Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Umowa podpisana: Dofinansowanie na zakup 37 kolejnych autobusów elektrycznych dla MPK Poznań

Komunikaty

1  6  13  15
23.02.2020 Mecz: Lech Poznań – Lechia Gdańsk
171  176  243
18.02.2020 Przywrócenie lokalizacji przystanku Wspólna I
171  176  243
17.02.2020 Zmiana lokalizacji przystanku IPN
154  162  244
10.02.2020 Kolejny etap prac kanalizacyjnych na Krzesinach
185  188  191  198  348
03.02.2020 Zmiany stanowisk odjazdowych na dworcu Os. Sobieskiego
6  8
01.02.2020 Uruchomienie nowego przystanku „Mogileńska”
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!

autobus z napisem elektryki dla poznaniaPod koniec grudnia 2019 roku Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o. o. oraz Sylwia Cieślak-Wilk z Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisali umowę o dofinansowanie projektu „Elektryfikacja wybranych linii autobusowych w Poznaniu”. W ramach tego zadania MPK Poznań planuje zakup 37 autobusów elektrycznych: 31 standardowych, 12-metrowych oraz 6 przegubowych, 18-metrowych. Będą one kierowane na linie nr 145, 149, 163, 175, 176, 179, 190 i 193.

– Wybór tych linii został poprzedzony wieloma analizami, przy czym najistotniejsza była gęstość zaludnienia w bezpośrednim otoczeniu przebiegu tras – Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu MPK Poznań Sp. z o. o. zwraca uwagę, że wymienione linie obsługują rejony poznańskich osiedli. – Zmiana taboru na zeroemisyjny oznacza lepsze powietrze w miejscach, gdzie mieszka wiele osób, a więc i wyższą jakość życia – dodaje.

Standardowo, nowe autobusy elektryczne będą niskopodłogowe, a zatem przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności oraz podróżujących z dziećmi w wózkach. Zostaną wyposażone w rozbudowany system informacji pasażerskiej – będą posiadały czytelne tablice kierunkowe, wewnętrzne wyświetlacze LED, system zapowiedzi głosowych, a przyciski będą oznakowane w alfabecie Braille’a.

Jednocześnie, w projekcie uwzględniono budowę kolejnych stacji ładowania autobusów elektrycznych. Nowe ładowarki pantografowe mają powstać na dworcu Os. Sobieskiego (jedna ładowarka dwustanowiskowa), na Garbarach (jedna dwustanowiskowa), Górczynie (dwie dwustanowiskowe) oraz w zajezdni na Kaczej. W tej ostatniej lokalizacji oprócz jednej pantografowej ładowarki dwustanowiskowej, powstanie infrastruktura do ładowania poprzez wtyczki plug-in.

Dofinansowanie przyznano w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa VI „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”, działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach”. Wartość projektu złożonego przez MPK Poznań oszacowano na 107 000 000 zł netto, natomiast przyznane dofinansowanie stanowi 85 proc. tej kwoty, czyli 90 950 000 zł. W najbliższych tygodniach ogłoszone zostanie postępowanie przetargowe dotyczące tego przedsięwzięcia. Początek dostaw planowany jest na koniec roku 2021.

 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind