Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Powiadamianie SMS

wyślij SMS o treści: MPK pod numer tel. 4476

aby zrezygnować wyślij SMS o treści: MPKSTOP pod numer tel. 4476
uitp-logo-2014

Komunikaty

48
27.09.2017 Budowa kanalizacji na ul. Marcelińskiej
64  95  236  246
26.09.2017 Prace na przejeździe kolejowym na ul. Golęcińskiej
232  233  234  238  240  ...
26.09.2017
28.09.2017
Prace na przystankach „Rondo Kaponiera”
239
19.09.2017 Linia 239 wraca na stałą trasę
243  610  614  701
18.09.2017 Zmiany na przystankach „Luboń Wojska Polskiego ” i „Luboń Orlen”
2  3  5  9  13  ...
18.09.2017 Otwarcie ulicy 27 grudnia i Gwarnej oraz zamknięcie ulicy Dąbrowskiego (Most Teatralny – Rynek Jeżycki)
  11.09.2017
29.09.2017
Przystanek „Os. Tysiąclecia I”
237
04.09.2017 Otwarcie przystanku „Rondo Rataje”
  03.09.2017 Zmiany nazw przystanków
wszystkie linie tramwajowe i autobusowe
03.09.2017 Zimowy rozkład jazdy 2017/2018
56  61  86  239  833  ...
25.08.2017 Częściowe przywrócenie ruchu na ul. Nowina
2  20  239  240  242
25.08.2017 Przywrócenie przejazdu z ulicy Zwierzynieckiej w ulicę Kraszewskiego
  Więcej komunikatów...
Aktualności
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

1996 pst  fot. marek malczewski 2PST ma bogatą historię. Pierwsza koncepcja budowy linii szybkiego tramwaju w Poznaniu powstała już w... 1928 roku. Linia ta biegnąca torami kolejowymi w wykopie miała połączyć Luboń z Winiarami przechodząc wiaduktem nad ul. Poznańską. Po wojnie w 1945 roku powrócono do tych ambitnych planów wyznaczając  przebieg projektowanej trasy, albo  po wydzielonym torowisku na powierzchni albo w tunelu.

Więcej…
 
Wygrała Gamma
23.01.2017

img_7424

W przetargu na zakup 50 tramwajów niskopodłogowych dla MPK Poznań Sp. z o.o. złożono 3 oferty. Zamawiający nie wykluczył z postępowania żądnego Wykonawcy. Żadna z ofert nie został odrzucona.

Komisja przetargowa oceniła oferty pod względem formalnym i merytorycznym  obliczając punkty za każde kryterium.

Więcej…
 

pst_logoW polowie lat siedemdziesiątych XX wieku prace nad Planem Ogólnego Zagospodarowania Przestrzennego Poznania doprowadziły do wykrystalizowania się koncepcji rozwoju pasmowego miasta na kierunku Północ - Południe. Osią tego pasma miała być szynowa komunikacja zbiorowa, początkowo tramwaj bezkolizyjny, później przebudowany na szybką kolej miejską. Do realizacji wybrano północne pasmo rozwojowe i trasę tramwajową między Mostem Teatralnym a Piątkowem i Moraskiem. Generalnym projektantem PST był Zygmunt Nowak. Początek budowy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju nastąpił 5 lutego 1980 r. od rozpoczęcia robót przygotowawczych i przejęcia pierwszego terenu pod budowę. 29 lipca 1980 r. nastąpiło wejście pierwszego wykonawcy na teren budowy Zakres prac do wykonania był duży.

Więcej…
 
W polowie lat siedemdziesiątych XX wieku prace nad Planem Ogólnego Zagospodarowania Przestrzennego Poznania doprowadziły do wykrystalizowania się koncepcji rozwoju pasmowego miasta na kierunku Północ - Południe. Osią tego pasma miała być szynowa komunikacja zbiorowa, początkowo tramwaj bezkolizyjny, później przebudowany na szybką kolej miejską. Do realizacji wybrano północne pasmo rozwojowe i trasę tramwajową między Mostem Teatralnym a Piątkowem i Moraskiem. Generalnym projektantem PST był Zygmunt Nowak. Początek budowy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju nastąpił 5 lutego 1980 r. od rozpoczęcia robót przygotowawczych i przejęcia pierwszego terenu pod budowę. 29 lipca 1980 r. nastąpiło wejście pierwszego wykonawcy na teren budowy Zakres prac do wykonania był duży.
Więcej…
 
dsc00988

Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego wraz z Wojciechem Tulibackim, Prezesem Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu podpisali umowę dotyczącą realizacji projektu "Poprawa efektywności transportu publicznego i usprawnienie integracji różnych form transportu miejskiego w Poznaniu i gminie Suchy Las" w ramach Poddziałania 3.3.1. "Inwestycje w obszarze transportu miejskiego".

Więcej…
 
wyjazd-do-wilnaJak co roku Towarzystwo Miłośników Wilna w Poznaniu zorganizowało w grudniu zbiórkę darów dla rodaków na Litwie. Prowadziliśmy ją także wśród pracowników MPK Poznań Sp. z o.o. Zebrane upominki załadowaliśmy do naszego autokaru i zawieźliśmy do zaprzyjaźnionych polskich szkół w Wilnie i okolicy. Delegacja jak zwykle została bardzo ciepło przyjęta – zarówno przez uczniów, jak i nauczycieli. Były występy i wspólne śpiewanie kolęd. Zobacz zdjęcia.
Więcej…
 
swiateczna-bimbaTo już taka poznańska tradycja, że w dwie grudniowe niedziele na ulicach Poznania pojawia się nietypowy tramwaj. Przystrojony w lampki i świąteczne ozdoby jest widoczny z daleka. Mieszkańcy mogą też usłyszeć wydobywające się z wagonu dźwięki kolęd i pastorałek, a za sterami siedzi sam Gwiazdor, odziany w zielony płaszcz i czapkę! Zobacz zdjęcia.

Więcej…
 
etiuda-filmowa-opowiem-twoja-historie”Opowiem TWOJĄ historię” to dokumentalna etiuda filmowa, której bohaterką jest działaczka z czasów stanu wojennego – Barbara Napieralska. Na początku grudnia część zdjęć do filmu powstawała na pokładzie naszych tramwajów, a już jutro ten krótkometrażowy materiał będzie miał swoją premierę w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku.
Więcej…
 
Przypnij Kokardę
12.12.2016
powstanie-wielkopolskie-plakatW poniedziałek 12 grudnia między godz. 13:00 a 15:00 na ulice centrum miasta wyjechał specjalny „Powstańczy tramwaj”, przystrojony flagami i biało-czerwonymi wstęgami. Z pokładu historycznej bimby  rozdawaliśmy mieszkańcom symboliczne przypinki w barwach narodowych. Zobacz zdjęcia.



Więcej…
 
Co widzą drony?
04.12.2016
zajezdnia-franowo-widok-z-dronaW miesiącach letnich doszło do spotkania pomiędzy firma AEROMIND – która zajmuje się sprzedażą bezzałogowych statków powietrznych tzw. "dronów", a przedstawicielami MPK Poznań Sp. z o.o.
Po krótkiej rozmowie i przekazaniu naszym pracownikom zagadnień teoretycznych dotyczących możliwości prezentowych urządzeń, zorganizowano prezentację praktyczną.
Więcej…
 
Katarzynka 2016
28.11.2016
katarzynka-franowoZ okazji obchodów święta patronki pracowników komunikacji miejskiej - świętej Katarzyny wraz z Klubem Miłośników Pojazdów Szynowych otworzyliśmy wybrane zajezdnie, które można było zwiedzić samodzielnie, jak i z pokładu tramwaju lub autobusu :) Zobacz zdjęcia.

Więcej…
 
siemens-combinoDzisiaj nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na dostawę 50 tramwajów: 30 sztuk tramwajów jednokierunkowych i 20 sztuk tramwajów dwukierunkowych, niskopodłogowych, o długości od 30,50 do 32,50 m i szer. 2,40 m, z udziałem minimum 60 procent niskiej podłogi.
 
ekrany-lcdUważni pasażerowie już wiedzą. W naszych autobusach zaczęły pojawiać się 22 calowe telewizorki, na których prezentowane są informacje pasażerskie i pogodowe, a także nowinki z MPK. Systematycznie rośnie komfort podróżowania po mieście środkami komunikacji miejskiej
Więcej…
 
kacza-budowa-hali-glownejPrzygotowywanie terenu pod budowę zajezdni transportu gospodarczego WPK przy ulicy Kaczej 12 rozpoczęto w 1977 r. Już w trakcie budowy zmieniono pierwotne założenia i obiekt przeznaczono dla autobusów. Dokumentację zaadaptowano na potrzeby stu 11-metrowych wozów Jelcz - Berliet. W 1981 r. krótko przed oddaniem zajezdni do użytku okazało się, że będzie ona obsługiwać 16,5 metrowe autobusy przegubowe Ikarus 280. Pierwsze Ikarusy dotarły do nowej, jeszcze niewykończonej zajezdni 5 października 1981 r. Zajezdnię przekazano do eksploatacji 30 października 1981 r.
Więcej…
 
Retro Motor Show
02.11.2016
retro-motor-showWszystko zaczęło się w 1769 roku, kiedy to we Francji powstał pierwszy pojazd mechaniczny o napędzie parowym, który osiągał całe 4km/h. Dopiero 138 lat później Henry Ford uruchomił pierwszą na świecie, wielkoseryjną produkcję samochodów, wprowadzając na rynek Model T, niezwykle uniwersalny (mógł służyć również do napędzania urządzeń w gospodarstwach rolnych). XX wiek oprócz samochodów osobowych przyniósł nam też autobusy, które z sentymentem wspomina niejeden użytkownik komunikacji miejskiej.
Podczas Retro Motor Show na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyliśmy symboliczną podróż do przeszłości. Zobacz zdjęcia.
Więcej…
 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Następna > Ostatnie >>

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies (tzw. ciasteczka), aby zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku.

Designed By Soul & Mind