Strona Główna » Na dworcach Sobieskiego, Górczyn i Garbary oraz w zajezdni przy ulicy Kaczej powstaną kolejne stacje ładowania autobusów elektrycznych
UWAGA!

Witryna może nie wyświetlać się poprawnie ze względu na trwające prace modernizacyjne!
Uprzejmie przepraszamy za utrudnienia.

Komunikaty

180  184
05.04.2020
05.04.2020
Funkcjonowanie linii 180 i 184 w niedzielę, 5 kwietnia
158  168  238  243  322
02.04.2020 Wzmocnienie kursów linii 158 i 322 oraz linii nocnych 238 i 243 [AKTUALIZACJA]
201  T21
30.03.2020
31.03.2020
Autobusy T21 zamiast nocnych tramwajów w nocy z poniedziałku na wtorek
1  2  3  4  5  ...
30.03.2020 Ważne zmiany w komunikacji miejskiej od 30 marca
166  181  184  238
27.03.2020 Zmiany w komunikacji w związku z zamknięciem wjazdu pod Szpital Miejski przy ul. Szwajcarskiej
12  16
24.03.2020 Dodatkowe kursy na trasie PST – od 24 marca
152  155  157  162  165  ...
23.03.2020 Remont dworca autobusowego przy rondzie Rataje – zmiany w komunikacji
    Na liniach nocnych obowiązują przystanki na żądanie
162  196  244
16.03.2020 Kolejny etap prac kanalizacyjnych na Krzesinach
5  13  16  201  202  ...
16.03.2020 Remont trasy tramwajowej przez Most św. Rocha
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!

autobus linii 163 laduje sie przez pantografSpółka MPK Poznań ogłosiła przetarg na zaprojektowanie oraz wykonanie infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego. W ramach tego zadania ładowarki autobusów elektrycznych powstaną w zajezdni przy ul. Kaczej oraz na dworcach autobusowych Sobieskiego i Garbary oraz na Górczynie.

MPK Poznań zamawia ładowarki stacjonarne pantografowe, urządzenia stacjonarne plug-in oraz urządzenia mobilne plug-in. Zamówienie ma być realizowane przez wykonawcę w dwóch etapach. Pierwszy obejmuje prace projektowe wraz z niezbędną dokumentacją i uzyskaniem wszystkich pozwoleń, natomiast w drugim etapie wykonane zostaną roboty budowane, a urządzenia zostaną dostarczone, podłączone i uruchomione.

Termin składania ofert mija 24 marca 2020 roku.

Na dworcu autobusowym na os. Jana III Sobieskiego, gdzie już obecnie ładują się autobusy elektryczne, w ramach realizowanego zadania powstanie dodatkowo jedna dwustanowiskowa ładowarka pantografowa. Podobnie na dworcu Garbary – utworzone zostanie jeszcze jedno dwustanowiskowe urządzenia pantografowe.

W zajezdni autobusowej Kacza przewidziano montaż 18 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych, umożliwiających ładowanie poprzez wtyczkę plug-in oraz jednego dwustanowiskowego urządzenia pantografowego. Dodatkowo z myślą o tej zajezdni zamówiono trzy mobilne stacje ładowania pojazdów.

Nową lokalizacją, w której pojawią się ładowarki jest też dworzec autobusowy Górczyn – tam przewidziano dwa dwustanowiskowe urządzenia pantografowe.

Zamawiane ładowarki maja być uniwersalne. Zresztą, zgodnie z wytycznymi, wszystkie zamawiane elementy infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego powinny współpracować z już eksploatowanymi autobusami z napędem elektrycznym oraz z autobusami, które zostaną dostarczone w ramach toczącego się już postępowania przetargowego.

Całość zadania ma się zakończyć do 30 sierpnia 2021 roku. Na jesień 2021 roku planowane są natomiast pierwsze dostawy nowych autobusów elektrycznych. Trwa właśnie postępowanie przetargowe na ich zakup – MPK Poznań zamawia 37 pojazdów: 31 standardowych, czyli 12-metrowych oraz 6 przegubowych, czyli 18-metrowych. Oferty dla obu tych zadań złożyła tylko jedna firma – Solaris Bus&Coach. S.A. Wczoraj nastąpiło otwarcie ofert, trwa weryfikacja dokumentacji.

Na całe przedsięwzięcie pod nazwą „Elektryfikacja wybranych linii autobusowych w Poznaniu” MPK Poznań otrzyma dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa VI „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”, działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach”.

fundusze unijne_37 elektrykow