Dołącz do nas

twitter youtube

Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44
centrala-nadzoru-ruchu
uitp-logo-2014
fair-play-2011
O MPK » Tabor » Autobusy historyczne » IKARUS 280.26
ikarus280-26 Ten węgierski autobus miejski stał się najpopularniejszym środkiem komunikacji miejskiej ubiegłego stulecia. W latach 80-tych i 90-tych był jednym z najliczniejszych autobusów wśród taboru wykorzystywanego przez przedsiębiorstwa komunikacji zbiorowej w dużych miastach Polski. W 1977 roku sprowadzono pierwsze egzemplarze do naszego kraju, a kilka lat później (w 1981r.) ponad 50 sztuk Ikarusów trafiło do Poznania. Model 280.26 był specjalnie produkowany i przeznaczony wyłącznie dla polskich przewoźników. Ikarus 280.26 jest autobusem wysokopodłogowym opartym na konstrukcji kratownicowej. Silnik umieszczony wzdłużnie pomiędzy I i II osią przekazujący napęd na koła II osi. Wyróżnia się zawieszeniem pneumatycznym zapewniającym większy komfort podróżowania po polskich drogach oraz rozsuwanymi drzwiami w postaci dwóch „harmonijek”. Specyficzny dla tej konstrukcji jest dźwięk zamykania i otwierania drzwi oraz hałas szyb pojazdu powstający podczas pokonywania nierówności na drodze.
Producent Ikarus
Model 280.26
Klasa pojemności MEGA
Długość [mm] 16 500
Szerokość [mm] 2 500
Wysokość [mm] 3 040
Masa własna [kg] 12 260
Dopuszczalna masa całkowita [kg] 22 070
Ilość osi 3
Ilość i układ drzwi 4 (2-2-2)
Ilość miejsc siedzących 35 + 1
Ilość miejsc stojących 113
Wysokość podłogi [mm] 920
Silnik RABA D 2156 HM 6U o pojemności 10 350 cm3
Norma Euro Euro 0
Układ silnika rzędowy, poziomy, 6 cylindrów
Moc silnika [kW / KM] 141 / 192
Manualna skrzynia biegów Csepel ASH75-2-AB
Zużycie paliwa [l/100km] 42,0 ÷ 47,0
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

Designed By Soul & Mind