Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
O MPK » Tabor » Autobusy liniowe
Autobusy liniowe
Ogółem - 316, w tym:

Solaris Urbino 18 Hybrid - 1
Solaris Urbino 18 - 133
Solaris Urbino 12 - 85
Solaris Urbino 8.6 - 26
MAN Lion's City - 35
MAN NG 313 - 7
MAN NG 312 - 5
MAN NL 283 - 4
MAN NL 223 - 11
Jelcz M125M - 6
Kapena 65C Urby - 2

Więcej…
solaris-hybrydaSolaris Urbino 18 Hybrid to pierwszy w Polsce autobus o napędzie hybrydowym. Wyprodukowany w podpoznańskich zakładach Solaris Bus & Coach. Jest to model bliźniaczy do Solaris Urbino 18. Jednostkę napędową stanowi silnik spalinowy firmy Cummins wraz z przekładnią firmy Allison Transmission. Silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro V. Konieczność zastosowania baterii niezbędnych do magazynowania energii elektrycznej wymusiła dodatkową zabudowę na dachu pojazdu.
Poznański egzemplarz wyposażony jest w klimatyzację całopojazdową oraz system monitoringu. W barwach MPK jeździ od 3 listopada 2008 roku.
Więcej…
solaris-urbino18Solaris Urbino 18 jest przegubowym przedstawicielem rodziny autobusów Urbino. Jest to pojazd produkcji polskiej. Na całej długości, podobnie jak Solaris Urbino 12 jest autobusem niskopodłogowym. Jednostki napędowe w tych pojazdach to silniki MAN oraz DAF współpracujące ze skrzyniami biegów Voith lub ZF. Pierwsze wozy tego typu MPK Poznań zakupiło w roku 2001, w 2006 roku została zrealizowana dostawa 30 sztuk, w późniejszych latach firma zamówiła kolejne wozy tego typu. Wszystkie pojazdy od roku 2006 są wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.
Więcej…
solaris-urbino12Solaris Urbino 12 to dwunastometrowy autobus produkowany w zakładach Solaris Bus & Coach S.A. w Bolechowie koło Poznania. Jest to pojazd całkowicie niskopodłogowy.
W strukturach poznańskiego MPK jeżdżą egzemplarze wyposażone w silniki MAN i skrzynie biegów produkcji Voith oraz ZF.
Więcej…
solaris-urbino-8-6-mUrbino 8,6 ma długość 8,6 m i jest o piętnaście centymetrów węższy w porównaniu z innymi autobusami. Pojazdy mogą zabrać na pokład do 50 pasażerów i są wykorzystywane na liniach o mniejszym natężeniu ruchu pasażerskiego.
Więcej…
kapena-urby-mKapena Urby jest minibusem zbudowanym na podwoziu samochodu dostawczego Iveco Daily. Pojazd przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych. Drzwi pojazdu otwierają się na zewnątrz, tylna para jest szersza i prowadzi do niskopodłogowej części wyposażonej w oparcie wyściełane miękką tkaniną, pozwalające na przypięcie pasażera pasem bezpieczeństwa. Dodatkowo może się on kontaktować z kierowcą za pomocą umieszczonych w pobliżu przycisków "stop", "prośba o pomoc". Kapena Urby jest klimatyzowana, posiada monitoring zarówno wnętrza jak i otoczenia pojazdu (a także kamerę cofania) oraz znany mieszkańcom system informacji pasażerskiej. Ponadto każdy fotel wyposażony jest w pasy bezpieczeństwa, uchylany „stolik”, czy specjalne podpory na nogi. Istnieje też możliwość regulacji fotela, co sprawia, że autobus miejski ma też elementy autobusu turystycznego.

Więcej…
man-lions-cityNowa seria Lion's City to IV generacja autobusów miejskich produkowanych przez koncern MAN AG będąca następcą popularnego modelu NL 223, który również jest eksploatowany w MPK Poznań. Ten nowoczesny autobus wyposażono w klimatyzacje całopojazdową oraz monitoring wnętrza autobusu, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróżujących pasażerów. MAN Lion's City został wyposażony w silnik MAN D 2866 LUH 27 o pojemności 11 967cm3, który osiąga moc 260 KM i spełnia normę emisji spalin Euro III. Autobusy tego typu wyposażono w 4-biegowe automatyczne skrzynie biegów firmy Voith, oraz w 6-biegowe automatyczne skrzynie biegów firmy ZF. MAN Lion's City charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem oraz ciekawym wystrojem wnętrza. Na początku 2009 roku dostarczono 4 szt. pojazdów wyposażonych w silnik MAN D2066 LUH 21 o pojemności 10 500 cm3, który spełnia normę Euro IV.
Więcej…
man-nl283-mAutobus MAN NL 283 jest modelem przejściowym pomiędzy znanym już NL 223, a nową serią autobusów miejskich Lion's City. Podstawową różnicą jest moc silnika - zwiększona do 280 KM w porównaniu z 220 KM z wersji NL223. Zewnątrz nie doszukamy się większych zmian, lecz wewnątrz napotkamy na inne rozmieszczenie siedzeń w tylnej części autobusu. MPK Poznań zakupiło 5 takich autobusów,3 wyprodukowane w 2005 roku oraz po jednej sztuce z 2004 i 2003 roku.Jeden autobus posiada wieżową zabudowę jednostki napędowej oraz inny układ wnętrza przestrzeni pasażerskiej za II osią.
Więcej…
man-nl223-mMAN NL 223 jest autobusem 12-metrowym III generacji, który należy do klasy długości MAXI. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań jest w pełni nikopodłogowy. W zależności od wersji niektóre autobusy zostały wyposażone w klimatyzację przedziału kierowcy. W drugich drzwiach znajduje się otwierana ręcznie platforma ułatwiająca wjazd wózkom inwalidzkim do wnętrza pojazdu. MPK posiada autobusy MAN NL 223, które są wyposażone w silniki spełniające normę emisji spalin Euro II i Euro III.
Więcej…
man-ng313MAN NG 313 to 18-metrowy, przegubowy autobus, który jest przedstawicielem nowoczesnego autobusu miejskiego w pełni niskopodłogowego, III generacji produkowanego przez firmę MAN. Pojazd został wyposażony w ogrzewanie konwektorowe oraz w klimatyzację stanowiska kierowcy. Przy drugich drzwiach została zainstalowana rozkładana platforma ułatwiająca wjazd wózkiem inwalidzkim do wnętrza autobusu. W tym modelu zrezygnowano z podwójnych siedzeń montowanych w NG 312, a w ich miejsce zamontowano po dwa siedzenia jednoosobowe.
Więcej…
man-ng312-mMAN NG312 jest osiemnastometrowym, niskopodłogowym pojazdem przegubowym, zaliczanym do klasy pojemności MEGA. Jest to autobus II generacji, który opiera się na podwoziu typu A11 znanego z modelu NG 272. Zamontowano w nim silnik o oznaczeniu D 2866 LUH 27, który osiąga moc 310 KM. Silnik został zamontowany z tyłu pojazdu w pozycji leżącej i połączony z automatyczną skrzynią biegów napędza koła III osi. W MPK Poznań występują autobusy wyposażone w skrzynie firmy ZF 5 HP 590 - 5 przełożeń oraz w skrzynie Voith D864.3 - 4 przełożenia.
Więcej…
jelcz-m125m-mJelcz M125M Vecto to pierwszy w pełni niskopodłogowy autobus produkcji polskiej. Konstrukcja była zaprojektowana od podstaw, a główne elementy układu napędowego i podwozia pochodzą od renomowanych producentów. W poznańskim MPK jednostki napędowe stanowią silniki MAN. Współpracują one ze skrzyniami Voith i mostami napędowymi ZF. Jelcze M125M są eksploatowane w MPK Poznań od grudnia 2004 roku.
Więcej…
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind