Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014
Kampanie » Dzień życzliwości » Dzień Życzliwości: Have a nice tey!
have-a-nice-tey-mWyrazy zdziwienia czy nawet protesty: „Ale ja nie mam pieniędzy!”, „Ale ja się spieszę” co jakiś czas towarzyszyły dziś naszej akcji. Początkowo było zaskoczenie, jednak po chwili pojawiał się uśmiech. I to stanowiło realizację dzisiejszego zadania – ekipa MPK Poznań wraz z grupą Poznań I Love You oraz IKEĄ 21 listopada 2011 przekazywała Poznaniakom życzenia z okazji Światowego Dnia Życzliwości. Zobacz zdjęcia.

Początkowo przechodniom życzyliśmy po prostu „miłego dnia”, ale po pewnym czasie musieliśmy rozszerzyć formułkę o informację o dniu życzliwości, czy też o tym, że przypinki i zabawki są darmowe. Niektórzy omijali nas szerokim łukiem, posądzając o promocję jakiegoś produktu. Ci, którzy byli mniej nieufni, odchodzili z przypinką, a nawet pluszakiem. Byliśmy zaskoczeni, że paradoksalnie tak ciężko jest przekazać drugiej osobie pozytywne pozdrowienie :) Natknęliśmy się też na grupę studentów z Francji. Uważnie studiowali napis na przypinkach: „Hew e najs ti? Hew e najs ti?” – próbowali wymówić. Znaczenie zrozumieli dopiero po podpowiedzi. Słysząc poznańskie „tej”, sformułowanie od razu stało się dla nich jasne. Niektórzy chcieli przypinki dla znajomych, dzieci, wnuczków. Różowe przesłania życzliwości rozchodziły się więc w oka mgnieniu. W czasie spaceru po mieście, zrobiliśmy przystanek m.in. przy Centrum Kultury Zamek, gdzie zostawiliśmy kilka przypinek i misia dla tych, którzy będą przechodzili obok i zechcą zabrać sobie taką pamiątkę. Ostatecznie dotarliśmy do Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi Nr 3, gdzie kilkadziesiąt pluszowych maskotek znalazło nowych małych właścicieli. „Na zawszeeee?”, „Do domuuuu??” – dopytywały dzieci.
Wspólne przekazywanie pozytywnego sygnału zakończyliśmy pod Starym Browarem z wewnętrznym poczuciem dobrze spędzonego poranka.

Bo przecież nie stanie się tak, że za odjęciem ręki, znikną utrudnienia w ruchu, a pośpiech i stres odejdą w niepamięć. Będziemy musieli przyzwyczaić się do ich towarzystwa przynajmniej na kilka następnych miesięcy. Ale świadomość, że w tych zmaganiach towarzyszą nam życzliwe i przyjaźnie nastawione osoby, jakoś tę perspektywę ociepla… Have a nice tey!


GENEZA AKCJI

dzien-zyczliwosci-gfx-mPamiętacie książkę Małgorzaty Musierowicz pt. „Kwiat kalafiora”? Bohaterowie założyli stowarzyszenie ESD – Eksperymentalny Sygnał Dobra i postanowili, że napotkanym osobom będą przesyłać właśnie taki sygnał, czyli po prostu uśmiech. Miał on być wyrazem życzliwego pozdrowienia, pozytywnym znakiem przesyłanym całkowicie nieznajomym osobom spotykanym na ulicy. Choć książka została wydana na początku lat 80’tych, znaczenie tego sygnału nie zmalało do dziś. Jest on szczególnie cenny podczas codziennych podróży po mieście komunikacją miejską, dlatego MPK Poznań Sp. z o.o. razem z grupą Poznań I Love You oraz IKEĄ przedstawiają nowoczesną jego wersję – Have a nice tey!

Okres jest szczególny. Każdy z nas na własnej skórze odczuwa trudności, związane z wieloma prowadzonymi w Poznaniu remontami. Zanim wyruszymy odnowionymi torowiskami i wzdłuż nowych tras tramwajowych, musimy uzbroić się w cierpliwość. Nerwowa atmosfera udziela się każdemu, jednakże przekazywanie złości i frustracji nie pomoże nam w łatwiejszym przeżyciu tego okresu. Dlatego chcemy zapoczątkować akcję, aby nawet w czasie takich trudności być dla siebie życzliwymi. W podróży, w pracy, w domu, na zakupach, czy nawet w Internecie!

MPK Poznań dla pasażerów
Choć nasze przedsiębiorstwo zakończyło już własne remonty, to tramwaje i autobusy cały czas muszą kursować trasami objazdowymi ze względu na inne modernizacje prowadzone w Poznaniu. Nerwowa atmosfera i pośpiech udzielają się wszystkim, tak pasażerom jak i kierującym pojazdami, którzy muszą szczególną uwagę poświęcać zachowaniom innych uczestników ruchu. Warto o tym pamiętać, kiedy następnym razem dojdzie do interakcji. A jeśli coś nie zagra, nie posądzać o złośliwość. Mamy wspólnie jeden cel: dojechać punktualnie na miejsce.
Warto zadbać także o te relacje międzypasażerskie: pomoc kobietom z wózkiem dziecięcym, odsunięcie się od drzwi podczas wymiany pasażerskiej, uśmiech i zwykłe przepraszam, kiedy nieopatrznie kogoś popchniemy lub nadepniemy – niech będą codziennym przyzwyczajeniem. Aby o tym przypominać rozdajemy przypinki z hasłem Have a nice tey!

Poznań I Love You dla internautów
Poznań I Love You kontynuuje miejską ekspansję udostępniając Poznaniakom i niePoznaniakom mapę, służącą do niekonwencjonalnego poznawania miasta. Subiektywnie wybrane obiekty, zaznaczone na obszarze miasta, zostały osobiście przetestowane przez twórców PILY. To miejsca wyjątkowo życzliwe, wręcz „ludziolubne”, posiadające własny charakterystyczny klimat, a często nie mające szansy na odkrycie, szczególnie przez turystów. Użytkownik może więc być pewien, że nie kupuje „kota w worku”. Mapa będzie dostępna bezpłatnie w formie papierowej i elektronicznej. Grupa PILY planuje już dalszą rozbudowę portalu. O szczegółach, dowiecie się jednak dopiero w odpowiednim czasie… Wkrótce na www.poznaniloveyou.com

IKEA dla najmłodszych
Przy okazji dnia życzliwości, IKEA zachęca do udziału w kampanii „1 euro to majątek” – 1 euro ze sprzedaży każdego pluszaka firma przekazuje na rzecz pomocy dzieciom, żyjącym w najbiedniejszych rejonach świata. Dodatkowo IKEA Poznań podaruje zebrane pluszaki na rzecz Szpitala Klinicznego im. Karola Jonschera Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Wystarczy zakupioną zabawkę wrzucić do jednego ze specjalnych pojemników, ustawionych w sklepie IKEA przez cały okres trwania kampanii. Kampania, prowadzona przy wsparciu UNICEF i Save the Children zakończy się 24 grudnia 2011.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind