Wyszukiwarka

Newsletter

Informacja ZTM o funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

tel. 61 646 33 44

Telefon alarmowy Centrali Nadzoru Ruchu

tel. 19 445

Aplikacja myMPK

pobierz z
google-play
uitp-logo-2014
Jesteśmy jeszcze bardziej eko

Komunikaty

    PRZYSTANEK ESTKOWSKIEGO
238   249   252
16.12.2019 Tymczasowe przystanki autobusowe „Rynek Łazarski”
178   183   185   322
16.12.2019 Przywrócenie stałej lokalizacji przystanku „Chemiczna”
182  191  239
09.12.2019 Przystanek „Żeromskiego”
171  182
09.12.2019 Zakończenie remontu pętli Os. Wichrowe Wzgórze
16
01.12.2019
22.12.2019
Wzmocnienie linii 16 w niedziele
wszystkie linie tramwajowe  158  165  166  245
01.12.2019 Zmiany w rozkładach jazdy od 1 grudnia 2019
157  233  245
29.11.2019 Przywrócenie lokalizacji przystanku „Mogileńska”
238  249  252
29.11.2019 Przywrócenie stałych przystanków autobusów nocnych na odcinku Most Dworcowy – Rynek Łazarski
160  164  182  236  246
26.11.2019 Tymczasowa lokalizacja przystanków „Uniwersytet Przyrodniczy”
151  174  190  191  193  ...
26.11.2019 Zmiany stanowisk odjazdowych na dworcu Sobieskiego
  Więcej komunikatów...
Sprawdź nasze oferty pracy!
iveco-daily-cng-02Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu jest coraz bardziej eko. Oprócz nowoczesnych i przyjaznych środowisku tramwajów i autobusów, MPK zakupiło także ekologiczne pojazdy techniczne. Pierwsze samochody dostawcze napędzane sprężonym gazem ziemnym CNG trafiły już do MPK Poznań. To osiem samochodów marki IVECO DAILY w dwóch rodzajach zabudowy. Te nowoczesne pojazdy, spełniające najsurowsze normy emisji spalin EURO 6, zastąpią wyeksploatowane technicznie oraz przestarzałe konstrukcyjnie pojazdy marki Lublin zasilane olejem napędowym.
Nowe pojazdy wykorzystywane będą przez służby zaplecza technicznego, m. in. brygady torowo-sieciowe wykonujące naprawy i niezbędne prace związane z utrzymaniem infrastruktury.

Decyzja o zakupie pojazdów z napędem alternatywnym jakim jest CNG  to kolejny dowód na to, że ekologia jest  jednym z priorytetów MPK Poznań. Wprowadzenie do eksploatacji jak największej liczby pojazdów niskoemisyjnych oraz bezemisyjnych autobusów elektrycznych należy do fundamentów naszego programu systematycznej wymiany taboru. 

- Argumentem koronnym, który niewątpliwie miał wpływ na podjęcie decyzji o zakupie pojazdów technicznych napędzanych gazem CNG były zapisy ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, obligujące przedsiębiorstwa działalności publicznej do wprowadzania oraz stopniowego zwiększania udziału pojazdów z napędami alternatywnymi w ogólnej liczbie taboru – mówi Wojciech Tulibacki, prezes Zarządu poznańskiego MPK.

iveco-daily-cng-01Najnowsze pojazdy techniczne MPK Poznań uzyskały już wszelkie wymagane przepisami dopuszczenia dozoru technicznego – to konieczne ze względu na zamontowanie zbiorników ciśnieniowych oraz czynności obsługowe związane z zasilaniem gazowym silnika. Będą tankowane w Komornikach, gdzie znajduje się jedyna w okolicach Poznania, publicznie dostępna stacja umożliwiająca tankowanie sprężonego gazu ziemnego.

- Jesteśmy dumni, że MPK Poznań, przedsiębiorstwo które łączy tradycję z nowoczesnym podejściem do transportu, wybrało naszą ofertę. IVECO rozwija technologię napędów gazem ziemnym już od 1996 roku i jest w tej dziedzinie niekwestionowanym liderem, oferując rozwiązania dla lekkich pojazdów dostawczych jak DAILY oraz dla transportu ciężkiego. Zalety IVECO DAILY Natural Power, to znacząco niższa emisja CO2, NOx i cząstek stałych w spalinach oraz zmniejszona głośność względem napędu diesla, a z drugiej strony większy zasięg i niższa cena niż aut elektrycznych – mówi Maciej Garstecki, Prezes Zarządu Przedsiębiorstwa Motoryzacyjnego POL-CAR Sp. z o.o.

Pojazdy  napędzane paliwem CNG, które zakupiło MPK Poznań, są droższe od samochodów zasilanych olejem napędowym o ok. 10-20 % . Samochód Iveco Daily – furgon kosztuje 112 900,00 zł netto za sztukę, a zakupiliśmy 4 takie pojazdy. Natomiast Iveco Daily z zabudową brygadową to koszt 120 750,00 zł netto za jeden.

iveco-daily-cng-03- Jesteśmy otwarci na nowe technologie i dbamy o czyste powietrze, dlatego wprowadzanie nowych alternatywnych źródeł napędu to naturalna konsekwencja na drodze realizacji naszej misji – kontynuuje Wojciech Tulibacki. Zwraca uwagę, że wyższa cena pojazdów z napędem alternatywnym, w szczególności pojazdów elektrycznych oraz  ograniczenia infrastrukturalne stanowią obecnie skuteczne bariery rozwoju tego typu technologii. - Wymagania prawne stanowią pewną formę ożywienia działań mających na celu zwiększanie udziału pojazdów
z napędami alternatywnymi, ale powinny za tym podążać także zewnętrzne źródła dofinansowania tego typu przedsięwzięć. Dzisiaj, niestety,  bardzo wielu samorządów oraz przedsiębiorstw po prostu nie stać na wprowadzanie nowoczesnych ekologicznych technologii bez środków zewnętrznego dofinansowania. Ekologia kosztuje, ale te inwestycje w kontekście zagrożeń dla środowiska i perspektyw  dla przyszłych pokoleń, są koniecznością a ich wymiar staje się bezcenny – podkreśla Prezes Zarządu MPK Poznań.
 

Do poprawnego wyświetlania strony niezbędne jest posiadanie zainstalowanej w systemie operacyjnym jednej z przeglądarek: Internet Explorer 7, FireFox 2, Opera 9.5, Safari 3 lub nowszych.

 

Na tej stronie używamy cookies i podobnych technologii, aby m.in. zapamiętać Twoje ulubione ustawienia i szybciej wyświetlać Ci je podczas kolejnych wizyt tutaj lub w celu świadczenia usługi. W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w Twojej przeglądarce i uniemożliwić zapisywanie ich na Twoim dysku. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności i polityki cookies.

 

Designed By Soul & Mind