksploatacji 51 i więcej jednostek.

5)   w wysokości 2% aktualnej ceny na reklamę w ramkach przy minimalnym zamówieniu 100 szt. na okres min. 1 miesiąca

6) w wysokości 5% aktualnej ceny na reklamę w ramkach przy minimalnym zamówieniu 200 szt. na okres min. 1 miesiąca

7) w wysokości do 50% aktualnej ceny na reklamę zalecaną przez jednostki miejski




Wygaśnięcie lub rozwiązanie umowy

§ 9.

1. Umowa wygasa wraz z upływem  okresu ekspozycji reklamy.

2. MPK może wypowiedzieć umowę zawartą na okres ekspozycji reklamy dłuższy niż 3 miesiące z zachowaniem 1 – miesięcznego okresu wypowiedzenia. Uiszczone z góry opłaty za ekspozycję reklamy podlegają w takim przypadku proporcjonalnemu zwrotowi za niewykorzystany okres.

3. MPK może wypowiedzieć każdą umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku gdy decyzją władz Miasta Poznania lub w związku z uchwaleniem nowych bądź zmianą istniejących przepisów prawa MPK będzie zmuszone zaprzestać świadczenia usług przewidzianych niniejszymi Zasadami.

4. MPK może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:

1) niezapłacenia przez Zamawiającego należności wskazanej w wezwaniu do zapłaty – w terminie 7 dni od jego doręczenia,

2) niedokonania zmiany, naprawy lub odnowienia reklamy – w terminie określonym w wezwaniu do jej zmiany, naprawy lub odnowienia,

3) innego rażącego nieprzestrzegania jej postanowień przez Zamawiającego.

5. W przypadku rozwiązania umowy przez MPK z przyczyn zawinionych przez Zamawiającego, Zamawiający tytułem kary umownej zrzeka się prawa do żądania zwrotu zapłaconych z góry należności za okres ekspozycji reklamy jaki upłynąłby do czasu zakończenia umowy gdyby umowa trwała do czasu na jaki została zawarta. Jeżeli należność przewidziana tym przepisem byłaby niższa niż 20% łącznej należności brutto za ekspozycję reklamy przewidzianej umową, to MPK ma prawo naliczenia uzupełniającej kary umownej stanowiącej różnicę między 20% łącznej należności brutto za ekspozycję reklamy przewidzianej umową, a kwotą wyliczoną zgodnie ze zdaniem pierwszym niniejszego przepisu.

Postanowienia końcowe

§ 10.

1. Odpowiedzialność odszkodowawcza MPK ograniczona jest do rzeczywistej straty Zamawiającego.

2. MPK ma prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego w przypadku gdy poniesiona szkoda przewyższa zastrzeżone kary umowne.

3. Kary umowne mogą być naliczane kumulatywnie.

4. Zamawiający zobowiązuje się powiadomić MPK o każdej zmianie formy prawnej, adresu lub nazwy Zamawiającego, sposobu reprezentacji, itp.

5. W razie niewykonania obowiązku, o którym mowa w ust. 4 Zamawiający ponosi odpowiedzialność za powstałe skutki prawne zaniechania powiadomienia.

6. Wszelkie doręczenia na adresy wskazane w zamówieniu/Umowie lub ostatnim powiadomieniu o zmianie adresu uważa się za doręczone prawidłowo.

7. Odnośnie zawartych umów w kwestiach nieuregulowanych odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego oraz innych właściwych przepisów obowiązującego prawa.

Wejście w życie Zasad

§ 11.

1. Niniejsze Zasady wchodzą w życie z dniem 1 kwietnia 2018 r.

2. Do umów na świadczenie usług reklamowych przez MPK zawartych na podstawie poprzednio obowiązującego Regulaminu mają nadal zastosowanie zapisy tego Regulaminu, z tym, że dla ewentualnego przedłużenia tych umów lub zmiany ich warunków konieczne jest zawarcie nowej umowy według niniejszych Zasad.

 

uickdown:93}

 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind