Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Nowy buspas powstanie na Garbarach

Komunikaty

4  8  9  10  18  ...
01.03.2020 Zmiany w rozkładach jazdy na liniach komunikacyjnych
162  244
26.02.2020 Przywrócenie stałej lokalizacji przystanku „Jarosławska”
201  237
25.02.2020
26.02.2020
Awaryjna zmiana trasy linii nocnej 201
171  176  243
18.02.2020 Przywrócenie lokalizacji przystanku Wspólna I
171  176  243
17.02.2020 Zmiana lokalizacji przystanku IPN
185  188  191  198  348
03.02.2020 Zmiany stanowisk odjazdowych na dworcu Os. Sobieskiego
6  8
01.02.2020 Uruchomienie nowego przystanku „Mogileńska”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!

_wizualizacja buspasa na garbarachBuspas na ul. Garbary zostanie wydłużony. Ulica zyska także nową nawierzchnię i zieleń. Komunikacja zbiorowa będzie uprzywilejowana, a jej pasażerowie będę mogli szybciej poruszać się po mieście. Na ul. Jana Pawła II powstanie dodatkowy pas od ronda Śródka, który będzie alternatywą dla Garbar. Wprowadzane zmiany były postulowane przez mieszkańców – informuje Miasto Poznań.

Nowy buspas poprawi płynność i komfort podróży transportem publicznym. Umożliwi skrócenie czasu przejazdu autobusów na kluczowej osi komunikacyjnej północ-południe przez centrum miasta.

Po ul. Garbary poruszają się cztery linie autobusowe: obsługiwane przez MPK linie 174, 176, 190 oraz podmiejska 603. - W dni powszednie wykonują 233 kursy dziennie przewożąc około 15 tysięcy pasażerów. Według rozkładu autobusy powinny pokonać odcinek między przystankami Małe Garbary a AWF w 5 minut. Opóźnienia sięgają jednak od 2 do 5 minut. Zdarzają się również ekstremalne sytuacje, kiedy autobus na Garbarach stoi nawet 10 minut – podaje Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu. Wprowadzenie buspasa pozwoli zminimalizować rozbieżności pomiędzy rozkładowym a rzeczywistym czasem przejazdu.

Obecnie na ul. Garbary można korzystać z buspasa zaczynającego się za ul. Długą i dochodzącego do skrzyżowania z ul. Krakowską. W celu usprawnienia komunikacji publicznej wyznaczony zostanie kolejny odcinek buspasa wraz ze śluzami autobusowymi. Będzie się on rozpoczynać w rejonie przystanku Małe Garbary za skrzyżowaniem ulic Małe Garbary-Estkowskiego. Nowa organizacja ruchu w ciągu ul. Garbary będzie liczyć ok. 800 m, a wraz z dotychczasowym odcinkiem łączna długość z preferencjami dla transportu publicznego wyniesie prawie 1100 m.

Dopuszczone do ruchu po buspasie będą: taksówki, pojazdy służb miejskich i elektryczne, a także rowery, motocykle oraz motorowery.

Przed wprowadzeniem nowej organizacji ruchu naprawiony zostanie stan nawierzchni całej jezdni ul. Garbary - na odcinku gdzie pojawi się buspas. Poprawi się również jakość przestrzeni ulicy: pojawi się zieleń w donicach oraz ławki. Na wiosnę  zazieleni się przystanek autobusowy Małe Garbary.

Pierwsze prace – przy sprzyjających warunkach atmosferycznych – rozpoczną się w lutym lub marcu. Buspas zostanie uruchomiony przed wakacjami.

Przygotowania do podjęcia działań zmierzających do poprawy jakości przestrzeni publicznej na ulicy Garbary rozpoczęto już pod koniec 2017 roku. Opracowano „Raport o stanie ul. Garbary”, przeprowadzono konsultacje społeczne dotyczące przyszłości ulicy. Do najważniejszych wniosków zgłaszanych w czasie konsultacji należały postulaty: uspokojenia ruchu samochodowego i ograniczenia tranzytu „międzydzielnicowego”, poprawy funkcjonowania komunikacji publicznej, stworzenia warunków dla bezpiecznej komunikacji rowerowej i pieszej (w tym eliminacja parkowania na chodnikach), wzbogacenia przestrzeni o zieleń i elementy małej architektury. Wprowadzane w bieżącym roku zmiany stanowią rozpoczęcie procesu odnowy ulicy Garbary zgodnie z kierunkami wskazanymi przez mieszkańców.

- Żeby stworzyć kierowcom alternatywę dla przejazdu przez ul. Garbary na równoległej do niej ulicy Jana Pawła II powstanie dodatkowy, trzeci pas od ronda Śródka w kierunku ul. Baraniaka. Zostanie on wytyczony od dworca autobusowego do wysokości budynku Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego – podaje Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu.

Wprowadzenie buspasów ma doprowadzić do sytuacji, że autobusy będą kursować zgodnie z rozkładem jazdy. Oprócz braku strat czasu i umożliwienia przesiadek na inne linie zgodnie z rozkładem jazdy, pasażerowie zyskają regularność ruchu, a co za tym idzie niezawodność. Ta z kolei generuje wzrost zaufania pasażerów do komunikacji miejskiej i w konsekwencji stopniową zmianę przyzwyczajeń komunikacyjnych – czystsze i spokojniejsze miasto.

Więcej informacji: poznan.pl

 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind